Forum > Hardware > Realizacja gwarancji na podstawie faktury VAT?

Strona 1 z 1 1
skocz

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 690 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-26 19:09

Potrzebuję opinii w takiej sprawie.
Jan Kowalski kupił podzespoły komputerowe na fakturę VAT i odsprzedał je osobie trzeciej. Jak wygląda sprawa realizacji gwarancji na odległość, czyli na przykład odesłanie sprzętu do serwisu? Na przykład serwis Proline w swoim regulaminie serwisu określa, że naprawiany przedmiot odsyła na adres umieszczony na dokumencie zakupu, czyli w tym wypadku na fakturze VAT. Czyli jak to jest w rzeczywistości? Czy serwis może odmówić naprawy, lub odmówić wysyłki na wskazany adres?

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-26 19:20

Hmm w zasadzie sklep nie powinien robić problemów, przynajmniej mi Morele w identycznym przypadku nie robiły (wróciło do mnie).
A nie możesz oddać im lokalnie, dostać na to świstka i potem z nim odebrać? Tak najpewniej (choć pewnie kilka dni dłużej).

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 690 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-26 19:29

Ja wiem, że oddając w sklepie nie będzie z tym problemu, ale jeżeli sprzedam komuś części i ten ktoś do sklepu ma ze sto kilometrów to wiadomo, że woli wysłać niż jechać kawał drogi dwa razy, najpierw żeby oddać a później odebrać.

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-26 22:40 , Edytowane 2014-03-26 22:42

Teoretycznie odpowiada ten kto wystawia fakturę. Więc "Jan Kowalki" wysyła do firmy od której kupił, a ta do Proline, a Proline do producenta, producent do podwykonawcy ... itd.
W praktyce jednak często pomija się iluś tam pośredników, odsyłając np. bezpośrednio do serwisu producenta. Jest tak po prostu szybciej i wygodniej dla wszystkich.

----
BTW temat do przeniesienia do dowolnych.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38334 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-26 23:42

@kowgli
Ale nie o to chodzi...
Kupujący towar - Jan Kowalski - sprzedaje następnie towar Adamowi Nowakowi. Sprzedaje przez Allegro, używany, z cesją praw gwarancyjnych bo to nie licencja Microsoftu tylko płyta główna.
Nowakowi pada, odsyła do sprzedawcy pierwotnego - tutaj Proline - a ten po naprawie odsyła, zgodnie ze swoimi założeniami, do...Kowalskiego, pomimo że to Nowak reklamował produkt.

Podejrzewam że wystarczy dołączyć notatkę do wysyłanego towaru pt. "Towar naprawiony/wymieniony/whatever proszę odesłać na adres: ..." ewentualnie dopytać gwaranta jak w takim wypadku postąpić (bo że się da to pewne).

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 690 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 01:04

Oczywiście, że musi się dać, bo przecież potencjalny Jan Kowalski noże się przeprowadzić, zmienić adres zamieszkania i w takiej sytuacji też musi być to jakoś rozwiązane. Tylko zastanawiał mnie sam regulamin, w którym nic o takim przypadku nie piszą.

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 09:20 , Edytowane 2014-03-27 09:21

@djluke
Moim zdaniem dokładnie o to chodzi :)
Podany przez ciebie przykład niczym nie różni się od kupienia sprzętu w osiedlowym sklepie "Komputer4you", który zaopatruje się w Proline. Nie powinno być problemu z wysyłką bezpośrednio do Proline lub nawet dalej do producenta. Na pewno nie odeślą do "Komputer4you", przecież takich pośredników może być cały łancuszek.
Czym "Jan Kowalski" różni się od małego sklepu komputerowego? Niczym.

A tak praktycznie... najlepiej zadzwonić do firmy do której chcesz wysłać i się dogadać. Regulamin, regulaminem ... dogadać się zawsze można.

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 690 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 14:27

Bo Jan Kowalski nie jest podmiotem gospodarczym i nie może wystawiać faktury VAT, a sklep zbywając towar wystawia dowód sprzedaży na osobę której ten towar sprzedaje. Ja jako osoba prywatna sprzedając na Allegro oddaje moją fakturę którą otrzymałem od sklepu, a osoba kupująca w sklepie otrzymuje fakturę na swoje dane osobowe.

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 16:34

@koniiu
Hmm..ok. Pisałeś, że "Jan Kowalski" kupił na fakturę, przez co w domyśle zrozumiałem, że prowadzi DG.

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 16:48

Nie rozumiem wogóle idei założenia tego tematu. Zadane pytanie jest z gatunku: Czy logo Apple to jabłko? Serwis może zrobić co tylko mu się spodoba, a to czy jest to zgodne z prawem/zdrowym rozsądkie/zwykłymi ludzkimi odruchami to już inna sprawa.

Jeśli reklamujesz z tytułu gwarancji to po pierwsze akceptujesz takowe warunki jakie oferuje producent, a dodatkowo reklamując za pośrednictwem miejsca zakupu akceptujesz ich procedury. Można oczywiście ustalić odbiegający od zwykłej procedury tok reklamacji... ale to trzeba spróbować, a nie zakładać temat na forum.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB

koniiu

  • koniiu
  • wiadomość Użytkownik

  • 690 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 18:45

@-ADSO-
Temat założyłem ponieważ może ktoś miał z takim przypadkiem do czynienia. Jeżeli komuś temat nie odpowiada nie musi go czytać. Jeżeli nie masz nic w temacie do powiedzenia to po co krytykujesz? Ja chciałem zasięgnąć opinii a od tego jest forum, nieprawdaż?

-ADSO-

  • -ADSO-
  • wiadomość Użytkownik

  • 2181 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-27 19:02

@koniiu Tak, tak wiem. Przepraszam, zagalopowałem się. A Ty nie czekaj tylko próbuj się dogadywać albo z serwisem albo ze sprzedawcą.

Samsung NP550P5C-S04PL, Logitech G603 Lightspeed, Apple iPhone 11 128GB
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 164 gości