Forum > Hardware > dżwięk 7.1 w grach

Strona 1 z 1 1
skocz

sdavid

  • sdavid
  • wiadomość Użytkownik

  • 913 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 07:40

Siemka , mam takie pytanie czy istnieje inny sposób na uzyskanie takich efektów w grach bez zakupu drogich słuchawek dla graczy? Czy wystarczy posiadać słuchawki STEREO i dokupić jakąś niedrogą kartę dźwiękową ażeby można było cieszyć się takimi efektami w np Battlefield 4. Pozdro

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 09:11 , Edytowane 2014-05-14 09:13

Kupując słuchawki dla graczy również takich efektów nie uzyskasz. Co najwyżej jakieś nikłe wrażenie dźwięku dookólnego. Końcówka (.1) oznacza subwoofer, więc siłą rzeczy słuchawki Ci go nie zastąpią.

Jedyny sposób na prawdziwy dźwięk 7.1 to posiadania 7 głośników i 1 subwoofera + ich bardzo dobre rozmieszczenie + odpowiednie pomieszczenie. Koniec. 
Jeśli chodzi o karty dźwiękowe, to chyba nawet większość zintegrowanych to wspiera (a przynajmniej 5.1). Oczywiście mają one szereg innych wad (kiepskie przetworniki), ale sam standard pewnie wspierają, bo to po prostu kwestia ilości wyjść i sterowników.

castro

  • castro
  • wiadomość Użytkownik

  • 1203 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 09:58

Nie istnieje niestety taka magia jak dźwięk 7.1 na słuchawkach stereo. Koniec.

Możesz kupić najlepszą dostępną kartę dźwiękową ale jeśli nie masz odpowiedniego sprzętu (głośników) to nie poczujesz tego. Inna sprawa to jak został dźwięk nagrany. Istnieje coś takiego jak holofonia czyli mówiąc krótko dźwięk 3D na słuchawkach stereo. http://www.youtube.com/watch?v=KYnGVgMcWT4 Szkoda, że jest to mało popularne, zwłaszcza w grach takich jak Battlefield.

Intel Core-i3 530 @3,56GHz | DFI LanParty DK P55-T3eH9| A-Data 4x2048 MB PlusSeries 1600+ CL8 | MSI Radeon 6850 OC | Crucial M4 64GB | Samsung F3 1TB | Creative X-Fi Xtreme Audio | Fractal Design Core 3000 | OCZ ModXstreme Pro 600W

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 13:16

7.1 to jest właśnie magia! jakby nie patrzeć mamy tylko dwoje uszu, a nie osiem! więc dokładnie takie same efekty możemy uzyskać za pomocą słuchawek stereo. problemem jest tylko obróbka dźwięku i lenistwo programistów. na Amidze robiło się dźwięk dookólny więc teraz na pewno też można.

(.)

Maveriq

Wysłane 2014-05-14 14:04

Ale chyba raczej masz Pi na myśli system 7.0, a nie 7.1.

Ryzen R5 3600; SPC Fortis 3; ROG STRIX B550-A GAMING; 2x32GB Kingston Fury Beast 3200MHz CL16; XFX RX580 OC BLK; 1TB Kingston SNV2S1000G + 1TB WD Blue; Tonsil Fenix II Front + Technics SU600; Seasonic G12-GM-650; LCD Iiyama XB2483HSU; Microsoft Natural Ergo 4000; Gigabyte M8000x.

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 14:26 , Edytowane 2014-05-14 14:32

@pi_nio
Słuch jest nieco bardziej skomplikowany. To nie jest tak, że masz dwa płaskie czujniczki po bokach i tyle. Ucho jest 3D, tak samo będenki. Dodatkowo dźwięk rezonuje Ci w czasce. Nie wspominając, że u każdego działa to nieco inaczej, zmienia się z wiekiem, ciśnieniem krwi itp. Nie da się po prostu powiedzieć, że wystarczy przykładowo 10ms opóźnienia na lewy kanał, żeby wydawało Ci się, że źródło dźwięku jest przed tobą. Percepcja to kwestia indywidualna. Twój mózg oczywiście jest skalibrowany, ale program/słuchawki nie wiedzą dokładnie jak.

