Forum > Software > O Steamie na Linuxa i planach EA i nVidii

Strona 2 z 2 <<<12
skocz

ts96

  • ts96
  • wiadomość Użytkownik

  • 1105 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-11 22:54

ja tutaj jestem zmuszony poprzeć kowgliego, jakoś nie widzę aby otwarcie steamu na linuxa (jakiego bo ich jest 1000) spowodowało aby tworcy zaczęli tworzyć pod niego gry skoro na windzie wszystko już jest sprawdzone działa i zarabia na siebie, a sam system od ms dla zwyklego gracza jest o wiele bardziej przyjazny.

I'm not perfect but I'm getting closer.

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-11 23:37 , Edytowane 2013-01-11 23:52

@krymtON
Jest dużo więcej różnic, niż tylko samo DirectX. Choćby biblioteki systemowe, dostępne oprogramowanie itp.

Po drugie DirectX to nie tylko grafika (miałeś pewnie na myśli Direct 3D), ale również audio, obsługa urządzeń wejściowych itd.

Po trzecie DirectX jest zwyczajnie bardziej nowoczesne od OpenGL, również karty graficzne optymalizowane są pod DirectX, a nie OpenGL więc zapewnia lepszą wydajność. Najnowsza wersja OpenGL jest z 2006 roku! Znaczy to, że nie wspiera on 90% nowych funkcji kart graficznych. Jest to biblioteka dużo prostsza od Direct 3D i dużo mniej rozbudowana.

Po czwarte grafiki gier nie programuje się bezpośrednio w DirectX, tylko na gotowych silnikach, które w większości przypadków są wspólne dla wielu produktów. Sporo z tych silników zwyczajnie nie wspiera OpenGL.

@koradon
Prosiłbym o konkretny przykład jakie rozwiązania im narzuca (z wyjątkiem standardu instalacji i aktualizacji, być może zakazu tworzenia własnych sklepów wewnątrz aplikacji). Prawdę mówiąc nic nie przychodzi mi do głowy. Na pewno nie jest to wymaganie aby gry działały na iOS, to totalna bzdura.
Nie za bardzo rozumiem też jaki interes Valve by w tym miał? Oni podpisują umowę z producentem gier i za pewien procent od sprzedaży i każdej aktywacji wersji pudełkowej udostępniają platformę. Na tym polega ich biznes. Średnio ich obchodzi co jest w danej grze (nawet może być kompletnym bublem, który się wiesza co 5 min), byleby miała odpowiedni rating PEGI :)

krymtON

Wysłane 2013-01-12 02:32 , Edytowane 2013-01-12 02:33

@kowgli - ja to wszystko wiem, ale... popatrz na gry blizzarda :) praktycznie każda ich produkcja działa na Windows jak i na Mac (i to od czasów warcrafta 1/diablo 1/starcrafta 1 :) myślę, że dostosowanie do Linuxa nie byłoby ani czasochłonne, ani kosztowne :) pozostaje pytanie - po co, skoro na linuxie mało kto gra \"\cfaniak\"

Tak więc różnice nie mogą być takie duże, jak się wydaje ;)

Graty jak każde inne ;)

koradon

Wysłane 2013-01-12 09:54

@kowgli no zacznijmy od jakości produktu. Co by nie było ale alphy zdarzają się bardzo rzadko. Od zgodności z tym co było zapowiadane a jest (sprawa War Z czy jak to się tam nazywało). Zdanie

The company has also said that third parties are working hard on bringing their titles to the Mac
z [LINK] najlepiej oddaje o co mi chodzi. Przecież nie mówię, że Valve stoi z batem nad producentami, po prostu jest to obustronna korzyść. Oni robią klienta na Maki, otwierają ogromny rynek a producenci dostarczają gry.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

kowgli

  • kowgli
  • wiadomość Użytkownik

  • 4367 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-12 12:11 , Edytowane 2013-01-12 12:20

@krymtON
Różnice są bardzo duże. Po prostu podjęli taką decyzję biznesową i zaakceptowali związane z tym koszty. Zreszą Blizzard każdą grę tworzy 10 lat więc mogą się bawić :) Po drugie nie są to gry jakoś specjalnie zaawansowane technologicznie.

