Forum > Kącik Linuksa i Androida > WiFi 2.4GHz 40MHz (150Mbps) w Androidzie (1+1)

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38087 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 01:49

Da się?

I pytanie dodatkowe: jaką max przepustowość w 5GHz obsługuje 1+1? 433?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 202 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 21:45 , Edytowane 2017-09-14 22:07

To czy obsłuży 5G i w jakim trybie bardziej zależy od konkretnego sprzętu. U mnie np Xperia Z3 podpięta do rutera Archer C7 z softem LEDE w trybie AC łapie linka 433Mbps/80MHz i na speedteście wyciąga 188/185Mbps ale mam dość czysty eter a od tego też dużo zależy.
Czy Twoja będzie działać na 40/80MHz zależy od środowiska - co tam w eterze słychać, od rutera i od samej komóry.
Czasem sprzęty konkretnych firm lubią się bardziej lub mniej, to trochę jak wróżenie z fusów, za dużo zmiennych.

Z ciekawości zrobiłem testy:
na samym 2,4 link ta konkretna komóra łapie linka tylko na 20MHz/72/90Mbps - speedtest max 40-50Mbps,
po włączeniu 5GHz trybie N , mam link na 150/40Mhz - speedtest 117/119Mbps
Jako, że Z3 trochę starawa, zrobiłem jeszcze test z Huawei P9 lite 2017, złapał linka na 2,4 150/40Mhz - speedtest70/82Mbps
Niestety na 5GHz w N (1+1) czy AC Huawei nie chciał się zlinkować.
Tak więc jak widać różne sprzęty mają różnie, jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz :-)

Zrobiłem jeszcze testa takim całkiem budżetowym Alcatelem Pop3(5), tutaj jest tylko 2,4 ale linka złapał na 150/40MHz - speedtest to max 48/58Mbps. Ciekawe że wszystkie na 2.4 mają upload przeważnie większy niż download...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38087 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 22:04 , Edytowane 2017-09-14 22:11

To czy obsłuży 5G i w jakim trybie bardziej zależy od konkretnego sprzętu.

No przecież pytam o konkretny sprzęt.
Czy Twoja będzie działać na 40/80MHz zależy od środowiska - co tam w eterze słychać, od rutera i od samej komóry.

Co ma eter jak inne urządzenia działają?
To samo ruter (różne).
A o komórę przecież pytam od samego początku!
to trochę jak wróżenie z fusów, za dużo zmiennych

OnePlus One, model A0001, Snapdragon 801 8974AC, wersje systemu różne, ROMy różne, routery różne - max link jaki wyciągam to 72Mbps w 2.4 i 433 w 5GHz.
Jaśniej nie umiem \"\crazy\"

/EDIT/
Snapdragon 801:
Wi-Fi Standards
[ul]
[li]802.11ac Wave 2[/li]
[li]802.11n[/li]
[li]802.11a/b/g[/li]
[/ul]
Wi-Fi Spectral Bands
[ul]
[li]2.4 GHz[/li]
[li]5 GHz[/li]
[/ul]
Peak Speed
[ul]
[li]867 Mbps[/li]
[/ul]
Channel Utilization
[ul]
[li]20/40/80 MHz[/li]
[/ul]
MIMO Configuration
[ul]
[li]2x2 (2-stream)[/li]
[/ul]
Peak QAM
[ul]
[li]256 QAM[/li]
[/ul]
Wi-Fi Features
[ul]
[li]MU-MIMO[/li]
[/ul]

Teraz to już naprawdę jaśniej nie umiem :-(

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 202 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-14 22:16 , Edytowane 2017-09-14 22:22

Chyba mi coś uciekło bo na początku widać tylko tyle:
WiFi 2.4GHz 40MHz (150Mbps) w Androidzie (1+1)
więc trudno to było odgadnąć o jaki sprzęt chodzi. 
Teraz wszystko jasne, Z3 ma ten sam procek i u mnie tak samo łapie w 2,4 max 72 a w AC - 433
Eter mam bardzo czysty więc to chyba max dla tej kombinacji.
Jak widać nowsze, niekoniecznie lepsze procki lepiej sobie jednak radzą w 2,4.
Co do eteru to niestety bardzo dużo zależy od tego co tam jeszcze piszczy. Jak nie masz wolnych kanałów to link rzadko wyskoczy ponad 20MHz nawet jeżeli sprzęt to potrafi.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38087 wypowiedzi

Wysłane 2017-09-15 00:59 , Edytowane 2017-09-15 01:00

No, chodziło o 1+1, może faktycznie popadłem w megalomanię i nie każdy wie co to pogromca flagowców A.D.2014, sorki.

Eter mam praktycznie czysty - mieszkam w domku i poza moim Funboksem i drugim ruterem które wiem gdzie i jak nadają mam jeszcze opary drugiego Funboksa zza ściany i inne niedobitki. Ale lapki itp. się łączą a mój telefon nie, poza tym nie na tej jednej kombinacji sprawdzone przecież.

Ale tak jak Funbox wyciąga max 144Mbps w 2.4 i pewnie 1.3Gbps w 5GHz też jest teoretycznym parametrem którego profilaktycznie nie udostępnili, tak i Qualcomm (albo Google?) też pewnie stoją z danymi lekko na bakier, choć łudziłem się że tajna modyfikacja plików systemowych z XDA rozwiąże ten "problem"...

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 486 gości