Forum > Hardware > Problem z... Obudową? Zasilaczem?

Strona 1 z 1 1
skocz

patryk2528

Wysłane 2014-01-10 19:15

Witam. Mam od jakiegoś czasu denerwujący problem mianowicie: komputer nie reaguje na przycisk power. Dopiero jeżeli odłączę go od prądu i podłącze ponownie i szybko nacisnę power włącza się. Jeżeli poczekam z 5s od odłączenia od prądu i dopiero nacisne to też już się nie włączy... muszę być szybki... ;) Co to może być? Nie mam innego zasilacza żeby spr.

Athlon 4000+ X2 2100@3000Mhz Brisbane G1 ,Radeon 4870 512mb, Gigabyte MA69G-S3H, , Chieftec 400W, 3Gb ram Dual channel 800@830Mhz, LG 1919S , WD 250 GB SATA,

krzyss

  • krzyss
  • wiadomość Użytkownik

  • 5735 wypowiedzi

Wysłane 2014-01-10 19:40

Mnie się zdarza rzadko ale jednak, że po naciśnięciu POWER tylko migną diodki.
Komputer mogę uruchomić po jakimś czasie normalnie.

Nie wiem czy to nie wina płyty głównej. Na poprzednim zasilaczu też tak miałem.

Intel i5 4460 + Fera 5,Gigabyte H81M-HD3,12GB DDR3,Gigabyte GTX1050ti 4GB,Be Quiet 400W,Patriot Burst 120GB SSD,WDCBlue 1TB,Seagate 1TB,SPC AR6 + Zephyr 12cm,Benq E900WA + Panasonic TX-L37G20E,Genius SW355 2.1,W10

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38057 wypowiedzi

Wysłane 2014-01-10 20:17

Zasilacz albo płyta. Jakiś kondensator pewnie coś nie robi. Te na płycie możesz obejrzeć.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Krzys81

Wysłane 2014-01-11 08:01 , Edytowane 2014-01-11 08:03

Może ta grafika dobija zasilacz. Spróbuj z dowolną grafiką najsłabszą na PCI-E lub użyj zintegrowanej grafiki i zobacz czy problem dalej jest?

Czy komputer jest przetaktowany? Uruchomiłeś komputer w minimalnej konfiguracji?

Sprawdź całe okablowanie w komputerze (może, gdzieś nie styka poprawnie i są luzy) i przyjrzyj się dokładnie płycie głównej czy nie ma kondensatorów, które wyglądają na zużyte.

AMD Phenom II X2 BE 555 (3.2 GHz), 3x Geil DDR3 1333 2 GB, 1x Samsung DDR3 1333 2 GB, MSI MS-7646 (AMD RX780 + AMD K10 IMC), Gigabyte Radeon HD6670 1 GB DDR3, Kingston SSD V300 120 GB, Samsung HDD F4EG HD204UI 2 x 2 TB, Samsung SSD 850 EVO 250 GB, Samsung SSD 850 EVO 2 x 500 GB, WD HDD WD20EURX 2 TB, Akasa PaxPower 400W AK-P400FG BL, Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 + Cam Video IM Skype Edition (VF0220), Samsung LCD 19" SM 940BW, Asus Xonar DX 7.1 PCI-E, TP LINK TL-WN551G 54 M PCI, 3R System R101 - obudowa ATX, Kingston - czytnik kart pamięci, LC-Power LC-CFC-1 - kontroler wentylatorów z 5,25" LCD touch-screen + 2 x LC-ADA-525-4x25-SWAP - kieszeń 5,25" dla 4xSSD 2,5", mysz Gaming, mysz Tracer Gamezone XO, klawiatura Corsair K55 RGB PRO Gaming, Brennenstuhl Primera-Tec Automatic - listwa zasilająca.

patryk2528

Wysłane 2014-01-11 08:59

Na zintegrowanej jest to samo. Komputer chodzi teraz na standardowych taktowaniach. Odłączyłem nawet wszystkie wiatraki (poza tym na CPU), CD-Rom i zostawiłem tylko jeden dysk. Jak będą wyglądały spalone kondensatory? Spuchną?

