Forum > Tematy dowolne > Tesla S

Strona 2 z 15 <<<123456...15>>>
skocz

straszny

Wysłane 2014-04-22 15:18 , Edytowane 2014-04-22 15:32

@pi_nio
a nie uważasz że tak dokładni, zapobiegliwi i staranni ludzie jak Norwedzy nie liczyli wpływu obydwu rozwiązań na ekologię setki razy na wszystkie sposoby? :-) Ich nie gonią normy unijne ani w sumie żadne inne, robią to dla siebie i tylko dla siebie.

To trochę tak jakby kłócić się że Szwajcarzy nie znają się na bankach... 

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

mysiauek

Wysłane 2014-04-22 15:33

Tak się składa, że znam kogoś stąd: [LINK]
Dostarczają "co nieco" np.: do Rometa w PL.
Z tego co ja się dowiedziałem to Pinio ma rację. W ostatecznym rozrachunku to nie jest ekologiczne. 

@straszny
Jakbyś coś znalazł, że jednak są ekologiczne to wrzuć. Chętnie bym poczytał.
W tym momencie to dla mnie "ekologizowanie" bogatych kosztem biednych.

straszny

Wysłane 2014-04-22 15:40 , Edytowane 2014-04-22 15:51

@mysiauek
a niby jak ? Tesla S powstaje w USA i sprzedaje się świetnie w Norwegii. Nowym inwestorem ma być Panasonic - czyli Japończycy.

kto z nich robi za "biednych" ? :-)

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-22 15:52

Sprawa ma się pewnie podobnie jak z żarówkami energooszczędnymi. Okej - zjadają dużo mniej prądu niż tradycyjne...koniec zalet. Wyprodukowanie zwykłej to nadmuchanie szklanej bańki, drucik w środek i gwint metalowy + nieco tworzywa dla izolacji biegunów. Wszystko. Tak samo utylizacja - czysto i schludnie.
A tak zwane ekologiczne? Co się zużyje przy produkcji to i tak ma się nijak do tego co z takiej żarówki zostanie! A rozkłada się setki lat, a nawet jeśli nie to energia potrzebna do rozkładu i utylizacji takiej świetlówki pochłania więcej energii i środków niż zyskujemy na jej eksploatacji. Koszt jej produkcji (i co za tym idzie zakupu) też jest wielokrotnie większy.

Ale jesteśmy cool, fajni i eko bo nam rachunki spadły o 10zł miesięcznie po wymianie całego oświetlenia w domu...a że nam się jego zakup nigdy nie zwróci...no cóż...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Maveriq

Wysłane 2014-04-22 16:03

kto z nich robi za "biednych" ? 

Obywatele, których nie stać na zakup nowego auta wysokiej klasy z salonu, bo to oni płacą np. za parkowanie za siebie i za właścicieli samochodów elektrycznych.

Ryzen R5 1500X; SPC Fortis 3; GA-AB350-Gaming 3; 32GB Corsair Vengeance 2400@2700MHz CL14@15; Gigabyte RX560 OC; 128GB Samsung 830 + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Corsair CMPSU-520HXEU - 520W; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

mysiauek

Wysłane 2014-04-22 17:41

@straszny
Ty mówisz o produkcji ja o utylizacji. Jak dojdzie do tego, że to Norwegia będzie utylizować sama baterie tych samochodów to pochylę czoła.

Ciekawostka: kto wie co się stanie gdy zapali się się Solaris "na prąd"? :)

straszny

Wysłane 2014-04-22 17:57 , Edytowane 2014-04-22 18:06

@Maveriq

Obywatele, których nie stać na zakup nowego auta wysokiej klasy z salonu, bo to oni płacą np. za parkowanie za siebie i za właścicieli samochodów elektrycznych.

w Norwegii ??? Przy tak ogromnej kwocie wolnej od podatku ? W Norwegii podatki płacą de facto tylko klasa średnia i bogaci.

@mysiauek
Ty mówisz o produkcji ja o utylizacji. Jak dojdzie do tego, że to Norwegia będzie utylizować sama baterie tych samochodów to pochylę czoła. 

nie umiem tego tak sprawdzić od reki, nie znam norweskiego, jak syn będzie w Polsce to poproszę go o info.

btw: niezaprzeczalnie taki samochód jest dramatycznie tańszy w uzytkowaniu, nawet w Polsce, gdzie nie ma żadnych dofinansowań, pomocy, bonusów, to da się jeździć za 15 do 10 zł (dla Tesli) za 100 km. No i po prostu jest bardzo cichy i niczego nie wydala.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-22 18:30 , Edytowane 2014-04-22 18:39

@Maveriq


W związku z powyższym moim zdaniem nie ma czym się podniecać, po prostu rząd zmusza ludzi do zakupu elektryków, a nie jest to ich własny świadomy wybór ze względu np. na walory praktyczne samochodu.



