To takie moje dawne marzenie - kocham gry planszowe i kocham ich konwersje na tablety/pecety. Zawsze chciałem zrobić sobie sam parę takich sam, jak byłem nastolatkiem projektowałem i robiłem gry sobie papierowe, a być może wstawić nawet dla zabawy do sklepu Google/Apple
sprawa ma być 100% hobbystyczna, nie komercyjna, traktowana jako zabawa
szukam więc prostego "domowego" engine do pisania gier 2D, najlepiej nadające się do gier planszowych. Uwaga - zdecydowanie preferowane tworzenie bez znajomości kodu lub z jego niedużą znajomością. Nei powiem że chciałbym się przy okazji zabawy ileś miesięcy uczyć specjalistycznego kodu, wolałbym nie ;). Albo wcale, albo tylko trochę tyle co konieczne.
Czy ktos z Was ma w tym tamcie jakieś doświadczenia? Grafikę stworzę do gier sobie sam, chodzi o engine, który mi to złoży i bede w nim mógł zaprogramować (możliwie najprościej) albo ułożyć z predefiniowanych zestawień, zasady gry.
docelowe platformy - iPad, pecet. Ewentualnie android-tablet.
Forum > Software > Engine pisania gier planszowych 2D dla zupełnie zielonego
Wysłane 2016-03-08 15:44
Wysłane 2016-03-08 15:53
Możesz grać w istniejące gry planszowe elektornicznie, lub tworzyć własne: Vassal Engine
Wysłane 2016-03-14 10:31 , Edytowane 2016-03-14 10:31
@straszny
hmmm no tak zupełnie bez kodzenia to sie nie obejdzie chyba. No bo jakos ta mechanike musisz zrobić.
Wiem, że na Unreal Engine i Unity mozna robić gry 2D. Na unity np spokojnie mozesz wybrac targety na jakie ma być gra skompilowana. Wiem bo sam sie chwilke bawiłem.
W samym Unity masz też sporo tutoriali. Krok po kroku. W UT też. Na unity możesz budowac na wiele platform (Android/iOS/Windows/Mac/Linuks).
Tylko nie wiem jak tam z planszówkami i czy to nie jest zbut duzy kombajn jednak.
Wysłane 2016-03-14 10:40 , Edytowane 2016-03-14 10:42
@koradon
znalazłem taki artykuł:
What are the best 2D game engines for iOS?
drugi ciekawy artykuł to:
Jak stworzyć gre, przegląd silników, pana Bartka Cichockiego
tutaj z kolei jest lista wszystkich engine do gier 2D/3D jakie wogóle są:
http://www.pixelprospector.com/the-big-list-of-game-making-tools
wygląda na to że Unreal to jak strzelanie z armaty do wróbli. Unity chyba nieźle balansuje poziom skomplikowania i jakość. Nie chce nad tym spędzic lat, to tak hobbystycznie chciałbym się pobawic, na zasadzie jeden idzie na ryby a ja chce sobie napisac fajną gre planszową w wymyslonej stylistyce.
w sieci znalazłem polecenie dwoch silników do pisania małych gier:
Visionaire Studio
i
Scirra
Wysłane 2016-03-14 11:10 , Edytowane 2016-03-14 11:28
Jak robiłem tutoriale do Unity to to tak właśnie wygladało.
W jedno popołudnie można było mieć grę z dżwiękiem, podstawową mechaniką itp.
Najlepsze jest to że mozna przenosic projekty z Unity do UT :)
No i wraz z silnikiem UT mozna sobie pykać w nowego Unreal Tournamenta :) i go współtworzyć.
Pisałem też kiedys cos dla zabawy z libGDX ale to już kodzenie w Javie pełną gębą.
Jest jeszcze pyGame z ktrórego nie korzystałem, ale bazuje na Pythonie a jest to jeden z najłatwiejszych jezyków do nauki na start. Nie wiem czy da rade odpalic na innych platformach.
To co mnie blokuje w dalszym rozwoju w tej tematyce to brak assetów. Czyli dźwięków, modeli, tekstur etc. Niestety zawsze dochodzi sie do takiego punktu że czegoś potrzeba a tego sie nie ma. Zawsze moz googlac, ale wtedy tylko dla siebie. O publikacji w sklepie lepiej zapomnieć.
