ASUS PA248Q - monitor z matrycą IPS i portami USB 3.0

ASUS PA248Q to dokonały monitor dla profesjonalnych fotografów i designerów. Jest fabrycznie skalibrowany tak, aby zapewnić najwyższą wierność kolorów zaraz po wyjęciu z pudełka. Posiada podświetlany diodami LED panel IPS o rozdzielczości 1920 x 1200 i proporcjach obrazu 16:10. Zapewnia 100% reprodukcję kolorów sRGB i szeroki kąt widzenia 178°, dzięki czemu gwarantuje minimalne odchylenia kolorów pod niemal każdym kątem. Monitor PA248Q jest tak skonfigurowany, aby wartość parametru Delta E była mniejsza, niż 5, co gwarantuje wiodącą na rynku dokładność odwzorowywania kolorów. Umożliwia regulację barwy i nasycenia oraz zmianę ustawień dla każdego koloru z osobna: czerwonego, zielonego, niebieskiego, niebieskozielonego, magenta i żółtego. Dodatkowo zapewnia bardzo płynny obraz w grach i filmach dzięki czasowi reakcji wynoszącemu 6ms. (Dalej)...
Źródło: Info Prasowe / ASUS czytaj więcej...Wytrzymały Samsung GALAXY Xcover

Samsung GALAXY Xcover to pierwszy smartfon w rodzinie GALAXY, który możesz zabrać na wycieczkę rowerową, na plażę czy wyprawę w góry - jest odporny na wodę, kurz i uszkodzenia mechaniczne, dzięki czemu sprawdzi się w każdych, nawet najbardziej ekstremalnych warunkach. Superodporne telefony mają w Polsce szerokie grono wiernych fanów. Telefon nie powinien dla nich stanowić kolejnego urządzenia, które trzeba traktować ze specjalną troską, a wartościowego towarzysza podróży i użyteczne narzędzie z dostępem do internetu, poczty elektronicznej, Facebooka czy Twittera. A taki właśnie jest GALAXY Xcover – twardy, niezawodny i praktyczny. To pierwszy ultrawytrzymały smartfon w ofercie Samsung z systemem operacyjnym Android 2.3 Gingerbread. Bateria o dużej pojemności (1500 mAh) pozwoli na długą pracę smartfona podczas wyprawy, kiedy dostęp do prądu jest ograniczony, a wbudowana latarka oświetli każdą leśną ścieżkę czy wnętrze namiotu. (Dalej)...
Źródło: Info Prasowe / Samsung czytaj więcej...NVIDIA - Kompilator LLVM oparty o architekturę CUDA

Firma NVIDIA poinformowała dziś, że LLVM, jeden z najpopularniejszych kompilatorów w świecie otwartego oprogramowania, został wyposażony w obsługę procesorów graficznych firmy NVIDIA. Dzięki temu, liczba naukowców, niezależnych producentów oprogramowania (ISV) i języków programowania, którzy mogą korzystać z zalet akceleracji przez procesory graficzne, została znacząco zwiększona. LLVM jest bardzo popularną, otwartą infrastrukturą kompilatora, która cechuje się modułową konstrukcją, co ułatwia dodawanie obsługi nowych języków programowania i architektur procesorów. Obsługa architektury CUDA umożliwia wprowadzenie masywnie równoległej akceleracji obliczeniowej na procesorach graficznych firmy NVIDIA w językach C, C++ i Fortran. W wyniku współpracy z deweloperami LLVM firma NVIDIA udostępniła zmiany w kodzie źródłowym rdzenia kompilatora oraz wewnętrznych mechanizmach równoległego wykonywania instrukcji dla architektury CUDA, umożliwiając programistom tworzenie aplikacji akcelerowanych przez procesory graficzne w większej liczbie języków programowania. (Dalej)...
Źródło: Info Prasowe / NVIDIA czytaj więcej...EVGA GTX 680 w wersji For The Win

EVGA wprowadza do sprzedaży dwie karty graficzne GTX 680 w wersji FTW (for the win – w wolnym tłumaczeniu: do zwycięstwa). Jeden wariant oznaczony kodowo przez 02G-P4-3686-KR wyposażony jest w 2 GB pamięci GDDR5, natomiast 04G-P4-3687-KR posiada podwojoną ilość pamięci GDDR5. Obydwie karty sygnowane są autorskim PCB od EVGA i obydwie nie są tanie.
GTX 680 FTW 2 GB został podkręcony do wartości 1100 MHz (lub 1176 MHz w trybie turbo) dla rdzenia graficznego, natomiast pamięci pracują efektywnie na wartości 6200 MHz. Karta w wariancie 4 GB posiada obniżoną wartość dla pamięci o 200 MHz. Bez względu na wersję obydwie karty wymagają podłączenia 6 pinowego oraz 8 pinowego zasilania PCI-Express.
Microsoft Research opracował technologię SoundWave do obsługi gestów

Microsoft możemy to powiedzieć śmiało: jest pionierem jeżeli chodzi o obsługę przy użyciu gestów, potwierdzeniem tych słów jest znany kontroler Kinect do Xbox360 oraz PC. Jednak tym razem team zajmujący się rozwojem w firmie Microsoft poszedł jeszcze dalej: odkrył jak można sterować komputerem przy użyciu gestów wykorzystując fale dźwiękowe.
Projekt o nazwie SoundWave rozpoznaje częstotliwość podczas np. poruszania ręką w górę i na podstawie złożonych algorytmów wykonuje określone działanie. Jedynym wymogiem są dobre głośniki oraz mikrofon. Microsoft Research zintegrował w Sound Wave podstawowe gesty takie jak scrolowanie, nawigacja po stronie internetowej, zablokowanie komputera po odejściu od komputera, a nawet gra w Tetrisa.