@xootNie są "złe". Zwyczajnie Intel robi znacznie wydajniejsze procesory co widać głównie w grach właśnie. Takie czasy i zaklinanie rzeczywistości nie pomoże.
Forum > Hardware > Potrzebuję pomocy przy złożeniu komputera do gry CS.
Wysłane 2012-11-22 23:09
Ej, nie zauważyliście, że to jednak ma być 1.6?
A APU to w tym wypadku strzał w dziesiątkę - przy niskim koszcie i małym poborze prądu może grać nawet w nowe tytuły - ostatnio grałem na lapku z APU (bez dyskretnej karty graficznej) w Max Payne 3 na nisko-średnich detalach i całkiem śmigało.
Wysłane 2012-11-23 08:15
Nie wiem czy coś się pozmieniało w CS czy w kartach zintegrowanych, ale przecież to nie ma prawa działać płynnie. CS 1.6, żeby działał płynnie potrzebuje stałych 100fps'ów. Zastanawiam się do ilu spadną fps'y w przypadku gry w 32bitach w np. 2-3 granatach dymnych w 'waszych' konfiguracjach z kartą graficzną zintegrowaną.
Wysłane 2012-11-23 08:26
Dokładnie. Do gry przy TR100 w 1.6 wcale nie wystarczy pierwszy lepszy sprzęt.
Wysłane 2012-11-23 09:17
@emitar "Nie wiem czy coś się pozmieniało w CS czy w kartach zintegrowanych"
No w kartach trochę, szczególnie, jeśli chodzi o AMD.
Tu masz przykład na sporo słabszym modelu [LINK]
Wysłane 2012-11-23 11:14
Panowie dziś zostały rozwiane moje wszelkie wątpliwości dotyczące sprzętu do tej gry. Otóż byłem dziś u syna mojej siostry, który ma laptopa Acer 5535 z grafiką Ati 3200 256mb, 2gb ramu i procesor Athlon QL 2100. I mi pokazał grę. Otóż na tym sprzęcie gra działała normalnie, bez żadnych przycięć, fps miał stałe 100, grał w sieci w bodajże z 5 osobami i normalnie się grało, więc już teraz zgłupiałem. Więc myślę że kolega Maveriq ma rację że styknie ten APU w końcu to ileś generacji do przodu w stosunku do 3200. Tylko jakby mógł ktoś zapodać co i jak z tym Apu i jakie ceny to byłoby super, gdyż ja najzwyczajniej się nie znam.
Wysłane 2012-11-23 11:50 , Edytowane 2012-11-23 11:53
@emitar Tak, szczególnie, jak monitor wyświetla tylko 60FPS... ogarnij się, jak chcesz zobaczyć na standardowym monitorze różnicę pomiędzy 50, a 600FPSów?
Poza tym, jak napisałem, na filmiku jest sporo wolniejszy układ.
Ja w CS 1.6 grałem na AMD K6-2 400MHz z GF2 MX200.
Wysłane 2012-11-23 12:22
@Maveriq
Właśnie się przyznałeś, że nie masz pojęcia o grze w CS.
Wysłane 2012-11-23 12:25 , Edytowane 2012-11-23 12:31
@Maveriq
jeja nie ma znaczenia ile wyświetlacz pokaże fpsów. Chodzi o to że mechanika gry traktuje Cie gorzej od reszty jeśli nie masz zapewnionego ze swej strony renderowania klatek na minimalnym poziomie 100 fps.
Tak jest w bardzo wielu grach FPS i argument "bo ja widzę płynnie" niczego nie rozwiązuje a tylko tworzy niepotrzebne mity jak to słaby sprzęt wystarcza do komfortowego grania. No widzisz płynnie na 60, pewnie nawet na minimalnym 50 widzisz bardzo płynnie.. są ludzie którzy nawet na 30 minimalnego fpsa widzą płynnie, ale jakimś cudem średnia Twoich osiągnięc zawsze będzie gorsza na komputerze 50+ niż na maszynie dającej 100+ minimalnego fpsa.
Wysłane 2012-11-23 13:34
Tak cfaniaczycie, a zauważyliście, ze po przekroczeniu 100FPSów postać w CS 1.6 zwalnia bieg?
Z celowaniem poniżej 70FPS to bujda, broń wcale mniej celnie nie strzela, tylko celownik się wolniej zwęża, chodzi o samą animację. Takie są moje odczucia.
Wysłane 2012-11-23 14:15 , Edytowane 2012-11-23 14:19
@Maveriq
Tak zauważyliśmy dlatego nikt nie napisał, że gra ma mieć ponad 100fpsów tylko 100, a to jest różnica. Nie skomentuje hasła, żebym się ogarnął. Wszystko wyjaśnił Ci straszny.
