Forum > Software > Win 11, zniknęło mi Wi-Fi ??????

Strona 1 z 1 1
skocz

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-11 21:28

Witam,

codziennie chwilę korzystam z internetu na moim laptopie "DELL G3 3500" dzisiaj jakimś cudem zniknęła mi opcja Wi-Fi, nawet wciśnięcie klawisza ze symbolem włącz/wyłącz Wi-Fi nie działa, za to przełącza pomiędzy włącz/wyłącz "tryb samolotowy"!? ...

Wpisałem w gogle ten problem, jakiś poradnik przetestowałem z rożnymi możliwościami - i wszystko jest OK!?
Aż w końcu natrafiłem, że mam problem ze sterowniki od karty sieciowej (wczoraj były jeszcze dobre dzisiaj już nie...), więc OK pobrałem najnowsze sterowniki (myślę, że dobre) i spróbowałem zainstalować z pendriva, okazało się że istniejące są już najlepsze...

I nie wiem co dalej zrobić ?!?


https://zapodaj.net/images/6057822e21150.jpg


https://zapodaj.net/images/409f422710661.jpg


System na laptopie to Windows 11 Home
Wersja: 10.0.22621 Kompilacja 22621 (jakieś 2 tygodnie temu aktualizowana).

Z góry dzięki.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

BeeDead

Wysłane 2022-10-12 10:51 , Edytowane 2022-10-12 10:51

Do Della użyj Command Update. Ewidentnie masz problem ze sterownikiem - proponuję całkowicie go odinstalować i spróbować tych z aplikacji Dell'a ( lub z ich strony)

Ryzen 5600X, Noctua NH-U12P, Gigabyte GA-B450-aorus-pro, GeForce 3060Ti, 16 GB DDR4, SAMSUNG 970SSD 512GB NVME, WDC Black 5120GB NVME, Silentium PC Supremo M1 550W, 2x LCD Dell U2414H, Noctua FAN's, Fractal Define R6 Black, Logitech Keyboard & Mouse, Win 10 64bit.

wojtek72

Wysłane 2022-10-12 11:17

Cześć

jako,że to mój pierwszy post to szacun za wiedze forumowiczów.
W temacie,
 podczas startu kompa wyłącz go na "chama" guziczkiem aż się całkiem wyłączy. Po ponownym uruchomieniu wifi i BT powinno działać.
Walczyłem z DELEM córki. To jest instrukcja z serwisu Dela.
PS.
składałem reklamacje 3x aż do wymiany na nowego

BeeDead

Wysłane 2022-10-12 11:19 , Edytowane 2022-10-12 11:26

@Wojtek72 - wystarczyło pewnie wyłączyć "szybkie uruchamianie" w Windows, ale fakt, że konsumenckie produkty firm jak Dell, HP czy Lenovo nie trzymają takiej jakości jak wersje "biznesowe" i obsługa serwisowa też jest inna. CCC - Cena Czyni Cuda....

Ryzen 5600X, Noctua NH-U12P, Gigabyte GA-B450-aorus-pro, GeForce 3060Ti, 16 GB DDR4, SAMSUNG 970SSD 512GB NVME, WDC Black 5120GB NVME, Silentium PC Supremo M1 550W, 2x LCD Dell U2414H, Noctua FAN's, Fractal Define R6 Black, Logitech Keyboard & Mouse, Win 10 64bit.

wojtek72

Wysłane 2022-10-12 11:24

Trudno mi to teraz sprawdzić, problem objawiał się bardzo dziwnie, podczas normalnego użytkowania nagle umierała karta wifi/bt. Żadne sterowniki nie pomagały.
Teraz córka ma nowego (DELL wymienił na nowego o niebo lepszego ,za co chwała mu)

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-12 19:59 , Edytowane 2022-10-12 19:59

@Wojtek72

podczas startu kompa wyłącz go na "chama" guziczkiem aż się całkiem wyłączy.

