Forum > Hardware > Czyżby koniec obecnej architektury CPU ?

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-01 13:07 , Edytowane 2014-11-01 13:26

@ krymtON
Praktycznie większość softu domowego (tylko się umówmy, nie mówimy tutaj np. o obróbce grafiki czy filmów).
Typowy program, to przejście od stanu do stanu na podstawie poprzedniego wyniku. 
Nawet próbując rozbić najmniejsze zadania na wątki, to będzie to nieopłacalne gdyż same tworzenie wątków i uruchomienie ich kosztuje. Do tego dochodzi problematyczna synchronizacja cache i szereg innym rzeczy wpływających na degradację wydajności. Kolejnym problemem jest fakt, że takie pisanie jest po prostu znacznie droższe (pieniężnie) oraz stokroć bardziej podatne na błędy.

Gdyby to było takie proste jak niektórym się wydaje, to już dawno programy działaby tylko na GPU. Uprzedzając, jak widać wielu osobom obliczenia GPGPU kojarzą się z możliwością uruchomienia ich tylko na kartach nVidii. To nie prawda. To bez różnicy czy Radek, czy GeForce. Od tego jest otwarty standard OpenCL (dla przykładu bodajże Photoshop przeszedł z CUDA na niego? \"\hmmm\").

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

krymtON

Wysłane 2014-11-01 15:17

@Netman - ja świetnie znam temat - sam jestem developerem :) Ale pytam o praktyczne przykłady softu domowego, gdzie wystąpi problem ze zrównolegleniem? :)

Graty jak każde inne ;)

straszny

Wysłane 2014-11-01 16:59 , Edytowane 2014-11-01 17:10

Ale Panowie - gorąco polecam zapoznać sięz pdfem w temacie który załozył Autor wątku

Firma Soft Machines twierdzi że znalazła Świętego Graala i jej soft służy do zrównoleglania wątków jednordzeniowych. A także duże lepszego balansu z obciążeniem rdzeni.

Wg Soft Machines kod jednowątkowy napisany na jeden rdzeń, jeśli przejdzie przez warstwę konwersji ich softu, będzie pracował na 4 równocześnie (!). A coś na pewno jest na rzeczy bo firma zastrzegła sobie 80 patentów w związku z tym zrównoleglaniem wątków jednordzeniowych. 

jesli byłaby to prawda albo nawet mocna poprawa stanu obecnego, faktycznie byłaby to rewolucja....

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Gakudini

Wysłane 2014-11-03 11:01

Jest jeszcze jeden problem. Rozbijanie zagadnienia na wiele wątków wymaga pracy (obliczeń) zarządzanie wieloma wątkami również. Jeśli mówimy o jednym problemie, może się okazać, że 200wątków czeka na wynik z jednego bo tam musi się wykonać jakiś IF... Na koniec wyniki trzeba zebrać do kupy. Sumarycznie przy mało skomplikowanym kodzie wszystkie czynności obsługowe mogą się okazać tak skomplikowane, że zajmą więcej czasu niż wykonanie kodu na jednym rdzeniu. Natomiast nakład pracy (czasu i pieniędzy), aby napisać taki kod, jest bez porównania większy.

Gakudini

Wysłane 2014-11-03 11:05

@straszny
I tu się pojawia pytanie. Dlaczego jeden wątek rozbijają na 4 a nie 400 czy 2000 (dla GPU). Rozbić na 4 to nie sztuka. Pytanie o ile to przyśpieszy działanie aplikacji?
Mamy teraz 4 rdzeniowe procesory (tak typowo) Jeśli toto zapcha mi 4 rdzenie jakimś śmieciem, żeby przyśpieszyć program o 30% to może szkoda zachodu bo mi się zacznie dźwięk w Windowsie zacinać ;)

straszny

Wysłane 2014-11-03 12:13 , Edytowane 2014-11-03 12:14

@Gakudini


ale to nie do mnie pytania, po prostu zadałem sobie trud przeczytania tego PDF ;p i zwracam uwagę że dyskusja nie do końca jest o tym o czym temat.

Mamy teraz 4 rdzeniowe procesory (tak typowo) Jeśli toto zapcha mi 4 rdzenie jakimś śmieciem, żeby przyśpieszyć program o 30% to może szkoda zachodu bo mi się zacznie dźwięk w Windowsie zacinać ;)

o tym też jest w PDFie, że firma zapewnia że jej rozwiązanie świetnie balansuje obciążenie sumaryczne wszystkich rdzeni procesora. Więc nie powinno być problemu.


Generalnie z obietnic wygląda to cudownie... żeby tylko nie wyszło jak zwykle ;) Bo już o Mantle AMD pisali cuda, nim wyszło w rzeczywistości.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-03 21:22 , Edytowane 2014-11-03 21:23

@ straszny
Jeszcze nie zaglądałem do pdf. W wolnej chwili to zrobię.
Pewnie ponownie puste słowa i przyspieszenie tylko w specyficznych sytuacjach.
W większości softu kod wykonuje się po kolei biorąc poprzednie wyniki wykonania i je obrabia się dalej. 
Więc na logikę, jak oni chcą to puścić równolegle? 
Mam parę pomysłów jak to może działać, ale pewnie przy typowym kodzie gra niewarta świeczki jak tu wcześniej ktoś wspomniał. \"\mikolaj\"

Z ciekawości na pewno przeanalizuję dokument. \"\mikolaj\"

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

straszny

Wysłane 2014-11-04 09:33 , Edytowane 2014-11-04 09:33

@Netman

Więc na logikę, jak oni chcą to puścić równolegle?

nie mam zielonego pojecia a na mój chłopski rozum humanisty i grafika wydaje się to mission impossible ;)

po prostu tak twierdzi firma. Z drugiej strony raczej słów na wiatr tak kompletnie to nie rzucają bo by się skompromitowali strasznie.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2014-11-04 19:33 , Edytowane 2014-11-04 19:40

@straszny
Pewnie 'rewolucja' na miarę tej:  https://www.youtube.com/watch?v=00gAbgBu8R4 ;-)

Patrzę, że wciąż jakieś demka wypuszczają przez lata.  https://www.youtube.com/watch?v=5AvCxa9Y9NU

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ
Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 210 gości