Forum > Kącik Linuksa i Androida > WiFi 2.4GHz 40MHz (150Mbps) w Androidzie (1+1)

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 37417 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 01:49

Da się?

I pytanie dodatkowe: jaką max przepustowość w 5GHz obsługuje 1+1? 433?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 3700X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 16GB Patriot Viper 4 3733MHz CL17, Gigabyte RX 580 8GB, SSD Gigabyte Aorus 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3 i reszta złomu; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 190 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 21:45 , Edytowane 2017-09-14 22:07

To czy obsłuży 5G i w jakim trybie bardziej zależy od konkretnego sprzętu. U mnie np Xperia Z3 podpięta do rutera Archer C7 z softem LEDE w trybie AC łapie linka 433Mbps/80MHz i na speedteście wyciąga 188/185Mbps ale mam dość czysty eter a od tego też dużo zależy.
Czy Twoja będzie działać na 40/80MHz zależy od środowiska - co tam w eterze słychać, od rutera i od samej komóry.
Czasem sprzęty konkretnych firm lubią się bardziej lub mniej, to trochę jak wróżenie z fusów, za dużo zmiennych.

Z ciekawości zrobiłem testy:
na samym 2,4 link ta konkretna komóra łapie linka tylko na 20MHz/72/90Mbps - speedtest max 40-50Mbps,
po włączeniu 5GHz trybie N , mam link na 150/40Mhz - speedtest 117/119Mbps
Jako, że Z3 trochę starawa, zrobiłem jeszcze test z Huawei P9 lite 2017, złapał linka na 2,4 150/40Mhz - speedtest70/82Mbps
Niestety na 5GHz w N (1+1) czy AC Huawei nie chciał się zlinkować.
Tak więc jak widać różne sprzęty mają różnie, jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz :-)

Zrobiłem jeszcze testa takim całkiem budżetowym Alcatelem Pop3(5), tutaj jest tylko 2,4 ale linka złapał na 150/40MHz - speedtest to max 48/58Mbps. Ciekawe że wszystkie na 2.4 mają upload przeważnie większy niż download...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 37417 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 22:04 , Edytowane 2017-09-14 22:11

To czy obsłuży 5G i w jakim trybie bardziej zależy od konkretnego sprzętu.

No przecież pytam o konkretny sprzęt.
Czy Twoja będzie działać na 40/80MHz zależy od środowiska - co tam w eterze słychać, od rutera i od samej komóry.

Co ma eter jak inne urządzenia działają?
To samo ruter (różne).
A o komórę przecież pytam od samego początku!
to trochę jak wróżenie z fusów, za dużo zmiennych

OnePlus One, model A0001, Snapdragon 801 8974AC, wersje systemu różne, ROMy różne, routery różne - max link jaki wyciągam to 72Mbps w 2.4 i 433 w 5GHz.
Jaśniej nie umiem \"\crazy\"

/EDIT/
Snapdragon 801:
Wi-Fi Standards
[ul]
[li]802.11ac Wave 2[/li]
[li]802.11n[/li]
[li]802.11a/b/g[/li]
[/ul]
Wi-Fi Spectral Bands
[ul]
[li]2.4 GHz[/li]
[li]5 GHz[/li]
[/ul]
Peak Speed
[ul]
[li]867 Mbps[/li]
[/ul]
Channel Utilization
[ul]
[li]20/40/80 MHz[/li]
[/ul]
MIMO Configuration
[ul]
[li]2x2 (2-stream)[/li]
[/ul]
Peak QAM
[ul]
[li]256 QAM[/li]
[/ul]
Wi-Fi Features
[ul]
[li]MU-MIMO[/li]
[/ul]

Teraz to już naprawdę jaśniej nie umiem :-(

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 3700X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 16GB Patriot Viper 4 3733MHz CL17, Gigabyte RX 580 8GB, SSD Gigabyte Aorus 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3 i reszta złomu; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 190 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 22:16 , Edytowane 2017-09-14 22:22

Chyba mi coś uciekło bo na początku widać tylko tyle:
WiFi 2.4GHz 40MHz (150Mbps) w Androidzie (1+1)
więc trudno to było odgadnąć o jaki sprzęt chodzi. 
Teraz wszystko jasne, Z3 ma ten sam procek i u mnie tak samo łapie w 2,4 max 72 a w AC - 433
Eter mam bardzo czysty więc to chyba max dla tej kombinacji.
Jak widać nowsze, niekoniecznie lepsze procki lepiej sobie jednak radzą w 2,4.
Co do eteru to niestety bardzo dużo zależy od tego co tam jeszcze piszczy. Jak nie masz wolnych kanałów to link rzadko wyskoczy ponad 20MHz nawet jeżeli sprzęt to potrafi.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 37417 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-15 00:59 , Edytowane 2017-09-15 01:00

No, chodziło o 1+1, może faktycznie popadłem w megalomanię i nie każdy wie co to pogromca flagowców A.D.2014, sorki.

Eter mam praktycznie czysty - mieszkam w domku i poza moim Funboksem i drugim ruterem które wiem gdzie i jak nadają mam jeszcze opary drugiego Funboksa zza ściany i inne niedobitki. Ale lapki itp. się łączą a mój telefon nie, poza tym nie na tej jednej kombinacji sprawdzone przecież.

Ale tak jak Funbox wyciąga max 144Mbps w 2.4 i pewnie 1.3Gbps w 5GHz też jest teoretycznym parametrem którego profilaktycznie nie udostępnili, tak i Qualcomm (albo Google?) też pewnie stoją z danymi lekko na bakier, choć łudziłem się że tajna modyfikacja plików systemowych z XDA rozwiąże ten "problem"...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 3700X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 16GB Patriot Viper 4 3733MHz CL17, Gigabyte RX 580 8GB, SSD Gigabyte Aorus 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3 i reszta złomu; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 213 gości