Forum > Hardware > Reallocated sector count. Czy dysk do wymiany?

Strona 1 z 1 1
skocz

Lincoln

Wysłane 2012-10-19 20:55

Dziś podczas pracy, komputer nagle się wyłączył. I zaczął popiskiwać. O dziwo się uruchomił, jednak coś mnie ruszyło i zapodałem HD Tune, a tam komunikat, taki jak w tytule podkreślony na czerwono i komunikat Faild. Czy to oznacza że dysk do wymiany, bo komp jako tako działa. Dysk to Seagate. Dysk laptopowy. Da się coś z tym robić? jakoś naprawić?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-19 20:59

Jak jest na gwarancji to wymieniaj, jak nie to można się bawić.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lincoln

Wysłane 2012-10-19 21:06

@djlukeobawiam się że jest bez gwarancji, bo nie mam paragonu, no chyba że Seagate przyjmuje na serwis bez paragonu. A jak się tu bawić w naprawę?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-19 21:22

Przyjmuje. Sprawdź czy masz.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lincoln

Wysłane 2012-10-19 21:30

@djluke ale jaja. Dysk na gwarancji pisze, że objęty gwarancją do 2014roku, możliwe to? To co teraz z tym robić?

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2581 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-19 21:36

Reklamuj, bo prędzej czy później pewnie padnie. Może jutro, może za rok.

クリス&

Wysłane 2012-10-19 22:03

Po wpisaniu danych z mojego padniętego Samsunga HD502 HJ wywala błąd "Error #dpci450"(czyżby Seagate już by porzuciło support dysków Samsunga \"\hmmm\"

Lincoln

Wysłane 2012-10-19 22:06

@djluke dzięki kolego, wiszę ci flaszkę dobrej wódki o ile pijesz... \"\jezor\". Zwrot dysku został prawidłowo przyjęty i w poniedziałek idzie wysyłka. \"\jupi\".

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-19 22:49

@クリス&
Nie porzucił. Albo coś źle wpisałeś albo jakiś błąd strony.

@Lincoln
Mam to piję \"\lol\" może kiedyś będzie okazja na jakimś zlocie czy coś \"\jezor\"
Z tym padnięciem jutro czy nie jutro to przesada. OK posypał się grubo ale jakiś czas by jeszcze pewnie podziałał \"\jezor\" acz użytkowanie go przestałoby być bezproblemowe no i skoro jest gwarancja to czemu z niej nie skorzystać.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lincoln

Wysłane 2012-10-20 09:21

A mam jeszcze jedno pytanko, jak ten dysk zabezpieczyć i spakować żeby się do mnie nie doczepili? Pocztą to wysłać, w sumie osobiście jestem z niej bardzo zadowolony.

クリス&

Wysłane 2012-10-20 09:38

@Lincoln Omotać kilka razy folią bąbelkową i włożyć w twarde kartonowe pudełko, do tak zapakowanej paczki nikt nie powinien się przyczepić.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-20 14:55

@クリス&
Gdyby nie drobny fakt że Seagate każe nie używać folii bąbelkowej to pewnie miałbyś rację \"\ziew\" acz możliwe że się nie przyczepią, jednak zalecają piankę. Zresztą to ma być bezpi4ecznie zapakowane - dysk i tak wymienią.

Pocztą można jak najbardziej, sam tak wysyłałem kilka razy.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lincoln

Wysłane 2012-10-22 11:26

@djluke no ale możesz pwoedzieć w co ten dysk zapakowałeś? Bo przed chwilą spakowałem w taką folię srebrną z płyty głównej, włożyłem do w grubą gąbkę, okleiłem taśmą, do grubego pudełka, także jest 0 ruchu w nim. Bedzie git?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-22 15:09

@Lincoln
Oczywiście. Myslę że mieli na uwadze by nie używać bąbli bezpośrednio na goły dysk by jeszcze bardziej go nie ubić. Zresztą wszystkie wytyczne masz w poradniku pakowania i wysyłki gdzieś tam na stronie RMA i są one delikatnie mówiąc...abstrakcyjne \"\ziew\" więc nie wiem kto tego przestrzega. Ma być dobrze zapakowane i tyle.
Pamiętaj o umieszczeniu nru RMA w widocznym miejscu paczki.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Lincoln

Wysłane 2012-10-31 09:00

No i wczoraj dysk do mnie przyjechał, nówka sztuka pięknie działa, jest ok. Tylko mam pytanko, czy firma mogła postąpić w ten sposób, że gwarancja nowego dysku jest taka jak starego?

andrzej166

Wysłane 2012-10-31 09:24

@Lincoln
Jak najbardziej. Warunki gwarancji, która jest dobrowolna, ustala sprzedawca.

Najlepszą ochronę dla klientów zapewnia ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (dawniej rękojmia) i z tego warto korzystać... z drugiej strony warunki gwarancji segatea są całkiem dobre, no i czas realizacji krótki.

Ryzen 5 5500, MSI B450 Tomahawk, 2x8GB GSkill Ripjaws V 3200, HP EX950 1TB NVMe M.2 + 3 x HDD, MSI GTX1050Ti, Corsair TX 650W, Dell e-IPS 2209WA Windows 10 64bit

krymtON

Wysłane 2012-10-31 09:47

@Lincoln - sprawdź na stronie ile ma gwarancji :D pewnie liczą od nowa ;)

Graty jak każde inne ;)

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38054 wypowiedzi

Wysłane 2012-10-31 14:46

@krymtON
Nigdy nie liczą od nowa. Dają to co było przedłużone o czas naprawy lub 3 miesiące zależnie co jest dłuższe. Masz to zapisane w warunkach na stronie.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

bobi113

Wysłane 2012-10-31 16:17

@Lincoln
Z Seagate'a nie przychodzą nówki dyski tylko dyski po "certyfikowanej naprawie". Numer seryjny jest inny bo to inny dysk. Po prostu aby klient nie czekał, to po weryfikacji usterki otrzymanego dysku biorą z pólki taki sam model już naprawiony i wysyłają do klienta.

Lincoln

Wysłane 2012-10-31 17:12

@bobi113 potwierdzam to co napisałeś, bo przed chwilą oglądnąłem dysk i rzeczywiście po angielskiemu pisze certified coś tam.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 285 gości