2013-04-13 20:07
Autor: NuCore
61

World of Tanks – gra łącząca pancerniaków z całego świata

Strona 7 - Wrażenia z gry 1/2

W kolejnej części niniejszego artykułu skupimy się na opisaniu wrażeń z pola walki.
Przed skończeniem odliczania - które trwa 30 sekund – możemy przypomnieć sobie klawiszologię oraz opis najważniejszych opcji pojawiających się na ekranie podczas walki. Aby skorzystać z tej możliwości wystarczy, że naciśniemy klawisz F1.



Ważną rzeczą podczas bitwy jest umiejętne wykorzystanie mapy, a dokładnie ukształtowania terenu w postaci, głazów, budynków czy samego ukształtowania terenu. Chowając się w krzakach zyskujemy dodatkowy kamuflaż, zaś chowając się np.: za budynkami, otrzymamy osłonę, zza której będziemy mogli strzelać do wroga i chronić się za nią podczas przeładowywania pocisków. Pamiętajmy, by cały czas obserwować minimapkę, ponieważ nieprzyjaciel może nas podejść i skutecznie to wykorzystać.





Z każdą kolejną bitwą zyskujemy wprawę w walce oraz lepiej poznajemy wybrane lokacje. Z czasem odnajdziemy swoje ulubione miejsca, z których będziemy wspierać pozostałych graczy z naszej drużyny.



W walce na dystans nieodzowny jest tryb snajperski, który aktywujemy przyciskiem Shift lub poruszając scrollem myszki. W tym drugim przypadku zmiany tej dokonujemy w sposób płynny (stopniowy), podczas gdy używając klawiatury włączony zoom jest ustawiony na maksimum. Pierwsze z poniższych zdjęć poza pokazaniem widoku snajperskiego ukazuje również tor lotu pocisku artyleryjskiego oraz przykład dobrej współpracy w zespole, wszak co dwóch atakujących, to nie jeden;)




Czerwona linia, którą widzieliśmy na jednym z powyższych zdjęć oznacza koniec strefy, w której toczona jest walka. Co prawda możemy ją delikatnie przekroczyć, jednak na zbyt wiele i tak nie możemy sobie pozwolić. W niektórych przypadkach jednak nawet ten niewielki margines, który możemy przekroczyć, może pomóc nam w walce.


Podczas walki zapewne nie jeden raz zobaczymy lub będziemy świadkami sytuacji, w której obok danych przeciwnika zobaczymy dodatkowe oznaczenia w postaci symboli pożaru lub amunicji. Oznaczać to będzie, że my lub któryś z graczy spowodował pożar w danej maszynie lub też ją ostatecznie wyeliminował strzelając w jej magazyn amunicji. Z kolei zniekształcona gąsienica oznacza po prostu uszkodzenie, dzięki któremu nasz oponent jest do chwili usunięcia usterki nieruchomy, przez co staje się znacznie łatwiejszym celem. Pożar jak i uszkodzoną gąsienicę możemy naprawić używając odpowiednio systemu gaśniczego oraz zestawu naprawczego.




W World of Tanks nie brakuje map, na których znajdują się liczne zbiorniki wodne oraz rzeki. Pamiętajmy jednak, że niektóre z nich są bezpieczne dla naszych maszyn, o czym poinformuje nas stosowny znaczek, jednak część z nich jest na tyle głęboka, że jeśli nie wyjedziemy z nich w ciągu dziesięciu sekund nasz pojazd ulegnie zatopieniu.



Z kolei prezentowane poniżej zdjęcia przedstawiają czołgi w każdym z trzech typów maskowań (letnim, zimowym oraz pustynnym).




Na jednej z poprzednich stron niniejszego artykułu opisywaliśmy zagadnienie szkolenia załóg. Jedną z widocznych podczas rozgrywki umiejętności jest zdolność o nazwie: szósty zmysł. Jeśli podczas bitwy nasza maszyna będzie „namierzana” przez wrogi pojazd zostaniemy o tym poinformowani świecącą na pomarańczowo żarówką. Jest to niezwykle przydatna cecha, dzięki której mamy kilka sekund na wycofanie się, a tym samym uniknięcie trafienia.

Strona 7 z 10 <<<1...345678910>>>