Forum > Hardware > utrata gwarancji ssd ???

Strona 1 z 1 1
skocz

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 09:01 , Edytowane 2017-12-13 09:18

Jak w temacie

czy takie coś powoduje utrate gwarancji na dysk ?





nie wiadomo kiedy to się stało
SSD ADATA   dysk systemowy siedział w budzie od chwili włożenia
i nic nie było grzebane,
niedawno padł  tzn smart krytycznie
TBW  nie da się odczytać
jedynie ilość godzin i włączeń 
reszta nic ... ( kontroler padł ?? )

wysłany na gwarancji wrócił ze uszkodzenie mechaniczne :/

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 09:15 , Edytowane 2017-12-13 09:18

Mechaniczne uszkodzenie? Generalnie, co wpływa lub nie, na gwarancję zależy tylko i jedynie od polityki danej firmy. Gwarancji nie regulują żadne przepisy, jest dobrowolna i według uznania producenta. 
Może być tak, że jeśli naprawisz uszkodzenie mechaniczne (zakładając, że w ogóle się da i są części zamienne) w autoryzowanym serwisie (co może wyjść drożej niż nowy dysk, chyba że ma 1TB lub więcej), to gwarancja jest zachowana.
Z drugiej strony ... jeśli firmy jest pro-konsumencka i np. padną ci kości pamięci oraz ponad wszelką wątpliwość inne uszkodzenia nie miały na to wpływu, to mogą naprawić.
Najlepiej skontaktuj się bezpośrednio z producentem oraz przestudiuj warunki gwarancji.

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 09:25 , Edytowane 2017-12-13 09:27

Dopisałem co mu się stało pod zdjęciem,

RMA@abcdata.eu
stwierdziło uszkodzenie mechaniczne ....
i mogę sobie.....


jakbym wiedział to poradziłbym podkleić rant :P 
bo jak wychodziło od właściciela to był nadpęknięty jedynie i plastik się trzymał a tu odesłali z fotkami gdzie nie ma już plastiku i się zdziwiłem

SSD na 3letniej gwarancji ( zostało jeszcze kilka miesięcy )
coś można zrobić ( ?? ) czy nie kupować nic od nich ....
bo argument śmieszny ...
prawie jak zepsucie silnika po zarysowaniu tyłu zderzaka w samochodzie....

bo samo gniazdo jest nieruszone żadnych pęknięć nie ma ....

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 10:54 , Edytowane 2017-12-13 10:56

Wymień złączkę, 5 minut roboty. Nie widzę jakiego to producenta dysk, ale część można reklamować u źródła. 

Przed wysłaniem na gwarancje robi się zdjęcia i protokół. Potem jak coś stwierdzą, a nie mają udokumentowanego odbioru od kuriera mogą cię cmoknąć. 

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 11:11

ADATA

nie bawiłem się w rozkręcanie

dysk po podłączeniu jest widoczny ale smart lezy i kwiczy ...
estimated life 0

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 11:32

link. Tylko najpierw złączkę trzeba doprowadzić do kultury. A stickery ciepłym powietrzem. Tak ok 60-70 C. I cierpliwością. 

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 11:33

@ skatan

Korzystasz z gwarancji, czy rękojmi? 
Kontaktuj się bezpośrednio z producentem, a nie ze sklepem.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 11:37 , Edytowane 2017-12-13 11:37

ABC DATA to hurtownia. Jak kupił na firmę to nie przysługuje mu niezgodność. 

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1726 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 12:15

gwarancja .
kupione w sklepie u znajomego
wysłano ze sklepu i wrócił z taką informacją ....

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2017-12-13 12:35

Jak pisałem. Wymienić uszkodzony element, potem reklamować u producenta, pod podanym linkiem. 

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 601 gości