..niewiarygodne poskutkowało, dziękuje\"\przytul\"


P.S.
napiszę to:
mam problem z baterią, zgłaszałem to Dellowi, ale on jedynie wysyłał mi meile, że to może być wina nie baterii tylko oprogramowania i żebym zrobił szereg testów sprawdzających (szczerze konkretnemu informatykowi, by te testy zajęły kilka godzin, a Kowalski zatrzymał by się na 3 punkcie i by poległ). Oni w tym Dellu sobie teraz jaja robią!!\"\brrr\"
Więc olałem to, sobie myślę wymienię sobie sam kiedyś tą baterię i fakt od jakiegoś czasu mam coraz większe jaja z tą baterią, z 45% potrafi w 5 minut zrobić się 0% baterii, kila razy laptop w trakcie pracy po prostu padł (i pewnie z stąd te problemy z Wi-Fi), po dobie z 50% baterii potrafi zrobić się, (po kolejnym odpaleniu laptopa) 25% ... Widzę muszę tą baterię jak najszybciej wymienić..


Dzięki wszystkim za zainteresowanie moim tematem i pozdrawiam.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

wojtek72

Wysłane 2022-10-12 20:52

Producent karty wifi (podobno ) nie dogaduje się z delem.
Mi serwis na początku zaproponował abym sobie kupił inną (nawet podali konkretne modele), ale skoro był na gwarancji to zgłaszałem do skutku, aż zażądałem wymiany na nowy sprzęt wolny od wad.

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5186 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-13 07:38

@Dead.Pixel

mam problem z baterią, zgłaszałem to Dellowi, ale on jedynie wysyłał mi meile, że to może być wina nie baterii tylko oprogramowania i żebym zrobił szereg testów sprawdzających (szczerze konkretnemu informatykowi, by te testy zajęły kilka godzin, a Kowalski zatrzymał by się na 3 punkcie i by poległ). Oni w tym Dellu sobie teraz jaja robią!!


Czy te testy nie polegają przypadkiem na wejście w odpowiedni tryb i naciśniecie przycisku start? Standardowa ich polityka. Przecież tam nie potrzeba nie wiadomo jakiej wiedzy.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

wojtek72

Wysłane 2022-10-13 09:11

Dokładnie tak, na tym to polega. Przy czym trwają trochę a ty wisisz na telefonie i słuchasz muzyczki

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-13 17:53 , Edytowane 2022-10-13 18:01

@emitar
1.

wejście w odpowiedni tryb i naciśniecie przycisku start?

raczej nie:
- czy urządzenie nosi ślady uszkodzenia mechanicznego lub zalania?
 
-jaka konkretnie wersja systemu BIOS zainstalowana jest na urządzeniu?

- czy przeprowadzał Pan pełen skan urządzenia aplikacją Support Assist?
Proszę również wykonać test ePSA, aby sprawdzić ogólną kondycję urządzenia: 
1. Proszę upewnić się, że urządzenie pozostaje podłączone do zasilacza oraz posiada podłączoną baterię. 
2. Proszę wyłączyć komputer. 
3. Proszę nacisnąć i przytrzymać klawisz Fn + przycisk włączania systemu. 
4. Gdy wyświetli się ekran diagnostyczny, można puścić klawisz Fn. Diagnostyka rozpocznie się automatycznie 
5. Test uruchomi się automatycznie, na początku przeprowadzając test matrycy. Po pojawieniu się kolorowych plansz na ekranie należy odpowiedzieć na pytanie, dotyczące prawidłowego działania matrycy. Jeżeli nie zostały zauważone żadne nieprawidłowości, należy wybrać opcję "Yes" lub “Y” by przejść do właściwego testu diagnostycznego. 
6. Po zakończeniu testu proszę przejść strzałką w prawym dolnym rogu do ekranu zaawansowanego. Prosze o zrobienie zdjęcia zakładki Event Log/Logs, Configuration oraz System health.
 
Proszę o wysłanie zdjęć w wiadomości zwrotnej na tego maila.  Prosimy również o sprawdzenie statusu baterii w trakcie testu ePSA oraz w BIOS.
 
Proszę o podanie i potwierdzenie danych (niezbędne): 
•             Dokładnego adresu dostępności urządzenia 
•             Czas i termin dostępności (dni robocze)         

..wytłuściłem rzeczy o których (moim zdaniem) przeciętny Kowalski nawet nie słyszał o pewnych wyrazach, jak to zrobić czy gdzie to sprawdzić..
Moim zdaniem DELL powinien co najwyżej kazać "pobrać" swoje oprogramowanie w którym naciska się "start" (jak kolega słusznie przytoczył) i dane z urządzenie (każde ma swój osobny numer) wysyłane są przez internet do ich bazy (XXI wieku internet już znano).
Zresztą mam problem z urządzeniem, to chyba mam prawo oddać je na gwarancje??, a nie przechodzić z aplikacji do zakładki, w biosy robić i wysyłać zdjęcia itd. itp.. - to może będę miał opcję skorzystać z gwarancji!


