Witam,
Ktoś ma opanowany temat central VOIP i telefonów IP? Robię to pierwszy raz i nie wiem od czego zacząć.
Po kolei. Skończyły się możliwości podpięcia analogowych linii wewnętrznych, a potrzebuje podpiąć jeszcze 3 osoby w firmie. W tym celu zakupiłem na testy telefon CISCO SPA301 ma działać jako abonent wewnętrzny (centrala którą posiadam ma możliwość podpięcia do 8 takich telefonów: https://www.platan.pl/oferta/centrale-telefoniczne/prima.html). Z racji tego że robię to pierwszy raz w życiu pojęcia nie mam jak ten telefon spiąć z centralą. Myślałem że to prosta sprawa - po IP i bedzie po problemie ale widzę że nie takie proste.
Miał ktoś z tym do czynienia? Centrale i telefon mam w sieci, IP przydzielone wszystko widać "w sieci" ale cholera pojęcia nie mam jak to skonfigurować, żeby wskazać centrali na ten telefon.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam, JW
Forum > Hardware > CISCO SPA301 podpięcie do PLATAN PRIMA
Wysłane 2017-04-18 11:14
Wysłane 2017-04-18 12:08 , Edytowane 2017-04-18 12:19
Nie znam się na VOIP, ale czy przy obecnych stawkach nie prościej nabyć każdemu pracownikowi abonament komórkowy no-limit za ok. 30zł, a do rozmów wewnętrznych (i zewnętrznych, gdzie tylko się da) wykorzystywać komunikatory internetowe typu Skype, czy Skype for Business?
Wysłane 2017-04-18 12:49 , Edytowane 2017-04-18 12:50
Źle zrozumiałem zapotrzebowanie. Wydawało mi się, że chodzi o zwykłe połączenia wewnętrzne, na zasadzie że zamiast podejść do kogoś do biurka to dzwonię. BOK to zupełnie inna para kaloszy. Wydaje mi się, że najlepiej do takich rzeczy wziąć specjalizującą się w tym firmę, chociaż rachunek pewnie będzie 5 cyfrowy.
Wysłane 2017-04-18 14:49
Wheerex
Nie miałem do czynienia z akurat tą centralną, którą masz. W pracy korzystam z Innovaphone 3010 centralki. Ale przynajmniej w moim przypadku działa to tak, że konfiguruje się użytkownika. Kowalski ma telefon - i tu adres MAC telefonu voip.
Skończyły się możliwości podpięcia analogowych linii wewnętrznych
Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Skończyły się wejścia w centrali? Czy sprzętowo jest ograniczenie w ilości telefonów.
Wysłane 2017-04-18 15:22 , Edytowane 2017-04-18 22:25
@nickey Fizycznie centrala analogowo jest już na max. rozbudowana. Po MAC tu nie idzie tu działa to tak że loguje się telefon na centrale czyli jak by w odwrotnym kierunku. Loginem jest nr. wew, Hasło i IP centrali jako serwer. Tyle że coś nie działa.
Kto jest online: 0 użytkowników, 171 gości