Witam.
Otóż postanowiłem sobie kupić NAS D-Link DNS-320L i w tym momencie zaczęły się problemy. Do płyty załączony jest kreator konfiguracji, ale kiedy ma wykryć dysk, to go nie widać. Podobnie ma się sprawa z telefonem - też nie widzi w aplikacji dysku. Natomiast przez bezpośredni adres w przeglądarce mam dostęp (wszystko działa normalnie). Ma ktoś pomysł co zrobić? Zaktualizowałem soft w serwerze i routerze, ale nic to nie pomogło. Próbowałem przekierować porty i 21 działa, ale jak próbuje przekierować 80, to wyskakuje konflikt i nic się nie da zrobić (tak więc portów nie mam do końca przekierowanych).
Osobiście nigdy nie stawiałem serwera i tutaj chyba wyszły braki ;)
Co do sieci wewnętrznej, to routerem jest TP-Link TL-MR3420, a do niego jest podłączony modem i internet jest z Red Bull Mobile.
Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze, bo teraz NAS leży bezużyteczny :(
Forum > Software > Nie mogę wykryć w sieci serwera
Wysłane 2016-08-14 18:44
Wysłane 2016-08-16 07:33
Przez IP mogę zrobić wszystko gdyż router widzi normalnie sprzęt. Problemem jest to, że aplikacja nie widzi, przez to nie mam dysku sieciowego w Moim Komputerze i nie mogę zrobic automatycznego backupu ani tutaj, ani na telefonie, a sam NAS byl kupiony dla backupu zdjęć z telefonu, oraz oglądania filmów przez TV (który tez nie widzi...)
Pomocy :)
Wysłane 2016-08-16 09:18 , Edytowane 2016-08-16 09:18
Jeśli nie masz wszystkiego w tej samej grupie roboczej, domenie i/lub nie masz pokonfigurowanego serwera DNS to może być problem z odnajdywaniem po nazwie.
Jak nie działa po nazwie to wpisza adres IP NAS'a - przecież aplikacja Ci normalnie IP przyjmie, zamiast nazwy. Wtedy rozumiem działa?
Wysłane 2016-08-16 09:32
Grupę roboczą mam tą samą, ale DNS nie. Na routerze też muszę na sztywno ustawić?
Niestety nie mogę w aplikacji po IP, bo dopóki nie wykryje automatycznie, to nie mogę przejść do następnego kroku.
P.S. Jakiej domenie?
Wysłane 2016-08-16 11:44
Wygląda jakbyś miał SMB wyłączone albo ruter je blokował. Albo porty 137-139 są blokowane.
Wysłane 2016-08-16 15:14
@koradon
Ale to nie rozwiązuje problemu tego, że nie widzi go telefon, czy TV , a do tego właśnie zostal on kupiony :(
@djluke
SMB? A co to takiego? ;) To które porty mam posprawdzać w routerze?
@elkoos
Mam automatycznie ustawiane DNSy - może to problem?
Wysłane 2016-08-16 16:20 , Edytowane 2016-08-16 16:30
To chodzi o DNS'y wewnątrz sieci. Nic z tym nie musisz robić (a nawet nie powinieneś - to jest od połączenia z internetem i nie ma nic wspólnego z lokalną siecią).
Pewien jesteś, że te aplikacje od D-Linka nie pozwalają na ręczne wstukanie adresu NAS'a? Dziwne jeśli nie.
Na pewno masz wszystko w jednej sieci? Jaki masz IP komputera i IP NAS'a?
Portów nie musisz żadnych przekierowywać, a nawet nie powinieneś. To tylko gdybyś chciał się dostać do niego z zewnątrz (z internetu), co raczej nie jest wskazane bez VPN.
O co chodzi z TV? Jest to tego jakaś specjalna aplikacja? Nie dodajesz tego po prostu jako dysk siecowy po adresie IP? W telefonie tak samo. Sporo aplikacji pozwala na podmapowanie dysku za pomocą protokołu SMB (po IP).
W Windows jak wpiszesz w eksploratorze (nie przeglądarce) \\123.123.123.123 (wstaw adres IP NAS'a) to co się dzieje? Łączy się?
Wysłane 2016-08-16 16:33
@Leszczu
A jakąś konfigurację temu NASu zrobiłeś? W sensie skonfigurowałeś te(n) dysk(i), udostępniłeś zasoby po sieci?
Bo to nie ma tak że włożysz dysk i on jest, zwłaszcza jak masz dwie kieszenie. Zaloguj się do NASa przez WWW albo jakść aplikację D-Linka na PC jak masz i sobie to poustawiaj, pozakładaj użytkowników, skonfiguruj i udostępnij zasoby itp...chyba że już to robiłeś to wtedy będziemy szukać dalej, ale dość niejasno napisałeś i nie do końca wiem w którym miejscu lasu jesteś.
@kowgli
Każdy TV czy mediaplejer z jakimś się spotkałem po wejściu w "sieć" wyszukiwał wszystkie serwery mediów z automatu...pod warunkiem że w tej sieci były, czyli udostępniały po znanym TV protokole (obojętnie czy samba czy airplay czy jeszcze co tam jest). Nigdy nie dodawałem po IP, nie wiem nawet czy w ogóle jest taka możliwość.
Wysłane 2016-08-16 21:00
@kowgli
No dobra ale tu chodzi o udostępnienie mediów (między innymi) a nie zarządzanie serwerem przez apkę producenta
Wysłane 2016-08-19 16:15
@djluke
No i właśnie tutaj jest problem, bo założyłem konto użytkownika, ogólnie serwer sobie pracuje poprawnie, pliki mogę wrzucać i przeglądać (pobierać), ale tylko przez IP. Właśnie to wykrywanie w sieci nie działa :/ Normalnie w TV, czy komputerze widzę wszystko - telefon, laptop, komputer, TV, tylko tego dysku nie :/ Jest może jakaś konfiguracja dysku o której nie wiem, ale nie mogę tego znaleźć :/
@kowgli
Niestety po IP odpada. Chodzi mi o to, żebym np. na TV mógł obejrzeć zdjęcia z wakacji bez włączania komputera i szukania w jego zasobach. Niestety komputer wykrywa, a D-Linka nie :/
Kto jest online: 1 użytkowników, 307 gości
Lasica ,