Witam,
kupiłem Router TP-Link MR3420, teraz potrzebuje do niego jakiegoś (bardzo) niedrogiego modemu LTE. Będzie on działał na internecie mobilnym sieci PLAY.
Doradźcie jaki modem będzie miał duże prędkości, będzie bez sim-locka i współgrał z moim routerem? np na allegro jest tego trochę, ale potrzebuje waszego doświadczenia który będzie pasował i nie sprawiał problemów ...
Z góry dziękuje.
Forum > Hardware > Jaki modem LTE?
Wysłane 2014-01-29 19:44 , Edytowane 2014-01-31 20:25
Wysłane 2014-01-30 19:45
Zakupiłem już modem LTE Huawei E3272 z Cyfrowego Polsatu i PLUSA [LINK], tylko mam problem z konfiguracją, routerem - trzeba coś konkretnie pozmieniać, żebym router działał z tym modemem i PLAYowskim internetem ???
Wysłane 2014-01-30 23:30
Co Ci konkretnie nie działa?
Działa internet przez modem podpięty do USB?
Masz PIN na karcie?
Wysłane 2014-01-31 18:22
@djluke
Modem podpięty do USB komputera, śmiga jak szalony ( na dzień dobry: wyświetla się jakaś strona HUAWEI i napisane jest PLAY - podłączono) internet działa. Ponoć ten modem nie ma wgranego żadnego oprogramowania, i faktycznie nic z PLUSa się nie instaluje, tylko jakaś ikonka HUAWEIa - jak się na nią kliknie to włącza się internet.
O żadnym PINie nic nie wiem, nikt nie mówił, na umowie też nic o pinie karty SIM nie widzę.
Problem mam z połączeniem modemu do routera - nie widzi połączenia, chociaż czy konfiguruje sam czy na szybko przez SETUP TP-Linka, po prostu nie widzi połączenia, ani przez kabel do stacionarnego, ani przez Wi-Fi.
PLAYowskie ustawienia są niby takie:
punkt dostępu (APN): internet
numer dostępowy: *99#
... ale z tymi ustawieniami nie widzi połączenia.
Ponoć trzeba zainstalować mu oprogramowanie PLAY na komputer od tego modemu HUAWEI E3272 - ale szczerze nie mogę nic takiego znaleźć w sieci.. A stare oprogramowanie od starego modemu odinstalowałem.
Dodam jeszcze, że nim kupiłem ten modem ten internet działał na moim starym modemie HUAWEI E3131 (bez LTE) na tym samym ruterze i wszystko działało - nawet nie trzeba było specjalnie konfigurować routera..
Tu w czymś jest problem - tylko w czym??
Wysłane 2014-01-31 19:06
Sprawdź czy masz najnowszy firmware routera i uaktualnij w razie potrzeby [LINK]
Jak to nie pomoże to zresetuj mu ustawienia do fabrycznych - może coś się gdzieś zapisało i świruje.
Ew. odpowiedź taka że modem przecież nie jest wspierany, aczkolwiek ludziom na necie działa...
Wysłane 2014-01-31 19:41
Wersję widzę mam 2.2, firmware pobrałem jakieś z najnowszą datą z linka z którego podałeś i teraz mam:
Firmware Version: 3.13.27 Build 121206 Rel. 60215n
Hardware Version: MR3420 v2 00000000
ale to najwyraźniej nie pomogło..
Ustawienia fabryczne też zresetowałem, wpisałem wszystko od nowa i dalej to samo
Jakieś inne pomysły..?
Wysłane 2014-01-31 19:45 , Edytowane 2014-01-31 19:48
Zasadniczo to posiadasz, dokładnie taki router: TL-MR3420 ver.2 [LINK]? Bo w pierwszym poście jest błąd.
Modem który posiadasz nie jest uwzględniony jeszcze na liście kompatybilnych [LINK] . Ale z doświadczenia wiem iż to nie znaczy, że nie będzie działać.
Tak ja piszę djluke Sprawdź czy masz najnowszy firmware. Ale router pokazuje, że modem jest podłączony?
Wrzuć screena ze statusem routera.
Wysłane 2014-01-31 20:28
@BartekW masz rację wkradł się błąd (poprawione).
STATUS:
Czyli co w najgorszym razie będę musiał czekać, aż firma TP-Link umieści na necie najnowsze oprogramowanie wspierające ten modem??
Wysłane 2014-01-31 20:35
Ale faktycznie po włożeniu modemu do routera, dioda od routera oznaczająca podpięcie USB się nie świeci - czyli nie widzi w ogóle tego modemu ??
Wysłane 2014-01-31 21:44 , Edytowane 2014-01-31 21:45
@Dead.Pixel Na to wygląda. U mnie było napisane unplugeed kiedy podłączyłem uszkodzony modem kolegi. Ale że u ciebie działa podłączony do PC bezpośrednio, to raczej nie rozpoznaje. To pozostaje czekanie na nowy firmware.
