Jak w tytule. Gdzieś w Polsce ktoś się tym zajmuje i ile by to wyniosło? Wyjaśniam, że SSDek zaliczył buga po wyłączeniu komputera na zasilaczu na chama podczas ładowania Windy do pulpitu i z 160 GB zrobiło się 8MB bez partycji. Już się dowiedziałem, że potrzeba by zaktualizować F/W do najnowszego by pozbyć się tego błędu, ale teraz jest problem z odzyskaniem danych bo ni hu hu zwykłymi programami tego ponoć nie idzie zrobić i za pomocą np. Intel SSD Toolbox trzeba by zrobić secure erase by przywrócić całą pojemność dysku, ale potem na amen pójdą się walić dane na nim zapisane. Są jakieś dwie firmy w Stanach co się tym zajmują i chyba jedna w Czechach ( tzn. konkretnie tą serią dysków ) i tanio nie jest ( wiadome ), ale w Polsce może też coś jest? Coś ktoś wie? Dodam, że numer seryjny dysku to teraz BAD_CTX 0000013F. A może ktoś zna jakiś dobry sposób na przywrócenie tych danych domowymi metodami?
Forum > Hardware > Intel SSD Seria 320 160 GB - 8MB bug - odzysk danych w PL
Wysłane 2015-01-29 07:39 , Edytowane 2015-01-29 11:28
Wysłane 2015-01-29 20:23
@koradon
Jak firmware wysypany to jak ma testdisk pomóc? On może odzyskać ale z czegoś - jak nie ma dysku (powierzchni) to nie odzyska.
W temacie to pewnie Ontrack ale cenowo nie zachwyci raczej...
Wysłane 2015-01-29 20:39 , Edytowane 2015-01-29 20:40
Tzn wiesz to że producent twierdzi że update FW jest rozwiązaniem to wcale nie znaczy, że jedynym.
Po prostu nie bardzo wiem co w nim by się mogło zepsuć żeby "uceglić dysk". Jeżeli rzeczywiście TD nie pomoże to ok. Słaby FW. Ale przecież spróbować nie szkodzi, prawda?
/edyta/
Tym bardziej że dosłownie 2 tygodnie temu odzyskiwałem dane z dysku koleżance gdzie w firmie krzyknęli jej minimum 600zł...
Wysłane 2015-01-30 09:17
@emitar
TestDisk
@krymtON
No tak jednak SSD ze swoim natychmiastowym dostępem do komórek pamięci, może namieszać więcej to prawda. Ale że niby TestDisk miałby nie pomóc?
Wysłane 2015-01-30 14:41
@koradon
Czy Testdisk umiał odzyskać dane z Seagate 7200.11 po padzie?
Wysłane 2015-01-30 15:13 , Edytowane 2015-01-30 15:13
@djluke
Odzyskiwałem nim kilka-kilkanascie dysków. Niektóre z badami, niktóre tylko z padniętymi partycjami. Zawsze cos udawało mi sie odzyskać.
@krymtON
No ok może niejasno to napisałem ale właśnie chodziło mi o to żeby autor spróbował zanim odesle go do specjalistycznej firmy czy tez wyzeruje.
Wysłane 2015-01-30 15:36 , Edytowane 2015-01-30 15:36
@koradon
Czyli ludzie niepotrzebnie kombinowali z terminalami itp bo pomógłby im jakiś program ta?
[LINK]
Przecież on nawet nie ma własnych mechanizmów dostępu bezpośredniego do ATA to jest zwykły program do odzyskiwania danych z widocznych w systemie/BIOSie dysków! Dobry ale z pustego to i TestDisk nie odzyska...
A sam program znam doskonale.
Wysłane 2015-02-08 12:43 , Edytowane 2015-02-08 12:43
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Dysk jest już po s-erase oraz upd. F/W. Spróbowałem TescDisca i innych popularnych tego typu programów ( bo akurat też miałem do odzysku dane z uwalonej partycji na HDD ) no ale jak można było się spodziewać, nic to nie dało.
Wysłane 2015-09-15 13:47
BAD_CTX oznacza błąd spójności/uszkodzenie któregoś z modułów serwisowych. Kod 13 wskazuje na to, że dane w układach pamięci nie były naruszone, a więc można było je odczytać w trybie technologicznym (ew. konieczne mogło być odbudowanie translatora), a następnie naprawić dysk tak, jak i został naprawiony.
Kto jest online: 0 użytkowników, 324 gości