Forum > Software > Office 2013, excel- blokowanie komórek

Strona 1 z 1 1
skocz

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8466 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-22 14:37

W pracy na potrzeby analiz finansowych wprowadziłem pakiet Office 2013. Cała idea polega na tym, że z jednego pliku dane pobierają się automatycznie do drugiego pliku. Jednak nie do końca działa ochrona komórek.

Powiedzmy od A1 do A10 i od C1 do C10 są komórki, które pobierają dane z innego arkusza. Zaznaczam je, daje ochroń dany arkusz i zgadza się. W pozostałych komórkach mogę wpisywać wartości, natomiast w A1-A10 oraz C1-C10 - już nie. Jednak gdy daje ochronę komórek nie mogę zmienić rozmiaru wierszy, nie mogę dodać nowego wiersza, nie mogę usunąć wiersza (który NIE JEST chroniony). Połowa funkcji edytorskich znika.

Czy ktoś bawił się ochroną komórek? Chcę by po ochronie wybranych komórek w arkuszu kalkulacyjnym dało się usunąć wiersze poniżej. Może jest jakiś myk o którym nie wiem?

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

minip

  • minip
  • wiadomość Użytkownik

  • 283 wypowiedzi

Wysłane 2013-07-22 22:02

@nickey A czy podczas ustawiania ochrony zaznaczyłeś, żeby była możliwość edycji oraz formatowania komórek? Jeśli nie, to blokujesz tym samym cały arkusz/skoroszyt i praktycznie nie możliwe jest nic innego niż uzupełnianie komórek, których nie zablokowałeś. Odnoszę się co prawda do wersji poprzednich Excela, bo z 2013 nie miałem jeszcze styczności ale spróbuj zaznaczyć checkbox z formatowaniem, wstawianiem wierszy etc.

(;
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 291 gości