@koradon
zaden problem tylko że wiąże się z patentami i ich udostępnianiem (jak zwykle)
np Ford w C-Maxie "Solar Energi" ma dokładnie takie panele (w styczniu tego roku jeżdzący prototyp, czy jak kto woli model koncepcyjny, miał premierę) http://www.benchmark.pl/aktualnosci/ford-c-max-solar-energi-samochod-e...
generalnie NIE JEST to rozwiązanie problemu bo panele z takiej powierzchni to w słoneczną pogodę wytworzą max 300 W energii.. co da nie więcej niż jakieś 30-40 kilometrów... ale zawsze przynajmniej odpowiada to rezerwie paliwowej.
Forum > Tematy dowolne > Tesla S
Wysłane 2014-07-17 17:20 , Edytowane 2014-07-17 17:23
Wysłane 2014-07-17 17:54
Ciekawe jakim cudem udało się zejść z ceną o 50% poprzez zmniejszenie Tesli S o 20%?
Może polecą nieco po jakości? Tak czy siak, Leaf przy takiej Tesli III nie będzie mieć racji bytu, a to wywrze spory nacisk na konkurencji.
Wysłane 2014-07-17 23:23
@pi_nio
No o to mi chodzi - jak takie autko popyla 140 (a Tesla potrafi dużo więcej) to przecież wieje jak jasna cholera nawet a nie tylko jak diabli, tak że pieskom całe główki zawija. To nie można by podtrzymać takiej powiedzmy reakcji tak by przepływ powietrza oddawał nam prąd? Nie mówię że jakaś turbina bo zaraz wyjdzie że stawia większy opór niż daje zysku energetycznego...ale skoro nawet energia hamowania jest coś warta?
Wysłane 2014-07-18 10:00
Każdy wiatrak będzie stawiał większy opór dla silnika, niż przyniesie zysku.
Musiałby być wysuwany jedynie przy hamowaniu, a na jego wysunięcie też potrzeba by energii.
Wysłane 2014-07-18 11:30
Wątpię żeby umieszczenie panelu słonecznego na dachu lub masce/klapie było opatentowane bo to rozwiązanie tak oczywiste aż boli. Raczej ono nie ma sensu ekonomicznego. Panele słoneczne są drogie i dość ciężkie a dostarczają relatywnie niewiele energii. Chyba lepiej koszt i masę takiego panelu przeznaczyć na dodatkowe baterie dzięki czemu wydatnie zwiększy się zasięg auta niezależnie od pogody ;).
Wysłane 2014-07-18 11:37
Chyba lepiej koszt i masę takiego panelu przeznaczyć na dodatkowe baterie
Albo na silnik spalinowy
Wysłane 2014-07-18 11:41
@nickey
Oj błąd w druku. Miało być 200k. A co do matematyki to popatrz na cenę Leaf'a. 21,5k $ * kurs do tedo 23% VAT i jakoś nie wychodzi nasze 116k PLN więc wiesz :)
@straszny Wychodzi, wychodzi. Ale nie przykładałem ekierki więc jeśli jest 103 czy 105 mil to sorry za błąd ocznego pomiaru.
Wysłane 2014-07-18 13:24 , Edytowane 2014-07-18 13:24
Nie przesadzajmy, panele słoneczne o powierzchni 4m^2 to nie jest 10000zł tylko kilkanascie stówek... przy cenie auta rzędu kilkuset tysięcy złotych spokojnie do zamortyzowania. Tak jak piszę to nie jest rozwiązanie idealne (jeszcze nie bo sprawność jest bardzo mała) ale np. w kryzysowych sytuacjach może ratować. Olej i benzyne porzyczysz jak Ci auto stanie, ale jak nie bedziesz miał dostępu do gniazdka to nie zrobisz nic. A tak kilka godzin i masz mozliwość się przemiescić te 10-20km. No w strasznie krytycznych sytuacjach to może ratować życie.
Z problemów które sa do rozwiązania to prad ładowania takich ogniw. Zapewne powinien być rzedu kilku amperów (jak nie kilkunastu) a tu solarki wymiękają niestety.
Wysłane 2014-07-18 13:39
@koradon
Olej i benzyne porzyczysz jak Ci auto stanie, ale jak nie bedziesz miał dostępu do gniazdka to nie zrobisz nic
Straszny ma powerbank!
sorki, nie mogłem
Wysłane 2014-07-18 14:42
Zależy, jak będzie rozpędzony w chwili przejścia na powerbank :)
Wysłane 2014-07-18 21:58
A po co, lepiej to kupić do zapalniczki. Pewnie Tesla 600km na tym zrobi.
http://www.sharksfuelsave.com/
Kto jest online: 0 użytkowników, 497 gości