Kierunek padania ma zdecydowanie znaczenie. Tak samo jak fakt, że z żadnych słuchawek nie uzyskasz takiego efektu jak z odpowiednio rozmieszczonych w przestrzeni głośników.

sdavid

  • sdavid
  • wiadomość Użytkownik

  • 913 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 16:11

Gram głównie na słuchawkach , zwykłe stereo Panasonic. Czy będzie to 5.1 czy 7.1 czy co tam innego jeszcze wymyślą to już dla mnie jeden czort jak się to nazywa , chodzi mi właśnie o ten efekt kiedy dokładnie można usłyszeć  skąd padają strzały lub kiedy ktoś zachodzi nas od tyłu w takich grach jak Battlefield. Grałem tak u swojego brata przez jakąś godzinę na jego słuchawkach Creative i to było naprawdę super nowe doznanie w tej grze , dokładnie mogłem przewidzieć z jakiego kierunku nadbiega wróg i odpowiednio wcześnie się na niego przygotować , oczywiście w tak szybkiej rozgrywce to były raptem chwile ale to właśnie one mają tu ogromne znaczenie i doceniłem wartość takich słuchawek choć wcześniej myślałem że to zbędny bajer i niepotrzebny wydatek. Mimo wszystko nie uśmiecha mi się wydawać kilkaset złotych na ten cel więc szukałem jakiejś alternatywy , poza tym wiecie jak to pewnie jest jak żona przyczai coś nowego to od razu tysiąc pytań do .. hehe :-) na pierwszym miejscu jest :ile to kosztowało? :-) a "na głośnikach" nie gram bo mam dość tych wszystkich kabli ale przede wszystkim nie mam zamiaru zakłócać snu naszej małej córeczki. Właśnie kombinowałem z ustawieniami na karcie na płycie głównej i ciekaw jestem rezultatów tegoż kombinowania , jeśli będę zadowolony to chyba już tak zostawię, trzeba to przetestować. Pozdrawiam wszystkich.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 16:27

@kowgli
to co opisałeś to tylko część i wiemy o tym obaj, a tłumaczysz mi jak małemu dziecku - co w sumie może i pasuje ;-) jasne, że każdy ma inne odbiorniki, ale to 3D tworzy sam mózg więc pisanie, że uszy są 3D to lekkie nieporozumienie, ale wiemy dlaczego. ;-) najważniejsze jest przesunięcie fazowe i tłumienie na małżowinie i w kanale usznym. na Amidze osobiście napisałem taki soft, który umożliwiał skalibrowanie 3D dla dźwięku dla każdego użyszkodnika w dosłownie 20 sekund. zawsze działało, ale jakoś tego nie opatentowałem... :angry:

(.)

MatiX

  • MatiX
  • wiadomość Użytkownik

  • 4381 wypowiedzi

Wysłane 2014-05-14 20:10

Razer Tiamat 7.1
Sluchawki dosc przereklamowane. Ale chyba najbardziej realnie oddaja przestrzenny dzwiek.

*** ¤ Showtek - FTS ¤ *** ¤ Only Hardstyle & Hardcore ¤ ***

fotomaster

Wysłane 2014-06-01 11:39

Już dawno firma Aureal oferowała realistyczny dźwięk na słuchawkach A3D 2.0 I efekty były dużo lepsze niż cokolwiek co miał w tamtych czasach Creative. Creative kupił konkurencję i sam wydał technologie  CMSS-3DHeadphone która jest odpowiedzialna za efekty 3D na słuchawkach. I to nie tylko ,3d w jednej płaszczyźnie, tylko również pozycjonowanie z góry i dołu ( tak jak Aureal 3D 2.0 )


Nie trzeba mieć dedykowanych słuchawek 7.1 aby cieszyć się dźwiękiem 3D... Tak jak głośniki 7.1 ... kto tego używa. 


Lepiej zainwestować w porządne słuchawki a nie jakieś wynalazki... + kartę z wzmacniaczem ... 

i7 3700k (5Ghz)32Gb (1600 Cl8)290x (1130 MGz) x2 Intel 520 180GB SSD + 2x 2TB Segate + 2x 1TB Samsung dell u2711
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 190 gości

seb71 ,