2009-10-02 13:43
Autor: Sebastian Wiśniewski (NetCop)
45

Gry z PhysX - Tylko dla GeForce

Strona 6 - Batman Arkham Asylum

Batman Arkham Asylum

czyli widok jak przez mgłę


Wszystkie efekty na maksimum bez AA. PhysX High.


Batman to tytuł wokół którego powstało już kilka kontrowersji z racji blokowania konkurencji ale nie zajmujmy się tym. Gra zalicza się do gatunku mordobicia chodzonego i przez niektórych jest okrzyknięta grą roku. Korzysta z wiekowego już Unreal Engine 3 i graficznie prezentuje się dziś średnio ale jest efektowna, a większe nasycenie PhysXem dodaje jej klimatu. Spotkamy więc sporo realistycznie zachowującej się mgły, pary, pajęczyn czy latających liści. Będą też stosy porozwalanych kartek i oczywiście powiewające banery. Obecnie Batman dla NVIDII jest flagowym produktem promującym PhysX i karty GeForce.

Włączenie PhysXa na CPU czy też na karcie AGEIA wypada koszmarnie. Na pozostałych grafikach grać się da. Co ciekawe, efekty PhysX realizowane na dodatkowej karcie dają nam ogromne przyspieszenie rzędu 70-80%.

W wyższej rozdzielczości gra chodzi dość dobrze. W zasadzie od GTS'a 250 jest dość dobrze.

W najwyższej rozdzielczości warto by już mieć GTX'a 275. Gra jednak zdecydowanie promuje posiadanie dodatkowego GeForce'a do obliczeń PhysX, a wykres jest wręcz modelowy dla działu marketingu.

Wykorzystanie CPU dla PhysX w Batman AA

Czy kogoś jeszcze dziwi, że procesor zamiast zajmować się liczeniem efektów PhysX "dłubie w nosie"?

Strona 6 z 7 <<<1234567>>>