koradon
Pisałeś wcześniej o iOS, czyli systemie na urządzenia mobilne, teraz piszesz o OS X. To zupełnie dwa różne środowiska. Dodawanie OS X do obsługiwanych systemów jest na pewno łatwiejsze i bardziej sensowne od iOS.
Mimo wszystko zdanie, które przytoczyłeś, to jak dla mnie po prostu marketingowy bełkot.

koradon

Wysłane 2013-01-12 13:51

@kowgli ups przepraszam, oczywiście od początku chodziło mi o OSX \"\cfaniak\"

Co do marketingowego bełkotu, rozumiem jakby to była reklama ale to nie jest reklama. To po prostu współpraca i Valve i firmom produkującym gry powinno zależeć na tym aby ich tytuły pojawiły się na OSX'a. Czy widzisz w tym coś dziwnego? A współpraca najczęściej ma swoje warunki po obu stronach \"\cfaniak\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3760 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-13 15:14

@koradon
Tak tylko zauważ że na przykład i Ubi i EA (czyli masowi wydawcy ostatnich lat) mają też swoje platformy dystrybucyjne, więc nie muszą się użerać ze Steamem - wręcz przeciwnie, to Valve musiało walczyć o dostępność niektórych tytułów w swoim systemie.

koradon

Wysłane 2013-01-13 17:55 , Edytowane 2013-01-13 17:56

@elkoos bo to dobry interes jest ot co \"\cfaniak\"

Z tym że monopol Steama na dystrybucje cyfrowe już się skończył. W sumie to dobrze.

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

dr_DEATH

Wysłane 2013-01-13 20:07

kto wie może Valve zrobi minimalistyczny system odpalany z płyty, pamięci USB na zwykłym PCecie.
Przeobrażając go w konsolę. No to wtedy mogło by być fajnie.

fydEll............Ryzen 5 1600 (płyta-b350), Radeon RX 5600XT, 32GB, Xonar DGX

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38048 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-13 23:23

@dr_DEATH
Pytanie komu będzie to na rękę.
Jak zawrą na tym wszystkie sterowniki (i akurat VGA są tu najmniejszym problemem - ludzie od gier mają nierrzatko jakieś kierownice, joysticki, klawiatury i myszki gamingowe z poprzypisywanymi makrami i całą konfiguracją itp), czasem sam internet też dociera dziwną drogą...).
W końcu gdzie trzymać gry? Na dysku, partycji? Jak sformatowanej? Jak zabezpieczonej przed dostępem z zewnątrz?

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-14 02:14

@koradon z tego co widzę to to dobry interes głównie dla Ciebie \"\obcy\" sądzisz, że ludzie, którzy zarabiają kasę na grach nie chcą zarobić jej jeszcze więcej? może coś ich powstrzymuje o czym nie wiemy jak zwykle... no chyba, że Ty wiesz wszystko i wiesz o tym? \"\diabel\"

(.)

koradon

Wysłane 2013-01-14 10:37 , Edytowane 2013-01-14 10:37

@pi_nio ale o co Ci konkretnie chodzi \"\hmmm\"

Ja pisałem, że dystrybucja cyfrowa to dobry interes (tak myślę). Gry kosztują tyle samo co w pudełkach a oszczędzasz na opakowaniu, nośniku, instrukcji i dystrybucji. Do tego użytkownicy nie mogą gier odsprzedać w normalny sposób. Tak naprawdę z kosztów pozostaje utrzymanie serwera no i zabezpieczenia platformy oraz ona sama.

Co do Ubi i EA to tylko ta druga ma chyba jako taką moc przebicia na rynku. Ja z Ubi nie miałem okazji korzystać więc się nie wypowiadam, aczkolwiek coś ostatnio słyszałem że rezygnują z DRMów? \"\hmmm\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-14 13:43

@koradon chodzi o to, że tak myślisz \"\cfaniak\" jeżeli faktycznie to się opłaca to ktoś to kiedyś zrobi, a jak nie to ktoś to kiedyś zrobi i zbankrutuje \"\crazy\"

(.)

koradon

Wysłane 2013-01-14 17:14

@pi_nio no z tego co widać po rynku to się im opłaca \"\lol\" \"\diabel\"

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,
Strona 2 z 2 <<<12
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 222 gości

Athlon87 ,