Witam, chciałbym prosić o pomoc, gdyż mam problem z eksportem projektu z programu 3ds Max 2014 do formatu HTML, aby dany model umieścić na stronie WWW.
Znalazłem sposób, polegający na eksporcie do formatu VRML, którego kod następnie konwertuje się do HTML5 za pomocą tej strony: [LINK] .
Samo konwertowanie działa, jednak wynikowy kod nie zawiera tekstury/koloru początkowego obiektu, obiekt jest zazwyczaj cały zielony. Dodam, że był to gotowy szablon 3d maxa (samochód).
I tu nasuwa się pytanie, jak wyeksportować informacje o kolorach/teksturach obiektu, aby wygenerowany w HTML'u projekt, był nimi pokryty. Może znacie inny sposób na umieszczenie projektu 3d maxa na stronie WWW?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Forum > Software > Eksport obiektu 3ds max do html
Wysłane 2013-10-16 21:31 , Edytowane 2013-10-16 21:55
Wysłane 2013-10-17 09:29 , Edytowane 2013-10-17 09:32
A to nie jest tak, że tą metodą przenosisz jedynie siatkę?
Z ciekawości - po co Ci dynamiczny obiekt 3D na stronie WWW?
edit:
Patrzyłeś na to [LINK]? Wydaje się rozwiązywać twój problem.
Wysłane 2013-10-17 09:30
@dvvd
A to nie próbowałeś otworzyć pliku vrml? - zrób to w dowolnym programie i się dowiesz, czy teksturka gubi się przy zapisie z 3ds, czy nie... jeżeli tak, to poszukamy problemu w samym programie, bo może się okazać to kwestia jakiś ustawień, albo wewnętrznego błędu, który naprawia jakaś łatka.
Wysłane 2013-10-17 10:19 , Edytowane 2013-10-17 10:28
@kowgli
Przenosi się cały obiekt, jedynie brak mu tekstur/kolorów, chyba, że źle to interpretuję. Zamieszczę później zrzut ekranu.
Dynamiczny obiekt 3D na stronie www jest mi potrzebny do prezentacji, jest to kolejna metoda, którą chcę pokazać. Jednak obiekt musi być stworzony w programie 3ds max.
Podany przez Ciebie sposób wypróbuję wieczorem, gdy będę miał dostęp do swojego komputera.
@Yesusik
Plik vrml otwierałem, bo musiałem skopiować i przekonwertować jego kod, natomiast nie przyglądałem się zawartości.
Z tego, co kojarzę, przy eksporcie była jakaś opcja związana z bitmapą, ale nie pamiętam dokładnie, nie mam teraz dostępu do programu. Wydaje mi się, że trzeba oddzielnie eksportować teksturę i zapisać obok pliku html, by kod mógł pobrać obraz. Niestety, nie wiem, jak wyeksportować teksturę.
Trochę chaotycznie to opisuję, ale nie mam obeznania z tego typu rzeczami, więc nieco się gubię.
Wysłane 2013-10-17 11:09 , Edytowane 2013-10-17 11:09
@dvvd
No otwierałeś, ale chyba tylko w formie tekstowej, skoro sam kod Cię interesował... mi chodzi otwarcie, celem podejrzenia wizualizacji... za pomocą przeglądarki (internetowej, czy jakiejś innej, dedykowanej do vrml) - czy po prostu "widać" teksturkę, czy nie?
To jak będziesz miał ponownie dostęp, to sprawdź jak "wygląda" obiekt w vrml (nie sam kod) i ew. spróbuj ponowny eksport z tą dodatkową opcją dla bitmapy.
Wysłane 2013-10-17 11:09
Wypróbuj TEN program.
Wysłane 2013-10-17 11:27
@Yesusik
Otwierałem plik vrml w tym programie:
[LINK]
W przeglądarce uruchamiałem wygenerowany kod html. W obu przypadkach obiekt był jednokolorowy, bez szczegółów.
W programie 3ds max była bodajże opcja z prefiksem do bitmapy oraz ścieżką "../maps". Rozumiem, że chodzi o podanie ścieżki do tekstury. Jednak, jak napisałem wcześniej, nie mam jej, gdyż nie potrafię jej wyeksportować.
Wysłane 2013-10-17 11:50 , Edytowane 2013-10-17 11:54
@spider_co
Problem taki, że Silverlight działa jedynie pod Windows i OSX. Inne systemy na PC to mały pikuś, ale urządzenia mobilne to już spory kawałek rynku.
Generalnie przy obecnych możliwościach "HTML5" wszelkie wtyczki tracą sens. Sam MS wycofuje się z Silverlighta. Przy użyciu odpowiednich bibliotek do JS typu AngularJS, czy Durandal, ze wsparciem np. TypeScript, można programować bardzo czyste aplikacje MVC / MVVM z tą zaletą, że zadziałają na każdym urządzeniu. Taki jest obecnie trend i nie ma co przy nowych projektach cofać się do wtyczek. Silverlight jakkolwiek technologicznie całkiem ciekawy i przemyślany, to ślepa uliczka. Najnowsza wersja jest z 2011 roku, to już o czymś świadczy...
Wysłane 2013-10-17 12:56
@TonySoprano
@dvvd
Wychodzi na to, że musisz tekstórki wyeksportować:
[LINK]
- ten instruktarz powinien pomóc, pod warunkiem, że Twój english is at least fair.
Wysłane 2013-10-18 15:11 , Edytowane 2013-10-18 15:13
Poradnik nie rozwiązał problemu, pomógł jednak zdiagnozować jego przyczynę. Przy renderowaniu do tekstury gotowego obiektu 3ds max, generował się tylko niewielki obraz z napisem. Dlatego eksportowany element nie posiadał innej powierzchni.
Po stworzeniu własnego obiektu, oteksturowaniu i eksporcie do vrml, obiekt zachował nadane mu właściwości. Również ustawiania kamery i światła dały się zapisać. Eksportowanie do tekstury nie było konieczne.
Problem trochę z mojej winy, mogłem wcześniej sprawdzić stosowane metody na obiektach z zewnątrz. Niemniej jednak zostałem dzięki Wam nakierowany na właściwą ścieżkę. Dziękuję za udzielone rady.
Pozdrawiam.
Kto jest online: 0 użytkowników, 173 gości