Tylko faktyczny spec od virusów weźmie za usługę tyle kasy, że taniej po prostu kupić szybsze auto
Forum > Ogłoszenia > [S] Volkswagen Passat B5 2001r. 1,9TDI 130KM - WARTO
Wysłane 2012-09-28 18:07
Wysłane 2012-09-28 18:11
@Maveriq Na forum pastucha i golfa sa co raz grupowe promocje dla userow
Ceny mniej wiecej ksztaltuja sie na poziomie 1000zl
Wysłane 2012-09-28 18:40
@ELLIOTT Firma, która robi to na prawdę profesjonalnie kasuje 1000, ale nie PLNów, a Ojro.
Wysłane 2012-09-28 19:31 , Edytowane 2012-09-28 19:33
@Maveriq Mowa tu tylko i wylacznie o silnikach 1.9TDI! Dlatego taka cena . Wiadomo przeciez ze do subaru czy innego nowszego autka cena oczywiscie bedzie inna..
@Frost Czy kupa roboty nie powiedzialbym, widzialem u kolegi operacje w pastuchu b5fl 1.9tdi(AVB).
Przyszedl jego znajomy, otworzyl maske zajrzal tu zajrzal tam, powiedzial ze turbo siedzi od 130KM (po nr powiedzial co siedzi). Zapytal tylko czy sam wymienial, kolega odpowiedzial ze nie. On wytlumaczyl historie ze czasami tak bywa ze bla bla bla..
Wsiadl z laptopem i odpowiednim kabelkiem do samochodu, udali sie w podroz na odczyt logow. itp.
Powiedzial jak sprawa wyglada z jednostka na co moze liczyc zeby bylo bezpiecznie. Kolega zdecydowal sie, fachowiec udal sie do domu napisal program. Wgral go oraz zablokowal zeby nikt inny nie mogl skopiowac..
Udali sie na kolejne testy i logi czy wszystko jest tak jak byc powinno. Wrocili z bananem u kolegi na twarzy ze jest dobrze, wynik koncowy to 101@145KM.. Po miesiacu na kontrole musial zjawic sie czy wszystko ok i tyle.
To tak mniej wiecej wygladalo w skorcie. Cala operacja moze trwala do 2h.
Wysłane 2012-09-28 22:43
@Frost Trudno mi powiedziec, egr zaslepiony wiec caly syf i tak idzie out, takze przy odpaleniu czasami pierdnie co nie co
Ale z tego co sobie przypominam z dawnej rozmowy, jest tak samo jak bylo, dopiero przy okolicy odcinki dym jest
Osobiscie nie zauwazylem nic niepokojacego u niego przy normalnym uzytkowniu. Przy butowaniu musialbym za nim jechac, ale auta juz nie ma jak wspomnialem pare postow wyzej.
U mojej kobiety w golfie iv ajm jakos mocniej dymi ale to z jej zamulonego stylu jazdy i robienia malo km. Zreszta kazdy diesel musi troche kopcic bez dpf.
Wysłane 2012-09-29 09:07
@krymtON Nie wspomnialem ze diesel bez dpf jest zly! Dpf to dla mnie glupota i wymogi unii, wiecej z nim problemu pozniej niz pozytku. Ogolnie kogo znam przy zakupie auta z dpf, pozbywaja sie go jak najszybciej.
Pozdro.
Wysłane 2012-09-29 09:39
@ELLIOTT Ta operacja, którą opisałeś to najlepszy sposób na dobicie silnika i nie tylko silnika.
1 - program pisze się dla konkretnego silnika, a nie wgrywa gotowca, bo każdy silnik jest inny.
2 - po zmianach w sofcie wykonuje się pomiar na hamowni, po czym wprowadza kolejne zmiany.
3 - po kolejnych zmianach w sofcie znowu hamownia i kolejne zmiany... i tak czasem kilka dni.
4 - następnie mierzy się AFR, ale nie sondą w wydechu, tylko specjalnymi czujnikami dla każdego cylindra oddzielnie...
5 - następnie kolejne zmiany i znów hamowanie.
"Dpf to dla mnie glupota i wymogi unii, wiecej z nim problemu pozniej niz pozytku."
