Forum > Hardware > wątek o PS4

Strona 4 z 5 <<<12345>>>
skocz

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-22 17:46

@Radier Można by na to odpowiedzieć pytaniem na co w smartfonie 5 calowym FHD?
Mam 40 calowy TV który oglądam z odległości około 2,5 metra. Czasem oglądając Blu-Raye w niektórych scenach/ujęciach widzę postrzępiony/pikselowaty obraz. To wskazuje że wyższa rozdzielczość jak najbardziej byłaby przydatna przy dużych ekranach. Jak pokazuje twoja własna grafika na 84 calach siedząc 1,5 do 3 m masz idealny obraz. Przeliczając PPI (nie chce mi się tego teraz robić) i tak nawet na 32 calowym TV będzie mniejsze niż FHD na 5 calach.

straszny

Wysłane 2013-05-22 17:49 , Edytowane 2013-05-22 17:55

@beton
absolutnie nie! Bo inaczej liczy się zagęszczenie pikseli dla obrazu trzymanego 30 cm od oczu a zupełnie inaczej dla TV trzymanego 1,5-6m od siebie.

Sprawdziłem i rozdzielczość kątowa siatkówki ludzkiego oka wynosi 50 cykli na stopień. Cykl to para linii, czyli dwa piksele, zatem rozdzielczość kątowa oka to 0.6 minuty kątowej na piksel.

Co to nam daje?

Ekran smartfona trzymany 30 centymetrów od oka, to dostrzeżesz średni 477 pikseli na cal ekranu. Z odległości 20 centymetrów – aż 716 ppi - nawet 4K na smartfonie nie styka w tym momencie. Dopiero z odległości 45 centymetrów oko faktycznie dostrzega tylko 318 ppi.

ha. \"\mikolaj\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Yesusik

Wysłane 2013-05-22 17:54 , Edytowane 2013-05-22 17:56

@beton
Niom... trochę zbłądziłeś z tymi rozdzielczościami i odległościami...
\"\upsa\"


// EDIT
Paweł dobrze to obrazuje!
\"\spoko\"

よろしく

straszny

Wysłane 2013-05-22 17:55

@Yesusik
właśnie to zrobiłem wyżej... \"\mikolaj\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

Yesusik

Wysłane 2013-05-22 18:09 , Edytowane 2013-05-22 18:12

@straszny
Tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku, że od kilku miesięcy przewija się problem ze zrozumieniem pojęć związanych z limitacją ludzkiego wzroku/rozdzielczościami/ppi/itp., więc może warto byłoby zrobić mini-artykulik na ten temat? - wrzucić do jednej recenzji (krótkiej, acz treściwiej) opisy pracy Pana H.Snellen'a, wytłumaczyć wzory dla ppi oraz jak mierzyć dystansy dla najpopularniejszych tj. 480/720/1080/2060p... podjąłbyś się tego?
\"\hmmm\"

Wychodzi, że niewiele ludzi na forum, jak Ty, czy ja, mają o tym pojęcie i potem dochodzi do takich niepotrzebnych nieporozumień i gro postów tłumacząco-prostujących.
\"\upsa\"

よろしく

koradon

Wysłane 2013-05-22 18:18

@Yesusik popieram. Sam pojecie mam ale taki art na pewno rozwiałby wiele wątpliwości. (i uzupełnić go o definicje grafiki wektorowej i rastorowej i będzie podrecznik \"\lol\" \"\diabel\")

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

D@nielo

Wysłane 2013-05-22 18:45

PS4 = "tylko" FullHD



[LINK]

\"\obcy\" \"\obcy\" \"\obcy\"

https://www.youtube.com/user/DefenceJournalist/videos

Radier

  • Radier
  • wiadomość Użytkownik

  • 3360 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-22 18:46

Są gotowce: [LINK]

i5 2500K @ 5GHz (1,344V) + Mugen 2 rev.B | ASRock P67 Extreme4 B3 | 2x4GB DDR3 1600MHz ADATA | MSI R9 270X 2GB DDR5 | Crucial m4 64GB SSD | Seagate 7200.12 500GB | Samsung F4EG 2TB | DVD-RW LG GH-22NS30 | Be Quiet BQT E5-500W | Fractal Design Define R3 | 24" HP LP2475w H-IPS | Win 7 SP1 64bit |

straszny

Wysłane 2013-05-22 18:53

@Yesusik
zapomnij \"\jezor\"

