Witam,
na potrzeby pracy często muszę budować tabele przestawne.
Najczęściej w tabeli sumowane są liczby dla poszczególnych okresów.
Jako wiersze produkty, jako kolumny daty, a wartości muszą być wyrażone sumą.
Jako domyślne podsumowanie pola wartości wyskakuje mi dla wszystkich wartości liczba, a potrzebuję sum. Muszę to każdorazowo dla wszystkich pól zmieniać ręcznie, pojedynczo.
Czy wiecie może gdzie można to ustawić domyślnie jako suma? lub czy znacie sposób, żeby zaznaczyć to zbiorczo i zmienić na sumy?
Forum > Software > Excel 2010 - tabela przestawna - podsumowanie pola wartości
Wysłane 2014-03-13 21:56
Wysłane 2014-03-17 09:53
Prześlij mi jakiś przykładowy plik na maila z profilu. Może coś uda mi się wymyśleć.
Wysłane 2014-03-17 12:57
Jeśli masz stały zakres produktów, to nie mógłbyś zrobić z nich słownika?
A potem użyć którejś z opcji funkcji SUMA jak np.:
SUMA.WARUNKÓW [LINK]
Moje doświadczenie (nie duże) wskazuje na to, że jeśli co jakiś okres, ktoś wykonuje tabele przestawne w tym samym celu, to można zastąpić to automatem.
Gdybyś wkleił chociaż kawałek tego excella jako obrazek z fałszywymi danymi
Wysłane 2014-03-17 13:10 , Edytowane 2014-03-17 13:14
Dobra, sprawdziłem na szybko na swoim pliku.
Klikasz PPM (prawy przycisk myszy) na wartości z ostatniego wiersza (suma końcowa), wybierasz "Podsumuj wartości według" i wybierasz "Suma" (domyślnie masz tam wybrane "Licznik").
Gotowe
o, tak to wygląda
[LINK]
Wysłane 2014-03-17 19:23
@JoeBlack Ok, przede wszystkim u mnie domyślnie liczy się suma. A u Ciebie co, licznik?
Kliknij PPM gdziekolwiek w tabeli, wybierz "Opcje tabeli przestawnej" i przejdź do karty "Sumy i filtry". Masz zaznaczone aby na końcu wierszy i kolumn pokazał sumy?
Wysłane 2014-03-18 07:01
@JoeBlack W takim razie nie rozumiem problemu Bez przykładu będzie ciężko.
Kto jest online: 0 użytkowników, 177 gości