A widzisz i tu się mylisz. DPF to bardzo fajna rzecz, tylko nie każdy producent potrafi to zrobić. Problemem nie jest sama idea filtra cząstek stałych, tylko koszty jego eksploatacji i w niektórych przypadkach nieprzystosowanie do działania w warunkach miejskich.
Gdyby wszystkie DPFy były tak zrobione, jak w silnikach HDI (FAP), a odczynnik byłby kilkukrotnie tańszy, to chętnie dopłacę za to przy zakupie samochodu. Nie chodzi mi tu oczywiście o kwestię ochrony środowiska, a o całkowitą eliminację brzydkiego dymienia.
Wysłane 2012-09-29 11:01 , Edytowane 2012-09-29 11:02
@Maveriq
1. Program byl pisany pod dany silnik/jednostke! napisalem wczesniej ze byl odczyt i zgranie mapy itp. Po napisaniu nowego programu, chyba trzeba wgrac gotowca nie? Nie chodzilo mi o kopiuj w klej z innego silnika jak robia pseudofachmani!
2/5. To bylo zrobione, moze tego tak ladnie/dokladnie nie opisalem wczesniej. Stosowana byla hamownia przenosnia
3. Rundek pare mieli nie siedzialem z nimi w samochodzie tylko czekalem na nich pod domem goscia ktory tym zajmuje sie..
4 Nie jestem specem wiec nie wiem czy bylo to robione ale gosc zna sie na rzeczy, zeby na tym zjadl..
Takze niegatywnych opinii nigdy nie bylo na jego temat, raczej wrecz odwrotnie. Wiele razy slyszalem o nim w moim miescie.
Nie chce robic reklamy ale jak masz ochote mozesz wejsc na jego strone [LINK]
Co do DPF ja tak uwazam i tyle. Chociaz z Toba rowniez zgadzam sie co do kosztow jego eksploatacji i w niektorych przypadkach nieprzystosowanie do dzialania w warunkach miejskich..
Wysłane 2012-10-01 19:20 , Edytowane 2012-10-01 19:23
@Maveriq
Co Ty chcesz wiedzą zabłysnąć i młodych zakręcić/przestraszyć? Coś wiesz o tych sprawach ale czy oby na pewno masz styczność praktyczną czy tylko naczytałeś się? Jeśli tylko naczytałeś to zapraszam do mojego kolegi w Gdańsku [LINK]. Mam od niego 2 auta w TDI własne zawirusowane. Tam spotkamy się i zobaczysz na czym to polega w konkretnych przypadkach. To o czym piszesz dotyczy pojedynczych przypadków, gdy np z takiego TDI -90KM robimy 200..220KM i trzeba pomęczyć się wtedy- to już gruba sprawa. Sprawy gdy np ze 130ki robimy 160 załatwia się inaczej.Oba motory są bliźniacze, różnią się detalami. Nie ma potrzeby pisania pod każdy motor osobnego softu. Zmiana oryginalnych kilkunastu map odmienia wszystko. Wystarczy w większości przypadków jak to już wspomniano hamowanie PRZED, diagnoza, wgranie gotowca pod konkretny motor + ewentualne korekty, hamowanie PO. Czasem gdy są problemy trzeba powalczyć..choćby aby serię uzyskać. Bo w większości przypadków przynajmniej w grupie VAG motor ma więcej KM i Nm(taki bonus) niż w papierach -czasem sporo więcej ale czasem - niezwykle sporadycznie - mniej.
Poza tym, żaden szanujący sie tuner nie zrobi programu ze 115 na 160-170KM choćby mógł, jeśli uzna, że auto jest nieprzystosowane do tego(lepsze hamulce, dobre gumy, zawias).
Wysłane 2012-10-01 20:21
@grizli Tak, jak piszesz robi 90% "profesjonalnych" warsztatów tuningowych.
Oczywiście użytkownicy są z tego zadowoleni, bo co za różnica, czy silnik wytrzyma kolejne 200tys., czy kolejne 400 tys. km... i tak auto już będzie u następnego właściciela albo na złomowisku.
Co bardziej dociekliwy user (taki, jak ja) każe sobie właśnie zrobić pomiar AFR dla każdego cylindra oddzielnie i tu pojawia się problem, bo te wszystkie "profesjonalne" warsztaty nie mają do tego odpowiedniego sprzętu.