Pokaż chociaż jeden minus Tesli dla osoby robiącej max 400km dziennie. ;-)
Takie auto ma same praktyczne walory, wliczając w to klasę premium.

@djluke

Ale jesteśmy cool, fajni i eko bo nam rachunki spadły o 10zł miesięcznie po wymianie całego oświetlenia w domu...a że nam się jego zakup nigdy nie zwróci...no cóż...


Weź sobie do ręki kalkulator i policz ile trzeba wydać na paliwo potrzebne do przejechania 250k km (5 lat) autem takiej klasy, czyli jakieś (12l+/100km?) + odlicz rozrządy i oleje, co w autach takiej klasy kosztują kupę kasy.
Porównaj to do ~12.5zł na 100km jak Straszny pisze. :-P

~12.5zł vs 66zł za 100km, faktycznie, zero oszczędności. \"\lol\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

dr_DEATH

Wysłane 2014-04-22 18:37

chyba się zaraziłem. Następnego skutera zamiast 4T 50ccm kupie sobie o napędzie elektrycznym.
Ta cisza jest korcąca bo "ekologię" mam w dupie (przynajmniej w tej formie co nas nią karmią).

fydEll............Ryzen 5 1600 (płyta-b350), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-22 18:49

@Netman
Po pierwsze moje żarówki nie zużywają paliwa (może dlatego że świecą ciągle w tym samym miejscu zamiast przemierzać tysiące km).
Po drugie 250kkm przez 5 lat daje prawie 140km dziennie! Świątek piątek i niedziela, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, non stop przez 5 lat! Nie wiem kto tyle jeździ, ale skoro tak piszesz to pewnie większość Polaków - w końcu kraj duży a roboty mało (pewnie tam ze wschodu macie dalej). Więc mogłeś równie dobrze rzucić 2mln km rocznie - oszczędności byłyby jeszcze większe...tylko nadal nie wiem jak one się mają do fragmentu o żarówkach, który zacytowałeś z mojej wypowiedzi \"\hmmm\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-22 18:49 , Edytowane 2014-04-23 11:37

http://teslarumors.com/USA-Residental-Energy-Cost-2011-by-State.html

W USA 480km można przejechać od 5.75 do średnio 10 $

Nawet zakładając na wyrost 2x większe 'spalanie', to wciąż wychodzi 12zł za 100km \"\olaboga\"

@djluke
To popatrz niemiecką giełdę, auta z przebiegiem 50k/rok, to jest standard, a przecież to jaki 'ciasny' kraj w porównaniu do USA. ;) Ale obniżmy do 25k/rok, wciąż 12 vs 66zł nie jest różnicą? :-P Zresztą, nikt nie wydaje tyle kasy na auto aby jeździć nim do kościoła, więc 20k+ jest racjonalnym odniesieniem. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

mysiauek

Wysłane 2014-04-22 18:52 , Edytowane 2014-04-22 18:54

@dr_DEATH
Jak nie masz daleko, to zobacz to:
[LINK]

@Netman
Koszt przejazdu jak sejakiem na gazie. A zaprkujesz nim wszędzie. Oczywiscie żart:-D

straszny

Wysłane 2014-04-22 19:00 , Edytowane 2014-04-22 19:08

o tu jest fajna analiza kosztów... nawet wychodzi lepiej niż napisałem
http://www.samochodyelektryczne.org/porownanie_zuzycia_energii_samocho...

Zakładając zużycie energii miejskiego auta elektrycznego na poziomie 15-20 kWh/100 km i koszt energii elektrycznej nawet na poziomie ponad 0,6 zł/kWh, rachunek rzędu 9-12 zł/100 km wydaje się niewielki. Dzięki taryfie nocnej i cenie 0,3-0,4 zł/kWh obniżenie kosztów energii poniżej 10 zł/100 km nie powinno stanowić absolutnie żadnego wyzwania.

w takim wypadku faktycznie skuter elektryczny, wyjdzie jakieś 2-3 zł za 100 km... rewelka.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

koradon

Wysłane 2014-04-22 19:31

A jak może w końcu wybudują elektrownie atomowa to i cena energii spadnie. 

Póki co elektryk tylko do miasta. Skuter spoko, auta zdecydowanie za drogie. 

