Dwa lata temu składałem znajomym komputer włożyłem do niego dysk samsung F3 ( jak do wielu innych komputerów łącznie ze swoim , pierwszy przypadek ) Dzisiaj zgłaszają mi że komputer nie działa. Zabrałem go do domu i widzę ze komputer zatrzymuje się na oknie powitalnym z płyty głównej ( napis asus bla bla bla ) Po czasie udało mi się wejść do biosu i widzę ze komputer nie widzi hdd po dociskałem kabelki do HDD i MOBO i komp odpalił wszystko ładnie chodzi bez problemów wyłączyłem włączam jeszcze raz i znowu to samo nie widzi dysku. Włożyłem dysk do mojego PC i w momencie wykrywania urządzeń SATA zwiecha nic więcej się nie da zrobić czyli ewidentnie uwalony HDD.
Sprawdziłem na stronie segate dysk ma prawie rok gwarancji ale z tego co wyczytałem żeby wysłać dysk na reklamacje trzeba wysłać jakieś logi z smarta z segetowego programu teraz pytanie jak to mam zrobić skoro dysk zawiesza komputer zaraz przy starcie ?
PS. Albo dysk oddać tam gdzie go kupiłem ? chyba proline jeśli dobrze pamiętam
Forum > Hardware > Problem z HD502HJ
Wysłane 2012-10-09 19:26 , Edytowane 2012-10-09 19:26
Wysłane 2012-10-09 20:00
Nie trzeba żadnych logów. Tydzień temu padł mi też Samsung F3 502HJ. Trzeba wejść na stronę Seagate i wypełnić zgłoszenie. System nie pyta o typ awarii. Wysłałem dysk do Warszawy i teraz czekam na rozwój wypadków. Choć jest pewien mały zgrzyt, bo dysk do Wa-wy dotarł 3 października, a do dzisiaj w systemie wisi że czekają na dostarczenie. Ja na szczęście mam w domu potwierdzenie odbioru paczki, więc poczekam jeszcze parę dni i jak jakiś dysk nie wróci do mnie to zacznę ich pytać jak tam się sprawy mają...
Wysłane 2012-10-12 15:47
@MarTnes wysyłałeś na adres
UPS -SCS Warszawa
UPS SCS (Polska) Sp. z o.o.
ul. Szyszkowa 35/37
Segment A4D
Warszawa
N.A, 02-285
Poland
?
Wysyłałeś normalnie pocztą ?
Wysłane 2012-10-12 16:09
Tak, to ten adres. Wysłałem pocztą jako paczka ubezpieczona, priorytetowa z potwierdzeniem odbioru.
2 dni temu dostałem info, że dysk dotarł ale do Holandii... Widać Warszawa go tam przesłała. A dzisiaj przyszło info że wysłano do mnie dysk. Po oznaczeniach ciężko stwierdzić co to będzie, ale się poczeka i zobaczy
Wysłane 2012-10-12 16:20
@MarTnes
Czyli się udało ja kilka wysyłałem pocztą zwykła priorytetem za 11 zeta i zawsze było OK.
A dysk figuruje pewnie jako ST500DM00x.
Wysłane 2012-10-12 16:43
@djluke
No właśnie w mailu widnieje HD502HJ - ST500DM005. Czyli tak do końca nie wiadomo co to za twór...
Wysłane 2012-10-12 16:58
HD502HJ z taką nalepką.
Wysłane 2012-10-12 17:47 , Edytowane 2012-10-12 17:47
@MarTnes
Byłyby jajca gdybyś dostał w pudełku dysk o 50% mniejszy od tego, który wysłałeś - jak ja. Pudło adresowane do mnie, a jako "End coś tam customer" widnieje człowiek z Austria - Wien. Oczywiście wyszedłem z założenia, że kto by tam czytał jakieś karteczki z wymienionego dysku przed jego zainstalowaniem - i to był błąd.
Ps. Ale za to "chopek" z Wiednia się ucieszy - dostanie nieco wolniejszy, ale 2 razy większy dysk.
Wysłane 2012-10-12 19:08
@KrzysztofT
Zawsze mogę mieć jeszcze nadzieję, że będę szczęściarzem jak ten koleś z Wiednia i dostanę dysk 1TB zamiast mojego 500GB
No dobra czas wrócić na ziemię i czekać na dysk
Wysłane 2012-10-21 10:40
Dostałem emaila od seagate ale że angielskiego nie ogarniam proszę w skrócie mi napisać co tam pisze
RECEIPT ACKNOWLEDGMENT Date: 21-OCT-2012
SEAGATE TECHNOLOGY, INT'L
Koolhovenlaan 1
Schiphol-Rijk,
Nederland 1119 NB
RMA Number: 1005936709
Issue Date: 11-OCT-2012
Line/
Seq Seagate PN/
Customer PN PN Description/
Cust Line Ref # Issue Date/
Receipt Date Req Qty/
Rcv Qty # Exp Not Rcv Qty/
OOW Charges
1 HD502HJ ST500DM005 11-OCT-2012 1 0
1 1 21-OCT-2012 1 0.00 0
Serial No Received: S20BJ9CZ600351
1. Total Requested Quantity : 1
2. Total Clean Received Quantity : 1
3. Total Expected Not Received Qty : 0
4. Total Discrepant Quantity : 0
5. Total Return Unrepaired Quantity : 0
6. Total OOW Charges : 0.00
Dear Sir or Madam,
Your RMA (Return Material Authorization) Number is 1005936709.
Your Order Reference Number is 1005936709.
This document details the RMA as received. If there are any differences from the Order Acknowledgment, please amend your records accordingly.
If your Return Acknowledgment Line 5 shows the Total Return Unrepaired Quantity (RUR) greater than 0, then we have determined that your RMA includes products that are not covered by Seagate's warranty and Seagate has no obligation to replace these products. Your warranty claim for these products has therefore been rejected as invalid.
For a full list of all conditions not covered by warranty, please reference warranty statement supplied with the product and also reference our Seagate Return Policy on our website at [LINK] Please also reference the Seagate Warranty Void Checklist on our website under Warranty Support and Returns Assistance as a visual aid for items that Seagate will not accept as a justified warranty claim.
Please be advised that you must pay all applicable duties and customs charges for shipments to and from Seagate. You may also be required to pay freight costs associated with returning the product(s) to you.
If no arrangements have been made 30 days after this notice, you will automatically release ownership of the drives to Seagate [not applicable to AMER (US, Canada and Brazil)]
** ** ** ** ALWAYS REFERENCE RMA NUMBER ** ** ** ** when inquiring about or sending in your order.
AMER (US, Canada and Brazil), ASIA PACIFIC
Please go to [LINK] if you have questions about your order.
EMEA :EUROPE, MIDDLE EAST, AFRICA
Email : euro.customer.support@seagate.com
Should you have any questions please contact us with a subject line "Return Unrepaired Inquiry". You can arrange pickup of the drive/s at the following address, please have the courier reference your RMA number and number of units to be picked up.
SEAGATE TECHNOLOGY, INT 'L
Koolhovenlaan 1
Schiphol-Rijk 1119 NB
Netherlands
Best Regards,
Seagate Technology
Wysłane 2012-10-21 11:13
@zlotnik
Kluczowe jest:
2. Total Clean Received Quantity : 1czyli jeden dysk przyjęty bez zastrzeżeń. Na dniach dostaniesz kolejnego maila z numerem listu przewozowego DHL.
Wysłane 2012-10-21 11:26
@djluke
dzięki
Kto jest online: 0 użytkowników, 310 gości