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7383 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-22 18:55

Też popieram taki artykoł. Co do PPi to jak mówię, nie liczyłem nie szukałem wzorów. Tak na chłopski rozum to wziąłem i na obserwacje. Co do Smartfona to ja raczej 20cm od oczu go nigdy nie trzymam (bardziej 40-50) jak obserwuje znajomych to też tak.
Codo TV to też czytałem swego czasu artykuł w którym podawali że dla 42 cali optymalna odległości to 1,6 do max bodaj 3,2 metra. I tak jak pisze. Po włączeniu niektórych płyt BR miałem w niektórych scenach wrażenie że to DVD choć w większości wypadków obraz to żyleta. Dlatego moim zdaniem TV 46 cali 4k to żadna przesada.

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-22 22:51

Najlepsze info co do samych konsol, to takie, że Sony prawdopodobnie znów schrzaniło sprawę i dev kit jest oporny. Killzone, jako flagówka na PS4, póki co zostało zaprezentowane w 1080p/30fps (live demo). Lipa.

straszny

Wysłane 2013-05-23 09:12

@elkoos
w takim razie fajnie to za parę lat będzie wyglądać ..... no i jeszcze bardziej uprawdopodobnia to moją teorię o ostatniej generacji konsol.

Tym bardziej że producenci ewidentnie nie wiedzą co z nimi robić - MS pokazał nam uniwersalny odtwarzacz multimediów z sieci a nie konsolę do gier.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-23 21:20

@straszny
Myślę że pora na innych graczy na rynku niż Słony i Małomiękki. Jeden chciałby ale ma dupowatych inżynierów i programistów a drugi może, ale idzie pod prąd (jak z każdym swoim rozwiązaniem typu Win 8, Win Phone czy Zune).
Nintendo musi przestać robić zabawki infantylne w stylu Wii U (bo tego konsolą nie można nazwać), a Sega, no cóż. Podzieliła losy Atari. Tak więc czas na coś nowego, coś co będzie powiewem świeżości i zapełni lukę. Tylko musi być to firma z kasą, która będzie "mieć" na promo i kontrakty z producentami gier.

MarTnes

Wysłane 2013-05-23 22:45

@elkoos
I myślę, że właśnie odpowiednim graczem dołączającym do walki o rynek byłby choćby Samsung. Ma kasę, ma inżynierów, ma możliwości technologiczne. Obawiam się tylko, że trochę brak pomysłów na powiew świeżości i swego rodzaju inwencję która zachwyciłaby a zarazem przyciągnęła rzeszę graczy. A może się mylę \"\hmmm\"

Ryzen5 3600X, Noctua NH-D15, MSI X570 Carbon WIFI, 16GB Hyper X Fury 3200MHz, GA G1 GTX1070, SSD M2 PNY 1GB, DVD-REC Pioneer, Sound Blaster Z + Creative Aurvana Live! + Creative T20 II, Corsair RM750X, Antec P100, 23' U2311H Dell, G402 + K750 Solar + W10 64bit

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-24 08:12

@MarTnes
Graczom "wystarczy" dać lepszą grafikę przy 60 klatkach. To jest w tej chwili główne medium, nie żadne tam gameplaye czy coś ;) Tyle, że wymagałoby to wyłamania się z kanonu obecnego "nie da się" które panuje wśród panów projektantów i marketingowców. Bo jak widzę jak na karcie klasy GF 660 czy RHD7870 coś klatkuje w HD, co jest portem z konsoli mającej bebechy sprzed 8 lat, to mam ochotę wyrzucić komputer przez balkon.
Jeszcze inna sprawa jest taka, iż obecna generacja była eksploatowana na tyle bezczelnie, że na przykład w wielu grach jest drop klatek straszliwy. Co wkurza i to strasznie.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-24 10:09

@elkoos graczom "wystarczy" lepsza grywalność nawet przy niskiej rozdziałce. a co do reszty to jest jeszcze coś takiego jak ekonomia, a optymalizacja na tip top kosztuje, że nie wspomnę o tym, że do tego potrzebni są specjaliści wysokich lotów.

