Forum > Software > Engine pisania gier planszowych 2D dla zupełnie zielonego

Strona 1 z 1 1
skocz

straszny

Wysłane 2016-03-08 15:44

To takie moje dawne marzenie - kocham gry planszowe i kocham ich konwersje na tablety/pecety. Zawsze chciałem zrobić sobie sam parę takich sam, jak byłem nastolatkiem projektowałem i robiłem gry sobie papierowe, a być może wstawić nawet dla zabawy do sklepu Google/Apple

sprawa ma być 100% hobbystyczna, nie komercyjna, traktowana jako zabawa 

szukam więc prostego "domowego" engine do pisania gier 2D, najlepiej nadające się do gier planszowych. Uwaga - zdecydowanie preferowane tworzenie bez znajomości kodu lub z jego niedużą znajomością. Nei powiem że chciałbym się przy okazji zabawy ileś miesięcy uczyć specjalistycznego kodu, wolałbym nie ;). Albo wcale, albo tylko trochę tyle co konieczne.

Czy ktos z Was ma w tym tamcie jakieś doświadczenia? Grafikę stworzę do gier sobie sam, chodzi o engine, który mi to złoży i bede w nim mógł zaprogramować (możliwie najprościej) albo ułożyć z predefiniowanych zestawień, zasady gry. 

docelowe platformy - iPad, pecet. Ewentualnie android-tablet.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

NetCop

  • NetCop
  • wiadomość Moderator

  • 14978 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-08 15:53

Możesz grać w istniejące gry planszowe elektornicznie, lub tworzyć własne: Vassal Engine

ten, który pcha ten wózek ...

straszny

Wysłane 2016-03-08 17:02

@NetCop
o to to 

ale do tego żebym mogl stworzyć taki produkt stand-alone, a nie w czyims ekosystemie

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

1pudel

  • 1pudel
  • wiadomość Użytkownik

  • 351 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-13 22:39

poczytaj posty olafa z max3d.pl siedzi w grach i przewija się tam podobna tematyka

koradon

Wysłane 2016-03-14 10:31 , Edytowane 2016-03-14 10:31

@straszny
hmmm no tak zupełnie bez kodzenia to sie nie obejdzie chyba. No bo jakos ta mechanike musisz zrobić.

Wiem, że na Unreal Engine i Unity mozna robić gry 2D. Na unity np spokojnie mozesz wybrac targety na jakie ma być gra skompilowana. Wiem bo sam sie chwilke bawiłem.

W samym Unity masz też sporo tutoriali. Krok po kroku. W UT też. Na unity możesz budowac na wiele platform (Android/iOS/Windows/Mac/Linuks).
Tylko nie wiem jak tam z planszówkami i czy to nie jest zbut duzy kombajn jednak.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

straszny

Wysłane 2016-03-14 10:40 , Edytowane 2016-03-14 10:42

@koradon
znalazłem taki artykuł:
What are the best 2D game engines for iOS?

drugi ciekawy artykuł to:
Jak stworzyć gre, przegląd silników, pana Bartka Cichockiego

tutaj z kolei jest lista wszystkich engine do gier 2D/3D jakie wogóle są:
http://www.pixelprospector.com/the-big-list-of-game-making-tools

wygląda na to że Unreal to jak strzelanie z armaty do wróbli. Unity chyba nieźle balansuje poziom skomplikowania i jakość. Nie chce nad tym spędzic lat, to tak hobbystycznie chciałbym się pobawic, na zasadzie jeden idzie na ryby a ja chce sobie napisac fajną gre planszową w wymyslonej stylistyce.

w sieci znalazłem polecenie dwoch silników do pisania małych gier:
Visionaire Studio

Scirra


Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

koradon

Wysłane 2016-03-14 11:10 , Edytowane 2016-03-14 11:28

Jak robiłem tutoriale do Unity to to tak właśnie wygladało.
W jedno popołudnie można było mieć grę z dżwiękiem, podstawową mechaniką itp.
Najlepsze jest to że mozna przenosic projekty z Unity do UT :)

No i wraz z silnikiem UT mozna sobie pykać w nowego Unreal Tournamenta :) i go współtworzyć.

Pisałem też kiedys cos dla zabawy z libGDX ale to już kodzenie w Javie pełną gębą.

Jest jeszcze pyGame z ktrórego nie korzystałem, ale bazuje na Pythonie a jest to jeden z najłatwiejszych jezyków do nauki na start. Nie wiem czy da rade odpalic na innych platformach.

To co mnie blokuje w dalszym rozwoju w tej tematyce to brak assetów. Czyli dźwięków, modeli, tekstur etc. Niestety zawsze dochodzi sie do takiego punktu że czegoś potrzeba a tego sie nie ma. Zawsze moz googlac, ale wtedy tylko dla siebie. O publikacji w sklepie lepiej zapomnieć.

/edyta/
Ten art Bartka Cichockiego jest już dość nieaktualny. Np UE jest obecnie darmowy i ma całkiem niezłą społeczność.
Nie mniej uwazam że spokojnie możesz sie złapać za Unity.
Na Udemy.com masz sporo tutoriali do niego. W tym sporo darmowych [LINK]

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-14 16:35 , Edytowane 2016-03-14 16:37

Ja myślę, że gry 2D planszowe można by stworzyć w php. Hmm można by nawet pokusić się o stworzenie serwisu który by akceptował zmiany planszy, umożliwiał wprowadzanie zasad i algorytmów oraz grafiki. No i śmigało by na wszystkich platformach.  Przykład do dawna Ogame. 

