Forum > Hardware > Komputer strasznie długo się wyłącza...

Strona 1 z 1 1
skocz

berek99

Wysłane 2013-09-06 00:22

Witam,

Na początek przedstawię moją konfigurację:

CPU : i7 2600K (działa na stock)
MOBO : GA-Z77X-UD4H
GPU : iGPU z i7
RAM : Corsair 1600 CL9 (działa na stock)
SSD : Corsair Force GT (system)
HDD : Seagate 750GB (ES) i Samsung F3 320GB
PSU : Corsair VS350

Windows 7 Pro 64b

PROBLEM: Komputer strasznie długo się zamyka - może to trwać nawet 5 minut. Czasami potrafi się także zawiesić bez żadnego BS. Problem pojawił się bezpośrednio po wymienia trzech podzespołów: CPU, MOBO oraz SSD. Co do dwóch pierwszych poprzedni właściciel twierdzi, że nie miał żadnych problemów. Czy możliwe, że jest to przyczyna SSD?

MOJE PRZYPUSZCZENIA: Pomimo tego jak płyta działała u poprzedniego właściciela nie wykluczam, że to ona jest przyczyną problemów:
-- mam z nią inne kłopoty - czasami nie działają USB 3.0, tutaj praktycznie sprawę rozwiązała aktualizacja BIOS do nieoficjalnej wersji beta z forum Gigabyte
-- czy w przypadku problemów z SSD nie powinien pojawić się BS oraz rozpoczęcie zrzutu pamięci na inny dyk?

Może ma ktoś pomysł jak można sprawdzić co jest przyczyną tak dziwnego zachowania komputera? Ogólnie chciałem wysłać SSD na reklamację, jednak stwierdziłem, że najpierw poradzę się kogoś bardziej doświadczonego w tych sprawach.

Z góry dziękuję za pomoc.

Shepherd Of Fire

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-09-06 00:39

Proponuję najpierw odłączyć dysk HDD i zobaczyć jak będzie wtedy. Potem jeśli jest więcej niż jedna kość RAM, wsadzić tylko jedną. A najlepiej przetestować wszystkie podzespoły, ale to co podałem można zrobić w kilka minut. \"\cfaniak\"

berek99

Wysłane 2013-09-08 18:39

Testowałem dzisiaj przez cały dzień tylko na SSD i niestety bez zmian.
Minimalny czas wyłączania to 30s, maksymalny to 10 minut zakończony pięknym BS, którego niestety nie udało mi się uchwycić. Po włączeniu komputera Windows wyświetlił okienko z info o BS.



Zaraz przetestuję RAM.

Shepherd Of Fire

berek99

Wysłane 2013-09-13 18:02 , Edytowane 2013-09-13 18:02

RAM także nie jest winowajcą. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić SSD? Testowałem go HD Tune'em, ale nic podejrzanego nie wychodziło.

Shepherd Of Fire

D@nielo

Wysłane 2013-09-13 18:57

Ściągnij sobie jakiegoś Linuxa LiveCD, np Ubuntu, wypal na płycie. Odpal z niego kompa a następnie zamknij system. Ciekawe czy też będzie się tak długo zamykał. Ewentualnie powtórz tą operację z podpiętym a następnie z odpiętym dyskiem SSD.

https://www.youtube.com/user/DefenceJournalist/videos

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-09-13 19:28

na stronie producenta nie ma jakichś narzędzi do testowania dysku? Kingston ma takie toolboxy, które pokazują parametry pracy dysku i poprawnie odczytują smarta. poza tym czy system wiesza się też w innych momentach poza wyłączaniem?

(.)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 307 gości