/edyta/
Ten art Bartka Cichockiego jest już dość nieaktualny. Np UE jest obecnie darmowy i ma całkiem niezłą społeczność.
Nie mniej uwazam że spokojnie możesz sie złapać za Unity.
Na Udemy.com masz sporo tutoriali do niego. W tym sporo darmowych [LINK]
Wysłane 2016-03-14 16:35 , Edytowane 2016-03-14 16:37
Ja myślę, że gry 2D planszowe można by stworzyć w php. Hmm można by nawet pokusić się o stworzenie serwisu który by akceptował zmiany planszy, umożliwiał wprowadzanie zasad i algorytmów oraz grafiki. No i śmigało by na wszystkich platformach. Przykład do dawna Ogame.
Myślę, że połączenie JS i php to będzie złoty środek dla strategicznych gier planszowych.
Wysłane 2016-03-14 18:16 , Edytowane 2016-03-14 18:17
@straszny - jeśli Cie to interesuje, to w CD-Action jest akurat temat o platformówkach w Unity (w aktualnym numerze część 3). A dodatkowo jest kupon do pyszne.pl o wartości 16zł (czyli tyle, ile to CDA kosztuje :P). Jak chcesz - mogę się "podzielić" zawartością - są to chyba 4 strony na każdy z numerów :)
Wysłane 2016-03-14 22:09 , Edytowane 2016-03-16 08:05
@1084
dzięki, ale zupełnie nie o takie gry chodzi. Takie naprawdę planszowe. Na pewno ma to byś rozgrywany w dość krótkim czasie singleplayer/local hot seat.
Chodzi o planszowe gry, mam pomysł na taką grę którą chciałem wykonać, styl Shenandoah Gettysburg, ale z płynnymi formacjami.
Shenandoah robi taką planszówkę od 2012 roku:
http://www.shenandoah-studio.com/wp-content/uploads/2013/09/GTTT-303-K...
- to jest pierwotny concept gry
tak jak się gra w gry papierowe z serii Napoleons Triumphs
https://boardgamegeek.com/thread/825874/most-beautiful-game-universe
- o tak , tylko nie na papierze, ale z AI i płynnie animowane na tablecie lub ekranie PC - jeszcze jakby żetonom nadać elementy fizyki (wyginają się, rozciągają)
Ultimate Gettysburg jest trochę taki, ale bardzo efekciarski i zespół paru osób pracował nad nim parę lat, to jednak nie bardzo mi się widzi.
mam parę pomysłów na zabawę i tak pomyślałem że byłoby fajne hobby porobić sobie takie cos. To ma być niekomercyjne, na pewno nie zatrudnię do tego sobie specjalnie ludzi, bo kasy raczej z tego nie będzie, po prostu chodzi mi to po głowie parę lat.
Wysłane 2016-03-15 01:27 , Edytowane 2016-03-15 02:09
Straszny No ale własnie tak możesz zrobić na takiej samej zasadzie jak te podane w linkach. Tylko to masa pracy.
Animacje, skrypty itd. Obawiam się, że prostym engine tego raczej nie osiągniesz. A z silnikiem bardziej rozbudowanym może być ciężko bez poświęcenia mnóstwa czasu.
Wysłane 2016-03-15 21:46 , Edytowane 2016-03-15 21:58
Według mnie bez większego siedzenia i nieco kodowania nie osiągniesz tego co chcesz.
Pewnie byś znalazł jakieś kreatory, WYSIWYG i inne pseudo wynalazki. Coś byś na nich zrobił, na pewno, ale najprawdopodobniej na końcu stwierdzisz, że jednak to nie jest to. Będziesz chciał to rozbudować, dostosować do własnych oczekiwań i okaże się... że się nie da. Będziesz mieć więcej irytacji niż efektów. To tak jak z Paintem. W nim też możesz edytować swoje grafiki
Ja bym celował w Unity 3D. Powinno być w miarę proste przy Twoich oczekiwaniach.
Jakiś czas temu robiłem robotę własnie na Unity. Zaczynałem od zera i poszło bardzo gładko.
Dodatkowym atutem Unity jest to, że piszesz raz i odpalasz na Androidzie/iOS/WP/Desktop/Web.
Tylko niech Cię nie odstrasza dopisek '3D'. Niemal wszystkie gierki 2D są pod maską 3D.
W PHP i JS prędzej się zachlastasz.