Myślę, że połączenie JS i php to będzie złoty środek dla strategicznych gier planszowych.

krymtON

Wysłane 2016-03-14 18:16 , Edytowane 2016-03-14 18:17

@straszny - jeśli Cie to interesuje, to w CD-Action jest akurat temat o platformówkach w Unity (w aktualnym numerze część 3). A dodatkowo jest kupon do pyszne.pl o wartości 16zł (czyli tyle, ile to CDA kosztuje :P). Jak chcesz - mogę się "podzielić" zawartością - są to chyba 4 strony na każdy z numerów :)

Graty jak każde inne ;)

koradon

Wysłane 2016-03-14 21:02

@1084
Wszystko fajnie ale miało nie być za dużo kodzenia :-)
PHP jeszcze ale JS uważam za zło wcielone. Tak samo jak Perla \"\diabel\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-14 21:14 , Edytowane 2016-03-14 21:20

koradon   JS to tylko do urozmaicenia, w zasadzie sam php by wystarczył. No i można użyć częściowo edytora pracującego WYSIWYG. 

Zresztą oo proszę bardzo link  link   link czy to nie o to biega? Tylko grafika do tego jakaś ludzka i mamy wypas. 

straszny

Wysłane 2016-03-14 22:09 , Edytowane 2016-03-16 08:05

@1084
dzięki, ale zupełnie nie o takie gry chodzi. Takie naprawdę planszowe. Na pewno ma to byś rozgrywany w dość krótkim czasie singleplayer/local hot seat.

Chodzi o planszowe gry, mam pomysł na taką grę którą chciałem wykonać, styl Shenandoah Gettysburg, ale  z płynnymi formacjami.
Shenandoah robi taką planszówkę od 2012 roku:
http://www.shenandoah-studio.com/wp-content/uploads/2013/09/GTTT-303-K...
- to jest pierwotny concept gry 

tak jak się gra w gry papierowe z serii Napoleons Triumphs
https://boardgamegeek.com/thread/825874/most-beautiful-game-universe
- o tak , tylko nie na papierze, ale z AI i płynnie animowane na tablecie lub ekranie PC - jeszcze jakby żetonom nadać elementy fizyki (wyginają się, rozciągają)

Ultimate Gettysburg jest trochę taki, ale bardzo efekciarski i zespół paru osób pracował nad nim parę lat, to jednak nie bardzo mi się widzi.

mam parę pomysłów na zabawę i tak pomyślałem że byłoby fajne hobby porobić sobie takie cos. To ma być niekomercyjne, na pewno nie zatrudnię do tego sobie specjalnie ludzi, bo kasy raczej z tego nie będzie, po prostu chodzi mi to po głowie parę lat.

Asus GL752VW (i7-6700HQ 2.6GHz, 32GB RAM, SSD: SanDisk Ultra 960GB, GPU: GTX960M). Apple iPad Pro 12.9 128GB Wifi+LTE. Apple iPhone X 256GB.

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-15 01:27 , Edytowane 2016-03-15 02:09

Straszny No ale własnie tak możesz zrobić na takiej samej zasadzie jak te podane  w linkach.  Tylko to masa pracy. 
Animacje, skrypty itd. Obawiam się, że prostym engine tego raczej nie osiągniesz. A z silnikiem bardziej rozbudowanym może być ciężko bez poświęcenia mnóstwa czasu. 

Netman

  • Netman
  • wiadomość Użytkownik

  • 6787 wypowiedzi

Wysłane 2016-03-15 21:46 , Edytowane 2016-03-15 21:58

Według mnie bez większego siedzenia i nieco kodowania nie osiągniesz tego co chcesz. 
Pewnie byś znalazł jakieś kreatory, WYSIWYG i inne pseudo wynalazki. Coś byś na nich zrobił, na pewno, ale najprawdopodobniej na końcu stwierdzisz, że jednak to nie jest to. Będziesz chciał to rozbudować, dostosować do własnych oczekiwań i okaże się... że się nie da. Będziesz mieć więcej irytacji niż efektów. To tak jak z Paintem. W nim też możesz edytować swoje grafiki :-P


Ja bym celował w Unity 3D. Powinno być w miarę proste przy Twoich oczekiwaniach. 
Jakiś czas temu robiłem robotę własnie na Unity. Zaczynałem od zera i poszło bardzo gładko. 
Dodatkowym atutem Unity jest to, że piszesz raz i odpalasz na Androidzie/iOS/WP/Desktop/Web.
Tylko niech Cię nie odstrasza dopisek '3D'. Niemal wszystkie gierki 2D są pod maską 3D. 


W PHP i JS prędzej się zachlastasz. 

i7 6700k, G.Skill 16GB 3000Mhz, Asus GTX970 DirectCu II Strix, SSD Samsung 256GB, Gigabyte GA-Z170-HD3P, Xonar XD, Dell U2715h ۻۻ Galaxy Tab S ۻۻ Galaxy S8 ۻۻ

koradon

Wysłane 2016-03-16 15:11

Bardziej ciekawostka ale wyszedł CryEngine 5
[LINK]
I jest do niego Bundle
[LINK]

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 2 użytkowników, 425 gości

Kaleb , MassTA ,