Athlon 4000+ X2 2100@3000Mhz Brisbane G1 ,Radeon 4870 512mb, Gigabyte MA69G-S3H, , Chieftec 400W, 3Gb ram Dual channel 800@830Mhz, LG 1919S , WD 250 GB SATA,

Yesusik

Wysłane 2014-01-11 10:19

@patryk2528
Najczęściej uszkodzony kondensator jest "wybrzuszony"... rzadziej się zdarzy, że elektrolit wypłynie dołem, ale zaschniętego "nalotu", najczęściej koloru białego/kremowego/żółtego, możesz też szukać na laminacie płyty przy samych kondziorkach.
\"\upsa\"

Jeżeli mobasek będzie w porządku, to potem możesz poszukać podobnych uszkodzeń wewnątrz zasilacza... tam też zwykle jest od kilku do kilkunastu kondensatorów.
\"\spoko\"

よろしく

patryk2528

Wysłane 2014-01-11 14:02

Problem jest chyba z listwą (przedłużaczem)... Komp podłączony bezpośrednio do gniazdka uruchamia się normalnie. ;) Dziwne bo monitor działa normalnie. W ogóle dziwne to ;) Bez różnicy w którym gnieździe listwy podłącze jest ten sam problem.

Athlon 4000+ X2 2100@3000Mhz Brisbane G1 ,Radeon 4870 512mb, Gigabyte MA69G-S3H, , Chieftec 400W, 3Gb ram Dual channel 800@830Mhz, LG 1919S , WD 250 GB SATA,

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2014-01-11 14:35

mam kilka płyt z dobrymi kondensatorami, które też mają taki problem - dają się uruchomić dopiero po paru minutach od podłączeniu do prądu lub natychmiast po podłączeniu,a potem już nie. to nie są kondziole - coś głębiej niestety.

(.)

Krzys81

Wysłane 2014-01-11 20:29 , Edytowane 2014-01-11 20:54

Listwę najlepiej sprawdzić z dowolną lampą (najlepiej diody lub neonowa o mocy 1W) czy zwykłym radioodbiornikiem i sprawdzić wszystkie kontakty oraz wyłącznik. Warto rozkręcić listwę i obejrzeć ją, bo mogą być problemy ze stykami. Może być wymagane poprawa lutu za pomocą lutownicy. Ogólnie styki - takie długie i cienkie blaszki powinny się trzymać w obudowie listwy. To dotyczy zwykłej listwy, bo jak jest ona z filtrem to może nawala w niej elektronika.

AMD Phenom II X2 BE 555 (3.2 GHz), 3x Geil DDR3 1333 2 GB, 1x Samsung DDR3 1333 2 GB, MSI MS-7646 (AMD RX780 + AMD K10 IMC), Gigabyte Radeon HD6670 1 GB DDR3, Kingston SSD V300 120 GB, Samsung HDD F4EG HD204UI 2 x 2 TB, Samsung SSD 850 EVO 250 GB, Samsung SSD 850 EVO 2 x 500 GB, WD HDD WD20EURX 2 TB, Akasa PaxPower 400W AK-P400FG BL, Creative GigaWorks ProGamer G500 5.1 + Cam Video IM Skype Edition (VF0220), Samsung LCD 19" SM 940BW, Asus Xonar DX 7.1 PCI-E, TP LINK TL-WN551G 54 M PCI, 3R System R101 - obudowa ATX, Kingston - czytnik kart pamięci, LC-Power LC-CFC-1 - kontroler wentylatorów z 5,25" LCD touch-screen + 2 x LC-ADA-525-4x25-SWAP - kieszeń 5,25" dla 4xSSD 2,5", mysz Gaming, mysz Tracer Gamezone XO, klawiatura Corsair K55 RGB PRO Gaming, Brennenstuhl Primera-Tec Automatic - listwa zasilająca.

kotin

Wysłane 2014-01-11 22:10

To co napisał @pi_nio przypomniało mi moje świeże doświadczenie. Poprzednia moja płyta dawała się uruchomić dopiero po paru minutach od włączenia do prądu. Nowa płyta z tym samym zasilaczem, obudową, UPSem i listwą - tego nie ma.

i5-11600 / SilentiumPC Fortis 3 / Asus Prime B560 Plus / RAM 2x16 GB 3600MHz / 4 SSD / Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 12GB / SB X AE-5 PLUS / BeQuiet Pure Power BQT-L8-600W / SilentiumPC Gladius M40 / MSI Optix 2560 x 1080 / Logitech X230 / KOS UR40 ? Win 11 Pro... Lenovo G70-70 i5-4210U/8GB/500 GB SSD (zmieniony).
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 394 gości