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

TonySoprano

Wysłane 2014-04-22 19:47 , Edytowane 2014-04-22 19:52

Panowie....Kupując auto za ponad 200k zł (co i tak nie jest jakąś mega kwotą patrząc na pojazdy jakie jeżdżą np w Monachium) myślicie, że liczyłem ile będę wydawał na paliwo ? Fakt...ja nie jeżdżę dużo. Jest to jakieś 10-15k kilometrów na rok. Albo inaczej...myślicie, że właściciele tych wszystkie BMW 5, X5/6 o wartości po 350-400k w Niemczech liczą koszty paliwa? No dajcie spokój. Koszty paliwa to liczą ludzie kupujący samochód za 50-100k zł, a nie za 300-400k zł. 

Norwegowie, Niemcy to bogaci ludzie. Właściciele Tesli w wersji max (a taką głównie kupują w Norwegii) to ludzie z pełnymi kontami. Oszczędność jest, ale nie sądzę aby to była kwestia decydująca. Jak słusznie zauważono w linku wyżej -tutaj zgadzam się z @Maverikiem- w Norwegii wprowadzono liczne przywileje, aby zachęcić ludzi do tego typu zakupów. Czy kupowano by bez tego? Nie wiem, ale nie wydaje mi się

Nowoczesne auta produkowane obecnie w klasie premium może i nie są ciche i wpływają negatywnie na środowisko, ale nie jest to wpływ pokroju rozklekotanego VW Passata 15 letniego z Niemiec po 10 dzwonach.

Prawdziwy boom to mielibyśmy, gdyby wprowadzili elektryczne małe autka w rozsądnej cenie tak aby dojechać 50-60 kilometrów w jedną stronę do pracy, wrócić a po południu skoczyć na zakupy. Cena musi być rozsądna bo jak taka nie będzie to zainteresowany kupi Peugeota 106, zamontuje gaz i będzie jeździł praktycznie tak samo tanio za sporo mniejszą kasę. 

Mam wydać taką kasę za Teslę, wiedząc że praktycznie będę musiał poruszać się w obrębie miasta? To ja już wolę kupić bardzo dobrze wyposażoną Q5 pod koniec roku, która i tak będzie sporo tańsza od Tesli, a mam znacznie szerszy wachlarz możliwości z tym autem. No ale to już jest kwestia indywidualna, kto co robi z samochodem.

kruser

Wysłane 2014-04-22 19:57

@dr śmierć o tej błogiej ciszy już ktoś pomyślał (Mumia Europejska a jakże)

Byłoby cudownie gdyby dobór opinii polegał na racjonalnej analizie faktów i statystyk przy szerokim spojrzeniu i w oderwaniu od własnych uprzedzeń i błędów rozumowania. Z świadomością własnych ograniczeń, o których dobrze wiemy, że mogą wpływać na te opinie. Tylko, że przytłaczająca większość z nas postępuje dokładnie odwrotnie. SciFun

straszny

Wysłane 2014-04-22 20:17 , Edytowane 2014-04-22 20:18

@koradon

ale z tym miastem i zasięgami to nie przesadzajmy - Tesla S w wersjach nowych robi na jednym tankowaniu 480 km w normalnych warunkach, w zimie i w górzystym terenie: ok 300-350 km.

do tego przyśpieszenie do setki: 4.4 s.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

TonySoprano

Wysłane 2014-04-22 20:33 , Edytowane 2014-04-22 20:37

Masz jakieś dane że w zimie przy chociażby -5/-10 C auto robi taki zasięg?  Jest cała masa rzeczy do zbadania, aby sprawdzić czy pojazd nadaje się do tego typu rzeczy. Jestem ciekaw jakby zareagował, gdybym w zimę pojechał do pracy i zostawił go na mrozie na 8h, czyli no....nic dziwnego. Nawet nie chodzi mi o zasięg, ale o efektywność akumulatorów w czasie eksploatacji po takich "zabiegach". Podejrzewam, że na początku będzie fajnie, a z biegiem czasu? (np po 2-3 latach, 2-3 zimach?). No i każdy podaje prędkość do 100 km/h, a już zapomina że auto w najmocniejszej wersji ledwo przekracza 200. Jeden powie, że przecież "gdzie tam się jeździ 200", a ja powiem "pokaż mi wpływ na poziom naładowania akumulatorów zimą po takich sprintach". 

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-04-22 20:54

Przecież Tesla w USA również rewelacyjnie się sprzedaje, a tam nie ma takich bonusów jak w Norwegii. To co, ludzie kupują dla bajeru? Nie sądzę. ;-)

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

straszny

Wysłane 2014-04-22 21:22

@TonySoprano
Tesla daje 8 lat gwarancji niezmienności stanu akumulatorów bez względu na limit kilometrów i warunki użytkowania

te zastrzeżenia, które piszesz to 100% racji, ale nie do Tesli

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.
Strona 2 z 15 <<<123456...15>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 176 gości