2009-07-22 16:36
Autor: cobex
41

Karta dźwiękowa Asus Xonar DS

Strona 3 - Oprogramowanie

Oprogramowanie to nic innego jak aplikacja „Xonar Audio Center” która w zależności od modelu karty wyposażona jest w większą bądź mniejszą ilość opcji i dodatków. Cała procedura przedstawiająca soft będzie w związku z tym bardzo podobna do niedawno testowanej karty STX która korzysta z identycznego oprogramowania.


Pierwszy plan czyli główne menu do którego trzeba się przyzwyczaić, w zasadzie po kilku kliknięciach znamy go na tyle dobrze że problemów z orientacją być nie powinno. Po prawej stronie regulacja głośności, przyciski SVN - zrównoważenie na wyjściu audio, Mute – nagłe wyciszenie.
Pod spodem tylko dwie opcje – GX oraz HF. Pierwsza to opisywana w poprzedniej recenzji forma komunikatora softu z grami, HF – czyli Hi-Fi, fabrycznie zapamiętany tryb dla słuchania muzyki.
Menu po rozwinięciu przedstawia się w ten sposób:


I tutaj oprócz nieco innej szaty graficznej rozmieszczenia głośników mamy znane wcześniej opcje i układ.
Audio Channel – wybór ilości kanałów (od 2 do 8)
Sample Rate (częstotliwość próbkowania) – dostępna do skali 192KHz
Analog Out – wybór źródła dźwięku (głośniki, słuchawki, itp.)
SPDIF Out – cyfrowe wyjście dźwięku z dodatkowymi elementami „poprawiaczy” w stylu „Virtual Speaker Shifter” oraz „Digital Sound Theatre”.

Opcje na wyjściu analogowym karty w pełnej okazałości:


Większość opcji jest nam dobrze znana, zakładki „FP Headphone” oraz „FP 2 Speakers” to przełączenie źródła dźwięku na panele do których mamy podłączony sprzęt grający.
Włączamy DTS, menu przełącza się w nieco inny tryb graficzny plus kilka opcji dodatkowych:


Gdy włączymy tryb „DTS Neo PC” w graficznym oknie zobaczymy opcje które wcześniej były nie dostępne, suwakiem po prawej stronie okienka regulujemy siłę sygnału na głośniki przednie lub tylne w zależności od aktualnych preferencji:


Przełączając następną zakładkę u dołu czyli Mikser – otwieramy dokładną regulację głośności poszczególnych kanałów:


Effect – regulacja częstotliwości, sporo przypisanych na stałe opcji „zabawy dźwiękiem”, niektóre nawet ciekawe choć jestem zwolennikiem sygnału takiego jakim przedstawia go „natura” od czasu do czasu można nieco się pobawić:


Karaoke – opcja ta polega na usunięciu odpowiednich częstotliwości które mają za zadanie eliminowanie głosu z nagrania lub dodanie własnego materiału, możemy tutaj również nałożyć dźwięk w postaci „echa”:


FlexBass –tłumacząc ogólnie to obcinaniem pasma, opcja umożliwia przypisanie wybranych częstotliwości do określonego głośnika. Można całkowicie wyciąć wybrane pasmo niskich tonów z głośników i przypisać je do zupełnie innego głośnika:


VocalFX – zakładka stworzona dla środowiska gier, opcja umożliwia przetwarzanie głosu z mikrofonu. Po raz pierwszy zastosował to Creative w swoim EAX 5.0.



Strona 3 z 6 <<<123456>>>