(.)

Yesusik

Wysłane 2013-05-24 10:24

@elkoos
Nie każdy znowu potrzebuje super surrealistycznej grafiki, by cieszyć się graniem... spójrz na Wii, które sprzedało się w milionach sztuk - grafa jak z przed dekady, ale nadrabia to niesamowitą grywalnością wielu tytułów.
\"\upsa\"


@pi_nio
True, true...
\"\obcy\"

よろしく

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 20:13

Dobra może inaczej. Chodzi o to, iż każda generacja konsol, wprowadza kolejny "kanon" graficzny. Postęp klasy: przeskok z silnika Frostbite 1 na Frostbite 2 itd itp. Na konsoli, podstawową tematyką w jakości rozgrywki dla gracza od zawsze było bezproblemowe granie, czyli, grafika w standardzie konkretnego sprzętu + płynna rozgrywka. Na Wii masz wszystkie gry które nie dość że oddają klimat platformy (Mario, Metroid, Zelda itd), to jeszcze są idealnie zrobione. No może prawie.
Obecnie Sony z PS3 wprowadziło system na którym ledwo kto potrafił pisać, Xbox360 był zdecydowanie łatwiejszy w wyciskaniu grafiki na poziomie - inaczej Cell z PS3 mógłby działać w 1080p a nie ledwo w 720p dawać radę.
Gracze wymagają, aby konsola była: łatwa w użyciu, miała dobre tytuły, stabilny i płynny system rozrywki, umożliwiała wczucie się w daną produkcję.

Napisanie silnika kosztuje, ale teraz umówmy się, ile firm ma "własne" silniki dla gier? A duże studio gdy stworzy coś swojego, ma narzędzie dla przyszłych produkcji. Więc, wzorem gier z PS1 czy PS2, optymalizacja jest opłacalna dla firm bo zapewnia mniejsze wydatki w perspektywie.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-25 22:00

@elkoos

optymalizacja jest opłacalna dla firm bo zapewnia mniejsze wydatki w perspektywie
masz na to jakieś dowody lub wyliczenia dotyczące konkretnych tytułów?

(.)

XoR

  • XoR
  • wiadomość Użytkownik

  • 8725 wypowiedzi

Wysłane 2013-05-26 09:41

graczom to może wystarczy lepsza grywalność ale gorsza grafika != lepsza grywalność
gry na Wii czy mają taką grywalność... wątpię. Sterowanie słabe a same gry oklepane od lat, do tego grafika na nowych telewizorach HD wygląda paskudnie. Dobrze się to sprzedało bo gry są inne, kosnola nie była specjalnie droga i miała dobre reklamy celujące w ludzi nigdy nie grających w gry.

imho większość gier dzisiaj jest bardziej grywalna niż kiedyś i do tego ładnie wyglądają. Jedyne co ssie w dzisiejszych grach to muzyka. Lata 90 to okres muzyki którą się pamięta i chętnie słucha. Od kilku lat jednak muzyka stała się akcyjna, filmowa itp czyli bezwartościowe badziewie \"\nie_ok\" Brak porządnego udźwiękowienia sporo zabiera punktów grywalności dzisiejszym grom \"\obcy\"

[13600K@5.4/4.3][MSI Z790][AMD 6900XT][DDR4 32GB][4.5TB dysków NVMe][LG 48GQ900 48" 4K 138Hz OLED][LG 27GP950 27" 4K 160Hz IPS][HP LP2480zx 24" IPS RGB-LED A-TW][Sony GDM-FW900 24" CRT + POLAROID mod][Panasonic 42VT30 42" PDP][Xonar STX + Burson V5/V6C/V6V + Sennheiser HD545 w obudowach HD600][PSU 750W][Windows 11 X64][Playstation 5][LG V20][RaspberryPi 4 4GB]
Strona 4 z 5 <<<12345>>>
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 303 gości