Witam,
mam pewien problem, z którym nie mogę sobie poradzić. Zmieniłem laptopa na takiego z kartą graficzną od nvidia i za cholerę nie mogę ustawić grafiki, żeby mi się podobało. W ATi/AMD poprzesuwałem suwaki na wydajność i jakoś to wyglądało. W chwili obecnej robię tak samo i grafika w grach wygląda jakby była za mgłą (nie, w grze ona nie występuje :D). Postacie są rozmazane nie widać ich szczegółów.
Kiedyś miałem podobny problem (też chyba po przesiadce z radeona na geforca), ale nie pamiętam jak sobie z nim poradziłem.
Mipmaping to chyba to na czym mi zależy. Poniżej grafika przedstawiająca o co mniej więcej mi chodzi (zależy mi na efekcie jak po lewej stronie)
Forum > Software > [GPU] ustawienia 3D
Wysłane 2013-03-22 09:34 , Edytowane 2013-03-22 09:35
Wysłane 2013-03-22 21:45
oba obrazki wyglądają źle
poprawne ustawienia to jakość wysoka lub bardzo wysoka i anizotopcja na 8x lub 16x
najbidniej jakość wysoka i AF na 4x, poniżej tego się nie powinno schodzić
taki efekt jak na lewym obrazku jest paskudny bo wszystko miga
no ale jak chcesz tak grać to szukaj w nvinspector opcji "LOD Bias" i ustaw ja na wartości ujemne. Oczywiście jakość obrazu dalej nie na "wydajność" tylko "jakość"
w kwestii wydajności czy dasz na wydajność czy na wysoką jakość + AF to będzie tylko conajwyżej kilka % różnicy w wydajności bo głównym ogranicznikiem wydajności jest wydajność shaderów a nie wydajność mapowania tekstur na wielokąty. Także nie ma najmniejszego w ogóle sensu nie używanie AF a co dopiero majstrowanie przy poziomie mipmap. Ustawiasz sam sobie głupie ustawienia i nazywasz to problemem <ściana>
Wysłane 2013-03-23 07:53 , Edytowane 2013-03-23 07:54
@XoR
Bardzo dziękuję za pomoc. A co do głupich ustawień, co kto lubi i co komu pasuje.
Grałem X lat w Counter Strike, gdzie przy takim ustawieniu na jakim mi zależy miałem lepszą widoczność przeciwnika w miejscach, gdzie np. były 'kratki' lub 'barierka balkonu'. Nigdy nie miałem takiego komputera, żeby można było uruchomić CS'a z AA i AF tak, żeby mieć stałe 100fps w granatach dymnych przy 32bitach (silnik HL, bardzo specyficzny) w związku z tym trzeba było kombinować z mipmapami. Nie mam teraz screenów do porównania, ale przy dobrych ustawieniach 'kratki z kanałów' były bardzo cienkie i jeśli był za nimi przeciwnik to można było go dostrzec z dużej odległości.
Kto jest online: 1 użytkowników, 251 gości
scud1 ,