Cześć Wszystkim
Wracam z nowym problemem. Może ktoś z Was będzie mógł mi podpowiedzieć co należy zrobić.
Księgowość korzysta z programu Raks.
Na kompie z Ubuntu postawiony jest server baz danych Firebird w wersji 2.5.1.26351
Kompy klienckie mają Windowsy 10 i wersja Firebirda pod Raksem to 2.5.0.26074
Co mam zrobić aby podnieść wersję baz danych na klientach.
Czy wystarczy sama aktualizacja Raksa ?
Bo fizycznie nie ma zainstalowanego oprogramowania Firebird na komputerach klienckich, tylko po przez Raksa.
Plik klienta to gds32.dll, Czy jest jakaś możliwość podmiany tego pliku na właściwą wersję ?
Znajomy poradził abym na kompie testowym zainstalował nową wersję Raksa i skopiował sam plik.
Forum > Software > Niezgodność wersji serwera i klienta bazy danych Firebird / Raks
Strona 1 z 1
1
Wysłane 2019-03-22 22:43
Wysłane 2019-03-23 12:31
Radziłbym poprosić o pomoc bezpośrednio twórcę programu Raks.
W doświadczenia jednak wiem, że wersja klienta i serwera musi być taka sama. Trochę nie rozumiem pytania o bazę. Baza trzymana jest na serwerze, a to klienci łączą się do bazy. Nie miałem nigdy do czynienia z akurat tą aplikacją ale napiszę jak to wygląda np. w Płatniku.
Wychodzi nowa wersja aplikacji i to ona podnosi wersję bazy do właściwej (wcześniej robiąc kopie). Możliwe, że z Raksem jest podobnie. Może Raks sam w sobie zawiera firebirda?
Czy wystarczy sama aktualizacja Raksa ?
Tak powinno być.
Znajomy poradził abym na kompie testowym zainstalował nową wersję Raksa i skopiował sam plik.
Stanowisko testowe zawsze jest dobrym pomysłem. Domyślam się, że ten plik dll zawiera dane serwera do Raksa więc tak, spróbuj podmienić domyślną dll.
AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB
Strona 1 z 1
1
Kto jest online: 0 użytkowników, 450 gości