"Oba motory są bliźniacze, różnią się detalami. Nie ma potrzeby pisania pod każdy motor osobnego softu."
I tu się mylisz, postaw sobie obok siebie dwie 130tki, niech nawet wyjadą z tej samej fabryki tego samego dnia i i tak będą się od siebie różnić, dlatego właśnie stroi się silnik indywidualnie.
Wysłane 2012-10-01 20:34
@grizli Tune-up jest znany:) Brat u nich czyścił turbo kiedyś.
BTW passat się sprzedał. Przyjechał klient z mechanikiem, VAGiem, czujnikiem lakieru. Sprawdzili po czym mechanik stwierdził, że "trzeba brać".
Wysłane 2012-10-01 21:30 , Edytowane 2012-10-01 21:43
@Maveriq
I tu się mylisz, postaw sobie obok siebie dwie 130tki, niech nawet wyjadą z tej samej fabryki tego samego dnia i i tak będą się od siebie różnić, dlatego właśnie stroi się silnik indywidualnie
O czym Ty piszesz kolego? Ja tu nadmieniam, że bazowo są to praktycznie identyczne motory -blok, głowica, wałki, wał, tłoki. Różnica mocy polega głównie ze stopnia zużycia a pomiędzy 2 nowymi motorami są znikome. Różnica mocy pomiędzy 130 a 150KM polega w innym programie fabrycznym, dostosowanym do nieco wydajniejszych wtrysków oraz innym typem turbo. Czyli wg Twojej teorii, silnik 130KM wytrzyma np 500tyś a 150KM tylko 300 tyś? Nieporozumienie, to zależy głównie od stylu jazdy i eksploatacji przy tych samych motorach. Znam przypadki z tej firmy, gdzie silniki mają nalatane po 200tyś km po wirusie i nadal są w dobrej kondycji.
Skoroś taki obcykany w temacie, wyjaśnij wszystkim, skąd bierze się NIŻSZE zużycie paliwa po wgraniu dobrego programu i starym stylu jazdy? Mało kto wierzy ale tak jest. Oczywiście mówię o zmianie rzędu 20-30% a nie 100% wzrostu mocy oraz momentu.
"Oba motory są bliźniacze, różnią się detalami. Nie ma potrzeby pisania pod każdy motor osobnego softu."
Gdzie ja napisałem, że do każdy motor wyjeżdża od tunera z identycznym softem? Do każdej 130ki jest ten sam nowy już soft, który jest następnie modyfikowany pod indywidualny silnik w zależności od sprawności silnika i wymagań usera ale nie jest z osobna pisany nowy soft pod każdą inną sztukę -strata czasu niepotrzebna skoro trzeba by pisać ciągle to samo od nowa i ciągle przerabiać.
Zachowujesz się trochę jak pacjent, który przychodzi do lekarza i wie, jakie leki trzeba mu przepisać i jak go zbadać.
MAG
Autko zacne, ja tak trochę chorowałem przez kilka lat kieedyś na Paska ale w sumie kupiłem coś innego. Na dzień dzisiejszy wiem, że NIGDY nie kupię już autka pokroju Passat, Golf, cokolwiek podobnego. Jeżdżę teraz Alhambrą(115&152PS) i po prostu jestem w szoku, jak mogłem tyle lat męczyć się w tak małym zwykłym samochodzie(kombi). Przedwczoraj miałem traskę 400km do Białegostoku, na miejscu wysiadłem, zapaliłem i stwierdziłem, że mogę wracać z powrotem do domku. Po prostu żadnego zmęczenia, nic. Czysta frajda z jazdy


Wysłane 2012-10-01 21:47
Mały off w temacie
@grizli Podoba się rozkopany Białystok ?
Wysłane 2012-10-01 22:45
@grizli Weź przeczytaj jeszcze ze 5 razy, co napisałem, może raz się uda ze zrozumieniem... w ogóle nie przyjąłeś do świadomości tego, co nagryzdałem
Wysłane 2012-10-30 10:48 , Edytowane 2012-10-30 10:50
Nowa cena: 17000zł . Nikt się nie skusi?
. Dodam że są założone opony nalewki zimowe które zakupione były w grudniu 2011r
Kto jest online: 0 użytkowników, 242 gości