@NuCore
Nie, nie licytujemy się, ale CS 1.6 jest tak specyficzną grą, że nie mając stałych 100fps'ów nie możemy mówić do końca o płynnej grze. Tak jak to kolega Maveriq napisał, celownik 'kurczy' się wolniej, mysz 'pływa' w granatach dymnych i pewnie jeszcze kilka rzeczy, o których już nie pamiętam. Taka jest dziwna specyfikacja silnika HL1.
Wysłane 2012-11-23 14:36 , Edytowane 2012-11-23 14:37
I teraz jak to się dzieje, że ludzie grali w tą grę w 2003 roku?
Pewnie, to pisania tekstu w notatniku też można polecić komputer z dwoma Xeonami i 4xSSD Raid 0, bo będzie lepszy od tańszego (pobierającego 4x mniej prądu)... a co, nie będzie? Będzie szybsza reakcja na wciśnięcie klawisza, ba... notatnik szybciej będzie się uruchamiał!
Zejdźcie na ziemię - czasem słyszę, jak ludzie mówią, że karty graficznej nie da się kupić za mniej, niż 700zł, bo to się nie nadaje do grania, a inni grają z bananem od ucha do ucha na karcie za 200zł w te same gry.
Edit: Aha, i koniecznie jeszcze chłodzenie do procesora za 250zł, bo fabryczny dla niektórych będzie głośniejszy, niż stary diesel sąsiada.
Wysłane 2012-11-23 14:39 , Edytowane 2012-11-23 14:55
@NuCore
ja się nie licytuję bo w FPSy nie gram (no może niecale 2 miesiące BF3). Jedyny TPS w jaki gram od 3 lat to WoT.
uwielbiam gry na move z PS3, gram całkiem sporo w mobilne gry na Galaxy Note, a na PC gram tylko w strategie Paradox Interactive (Europa Universalis i reszta) i Creative Assembly (Total War series)
natomiast znam mechanike gier FPS i czytam sporo wypowiedzi zawodowych graczy. Silnik HL1 zachowuje się całkowicie przewidywalnie i stabilnie dopiero od 100+ fps, wcześniej to loteria i wcale nie jest tak że tylko skill się liczy. Bo jak trafiasz na dwóch podobnych graczy to ten z wariującym engine zawsze na dłuższa mete ma wyraźnie gorzej.
Maveriq popełnia typowy błąd casualowego gracza, i zamiast dać spokój jeszcze ciągnie niepotrzebnie temat. W CS da się grać i przy 20 fps. Tylko co z tego? Będziesz mięskiem dla lepszych graczy, którzy już te 100+ mają zapewnione. I gracz klnie na wszystko dlaczego on ma zawsze gorzej niż tamten drugi.
a co do samego skilla - powiedz mi po co skoczkowie narciarscy polerują narty przed skokiem, co ponoć daje jakies promile przyrostu prędkości skoku? Przecież skill im wystarczy...
Wysłane 2012-11-23 14:51
@Maveriq Pewnie wszystkim lag był na 25 FPS i nie było im różnicy bo i tak nie było nikogo ze sprzętem który by mógł wyskoczyć ponad te 35 FPS-ów.
Sam gram w FPS/FPP(nie nie w C.S)na monitorze z skandaliczną reakcją 8 ms (GtG)
Na początku wydawało mi się że smuży w Mafii(tej pierwszej:) i BF Vietnam(tym z przed BF 2)mimo tego że ówczesny mój X 800GTO wyświetlał obraz po wyżej 60 FPS.
Teraz albo nie smuży , albo przyzwyczaiłem się do tego. | |lol||
Wysłane 2012-11-23 15:10
@straszny To ma takie znaczenie, jakość opon w samochodzie dla bezpieczeństwa - polecisz komuś wymianę opon co 100 przejechanych kilometrów?
Piszesz o wypowiedziach graczy, o których powodzeniu zależy, czy nie spóźnią się z oddaniem strzału o 10ms w stosunku do przeciwnika.
Ja też jeżdżę na nartach, ale nie walczę o medal olimpijski, więc nie smaruje mi nart specjalista, którzy od lat zajmuje się tylko smarowaniem nart.
Oczywiście, że kolega może zbudować w takiej cenie komputer jeszcze szybszy w grach, ale kosztem zużycia anergii i gwarancji (montując tak na np. używaną 9800GT).
Nawet te 100FPSów taki APU spokojnie powinien osiągnąć.
Kto jest online: 0 użytkowników, 209 gości