Forum > Software > Niezgodność wersji serwera i klienta bazy danych Firebird / Raks

Strona 1 z 1 1
skocz

THOMAS XP

Wysłane 2019-03-22 22:43

Cześć Wszystkim
Wracam z nowym problemem. Może ktoś z Was będzie mógł mi podpowiedzieć co należy zrobić.
Księgowość korzysta z programu Raks.
Na kompie z Ubuntu postawiony jest server baz danych Firebird w wersji 2.5.1.26351
Kompy klienckie mają Windowsy 10 i wersja Firebirda pod Raksem to 2.5.0.26074

Co mam zrobić aby podnieść wersję baz danych na klientach.
Czy wystarczy sama aktualizacja Raksa ?
Bo fizycznie nie ma zainstalowanego oprogramowania Firebird na komputerach klienckich, tylko po przez Raksa.
Plik klienta to gds32.dll, Czy jest jakaś możliwość podmiany tego pliku na właściwą wersję ?

Znajomy poradził abym na kompie testowym zainstalował nową wersję Raksa i skopiował sam plik.

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8110 wypowiedzi

Wysłane 2019-03-23 12:31

Radziłbym poprosić o pomoc bezpośrednio twórcę programu Raks. 

W doświadczenia jednak wiem, że wersja klienta i serwera musi być taka sama. Trochę nie rozumiem pytania o bazę. Baza trzymana jest na serwerze, a to klienci łączą się do bazy. Nie miałem nigdy do czynienia z akurat tą aplikacją ale napiszę jak to wygląda np. w Płatniku. 

Wychodzi nowa wersja aplikacji i to ona podnosi wersję bazy do właściwej (wcześniej robiąc kopie). Możliwe, że z Raksem jest podobnie. Może Raks sam w sobie zawiera firebirda? 

Czy wystarczy sama aktualizacja Raksa ?

Tak powinno być.

Znajomy poradził abym na kompie testowym zainstalował nową wersję Raksa i skopiował sam plik.

Stanowisko testowe zawsze jest dobrym pomysłem. Domyślam się, że ten plik dll zawiera dane serwera do Raksa więc tak, spróbuj podmienić domyślną dll.

i5 2500k 3.3GHz@4.0GHz + Noctua NH-U12 SE2 ||8 GB DDR3 Corsair Vengeance 1600MHz||Asrock Z68 Pro3 Gen3 || MSI GeForce GTX 970 Gaming || Asus Xolar DG |Thermaltake ToughPower Gold 650 W| Aerocool RS-9|

elkoos

  • elkoos
  • wiadomość Użytkownik

  • 3753 wypowiedzi

Wysłane 2019-03-25 10:49

Do Raksa nie instaluje się serwera Firebird na stanowisku, więc nie wiem po co to było wykonane. Ważna jest tylko i wyłącznie na serwerze. 

Frost

  • Frost
  • wiadomość Użytkownik

  • 2502 wypowiedzi

Wysłane 2019-03-25 18:18

Najlepiej napisać do supportu Raksa. Ogólnie bazę masz na serwerze i tyle. Wszystko podnosi się tam.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 93 gości