CO prawda dopisek BETA mówi wiele, jednakże często bety sa używalne. Ta nie jest. FFXIV jest niegrywalna, gra się tnie, nie mozna zminimalizować, ścinki trwające nawet 2-5s freezy. Ot BETA pełną gębą ;3
Forum > Software > Nie instalujcie Nvidia 337.50
Wysłane 2014-04-20 23:54
Wysłane 2014-04-21 20:27 , Edytowane 2014-04-21 20:27
@Kinslayer
na mobilnym GT730 - mam, używam - zarówno gry Paradoxu, Civ 5 jak i WoT grywalne i wszystko OK.
Wysłane 2014-04-21 21:13
Final Fantasy XIV.
CHociaż teraz dziś miałem podobny przypadek... w sumie takiecoś zaczeło się dziać przed instalacją beta sterowników. Teraz nie wiem czy to windows update 1 nie popsuł...
Jak zminimalizuję grę lub będę afk, to potem "godzinę" trwa przywracanie gry i sie przez dluższy czas bedzie ciac spadajac na ilka sekund fpsy do 1 co kilka sekund rwąc przy tym dzwiek i obraz. Może spróbuję przeinstalować.
Wysłane 2014-04-22 14:13
Problem występuje od ok 18 kwietnia. W tym czasie nie były instalowane sterowniki, grubo po update 1, gra tez nie miała update... Nie mogę znaleźć przyczyny ;<
Wysłane 2014-04-22 16:40
Obstawiałem, że problem leżał w beta setrownikach, ale diabeł tkwi gdzie indziej. Przeinstalowałem grę, zobaczymy czy coś pomoże.
Wysłane 2014-04-22 20:32 , Edytowane 2014-04-22 20:33
Znalazłem rozwiązanie problemu. Jest to pośrednio związane z bardezo uciążliwym bugiem od premiery win8(skuhwysyny jeszcze tego nie naprawili).
CHodzi o Low memory warning".
Jesli mamy rozdzielczośc ustawioną w pulpicie 1920x1080 a w aplikacji pełnoekranowej ustawimy inną, to zużycie ramu będzie rosnąć liniowo, wykres z zużycia ramu wygląda jak trójkąt prostopadły, końcówka w punkcie 100% zuytlizowanai ramu. W momencie jak zapcha caly dostepny ram i pamięć wirtualną minimalizuje aplikacje i pokjazuje komunikat "low memory, please close application to save memory". to w tym momencie jest ten peak, w ktyóym zużycie pamięci wynosi 100%. Zaraz po tym spada do normalnego zuzycia, np 2,3GiB/7,8GiB.
Jak się okazuje ustawienie rozdzielczości pulpitu na tą samą co w grze(np 1600x900) nie pomaga, ponieważ nie jest to natywna rozdzielczość monitora(mam podłączony kablem VGA laptop do monitora 21.5cala).
Ustawiłem dziś 1920x1080 i mogę zostawić grę afk, nawet mogę zminimalizować na pół godziny po czym w 1,5s gra sie zmaksymalizuje i będzie w pełni płynna bez rwania z ujemnymi fpsami :p Tak, fraps pokazywał tak duże spadki fpsów, że aż na minusie :D No w sumie szarpało tak,że na kilka sekund był totalny freeze, a przerwy pomiędzy freezami wynosily sekundy ;<
Jestem bardzo zadowolony z WIndows8, ale ten bug z rozdzielczościami to moim zdaniem straszne zaniedbanie... Ten bug występuje już od prawie 2 lat! Był już w alfie! Jest to dobrze znany bug, M$ na pewno o nim wie, sam zgłaszałem już to setki razy...I zamiast wydać hotfixa do tego to oni wydają jakiś updejt w któym dodają chowający się X w aplikacji metro pełnoekranowej... banda nierobów
Tak więc NVidia usprawiedliwiona, oberwało się jej za niechlujstwo Microsoftu :3
Wysłane 2014-04-23 13:54
Wystepuje głownie na konfiguracjach Nvidia Optimus w laptopach. Ale ludzie skarżyli się się na ten sam problem w przypadku stacjonarnych GTXów z Intelem. Tylko w przypadku stacjonarnym wystarczy ustawić tą samą rozdzielczość na pulpicie i w grze.
Na mojej konfiguracji problem dotyczy MaxPayne III, TOmb Raider, FInal Fantasy XIV, World Of Tanks, ogółem większość gier.
Nie ma problemu w grze League of Legends, ale może to odosobniony porzypadek, w innych grach steamowych tez potrafiło czasem zminimalizować grę, by poikazać komunikat,ale gra była dalej płynna i funkcjonalna. Jak widać Nvidia Optimus + monitor na kablu VGA to problemy dla WIn 8:p
Ale jestem happy, bo w końcu znalazłem ognisko zapalne problemu.
Kto jest online: 0 użytkowników, 220 gości