Ale popatrzę w sieci, może ktoś miał taki zestaw jak ty.
Wysłane 2014-01-31 22:27 , Edytowane 2014-01-31 22:31
No właśnie ludzie mają taki zestaw jak autor tematu i im to działa. Acz nie wiem czy to nie zasługa Gargoyle czy innego alternatywnego softu.
Wysłane 2014-02-02 16:09
Napisałem e-maila do TP-LINKa, kiedy można liczyć na wsparcie tych dwóch urządzeń - ciekawe czy w ogóle odpiszą..
Jeszcze pytanie do was: orientujecie się, co ile wydawane są tego typu aktualizacje do takich urządzeń? Bo nie wiem czy czekać na nowszą wersję, czy może sprzedać modem, kupić inny ... ?
Wysłane 2014-02-09 20:26 , Edytowane 2014-02-09 20:29
Panowie!
Pożyczyłem, modem od bratem: Huawei E3276 z Cyfrowego Polsatu - niby nie ma sim-locka i faktycznie na to wygląda, bo włożyłem kartę PLAYa, podłączyłem bezpośredno pod USB do PC, zainstalowałem oprogramowanie Cyfrowego Polsatu, wpisałem APNy... PLAYa i internet działa.
Ale niestety mój Router, brata modemu E3276 identycznie za żadne skarby nie widzi, chociaż ten jest już na liście: [LINK].
Testowane na dwóch modemach LTE! Czyli na to wygląda, że wina jest w moim Routerze? - Reklamować Router ??
Czy macie inne pomysły?
Wysłane 2014-02-12 22:57
Ponoć ten modem jest bardzo prądożerny i często następuje rozłączenie, dlatego nie działa z tymi routerami ... Pomóc ma w tym ponoć tak zwany: "aktywny hub".
Co o tym myślicie? i jeśli uważacie, że to dobry pomysł pomóżcie mi jakiś znaleźć w dobrej cenie?
Wysłane 2014-02-19 12:25
OK mój Router + modem LTE w końcu działa!
Wystarczyło zainstalować nie te: [LINK] sterowniki które podał djluke, tylko te: [LINK] z polskiej wersji strony: sterowniki Beta.. - no kto by pomyślał prawda..(?) (działa bez Aktywnego Huba).
..dobrze, ale jeśli chcecie żebym się za to na was nie gniewał , musicie mi odpowiedzieć na jeszcze jedno pytanie:
1) dlaczego gdy mój modem LTE (HUAWEI E3276) siedzi w routerze, to średnia prędkość internetu osiąga około 2 MB/s, a jak za chwilę bezpośrednio podłączę modem do USB komputera PC to prędkość internetu wynosi około 15 MB/s - czym to może być znowu spowodowane ??
Wysłane 2014-02-19 13:18
@Dead.Pixel
Dlaczego działa - wystarczy że spojrzysz na changelog wersji na stronie (czyli co zostało dodane).
Co do transferów to na pewno nie masz 15MB/s. Najlepiej wrzuć skriny ze speedtesta np jak modem jest podłączony tu i tu.
Wysłane 2014-02-19 14:56 , Edytowane 2014-02-19 14:57
Albo wsparcie jest eksperymentalne i niedorobione
albo spróbuj podpiąć przez huba aktywnego
albo sprawdź jakie APNy ustawia Ci ruter dla połączenia (z którą siecią się łączy inaczej).
Wysłane 2014-02-19 18:30
@djluke na to wygląda, że wiem już na czym polega problem.. (po wielu próbach). Różne miałem teorie, z początku sam w nie nie wierzyłem, że tak jest (miejsca w których jest lepszy zasięg..). Aż w końcu dotarło do mnie, że wejście USB w Routerze nie styka dobrze - fakt po kilku próbach, lekkiego odgięcia modemu, prędkość internetu zmienia się kolosalnie.
Fakt, w jedną stronę to złącze USB w Routerze bardzo się rusza (i właśnie w tą stronę jak się delikatnie nagnie modem internet działa jak powinien), na to wygląda że urządzenia dobrze nie stykały ze sobą i w tym jest problem.
I może prawda:
- modem był wiele razy wkładany/wyjmowany bo urządzenie nie działało..
- modem jest z tych zagiętych (z ruchomą główką)
Tylko, że JA się z nim delikatnie obchodziłem jestem przekonany, że nie uszkodziłem tego port USB, do tej pory nawet nie zwróciłem uwagi, że fakt trochę się to wejście kiwa - oddał bym go do serwisu, ale czy nie stwierdzą, że jest to uszkodzenie mechaniczne ??
P.S.
Posiadacze takiego samego Routera: TP-LINK MR3420, sprawdźcie czy wasze wejście USB się nie kiwa w stronę antenek? Bo mi się wydaje, że powinno być sztywne..?
Kto jest online: 1 użytkowników, 197 gości
MassTA ,