Dobra skończyłem, nie mam zamiaru się znowu na to wk******, że zapłaciłem swoimi ciężko zarobionymi pieniądzmi za urządzenie z którym mam problemu w trakcie gwarancji i nie mogę go oddać na gwarancję, bo Dell stawia mi żądania..
Pozdrawiam.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38033 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-13 23:43 , Edytowane 2022-10-13 23:43

@Dead.Pixel
Możesz wysłać na gwarancję i poczekać 2 tygodnie aż serwis zdiagnozuje i naprawi laptopa, a możesz zrobić ww. testy, otrzymać sprawną część i wymienić ją sobie samemu jeśli masz taką wiedzę i chęci, pozostając bez działającego sprzętu przez kilka minut do godzin. Wybór należy do Ciebie.

Poza tym:
- kazać "pobrać" swoje oprogramowanie w którym naciska się "start" - przecież tak właśnie jest! Co więcej oprogramowanie jest zainstalowane na każdym Dellu i nic nie musisz pobierać
- procedura testowa też jest opisana mega dokładnie
- problem ze zrobieniem zdjęcia to kolejna wydumana bzdura
- ostatnie to przecież Twój adres i godziny, w których jesteś w domu, LOL.
Problem może być z wersją BIOSu, ale ta też jest pewnie podana w dellowskim sofcie.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-16 17:54 , Edytowane 2022-10-16 18:20

@djluke

- problem ze zrobieniem zdjęcia to kolejna wydumana bzdura

ja wiem, że ty jesteś (fenomenalnie dobrym) informatykiem i żyjesz w takiej "bańce" i zrobić dla ciebie "zdjęcie" - to śmiech na sali.. ale mogę się założyć, że istnieją zawody: i jakiś specjalista od danego zawodu zleci ci zadanie, abyś wykonał banalną rzecz której wykonanie trwa mniej niż minutę, a ty nie zrozumiesz nawet, co on do ciebie mówi..
Myślę że jak zaczniesz zatrzymywać przypadkowych ludzi na ulicy i ich wypytywać jak zrobić zdjęcie z ekranu komputera, czyli tak zwany "prnsc", to wielu z nich nie będzie wiedziało nawet co do nich mówisz...

Mój pierwszy laptop był od Della... kiedyś jak miałem np. problem z panelem dotykowym, przyjeżdżał do mnie do domu serwis i nie pytał o nic, tylko od razu wymieniał na miejscu podzespoły na które się skarżyłem ... - a teraz mają swojego klienta (który wydał akurat na nich kasę, a konkrecji w laptopach jest od groma..) GDZIEŚ.

Każdy jeśli ma problem z urządzeniem które kupił i jest na gwarancji powinien móc je oddać do serwisu [AMEN.], a nie wykonywać polecania i testy, bo inaczej serwis mi go nie przyjmie.. To, że kopiłem sobie np. mikrofale do podgrzewania obiadów nie oznacza, że mam wiedzieć jak ona działa i notować w notesiku: kiedy i jakie potrawy w niej podgrzewałem ...

Skoro Dell stawia mi takie warunki, następnym laptopem który zakupię będzie z innej firmy.

Pozdrawiam.


EDIT:

@djlukie: prosta wymiana: " paska wielorowkowego – FORD FIESTA IV" wszystko dokładnie opisane w punktach, przyjeżdżam do ciebie autkiem, wymieniasz mi: taka kasiura! ode mnie!;-) - wystarczą tylko twoje chęci;-) Wybór należy do Ciebie.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38033 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-16 18:50

@Dead.Pixel
Nie jestem dobrym informatykiem - po prostu lubię rozwiązywać problemy z komputerem.
I serio - zrobienie zdjęcia to jakiś problem dziś? Bierzesz telefon i robisz zdjęcie! Printscreena w to nie mieszaj.
Poza tym jak napisałem - możesz nadal wysłać komputer na gwarancję i na niego czekać. Procedura Della to ułatwienie dla klienta i skrócenie czasu naprawy (dla firmy też profit naturalnie).

A na mechanice samochodowej się nie znam kompletnie, natomiast jestem przekonany, że wielokroć więcej przypadkowych ludzi na ulicy będzie potrafiło zrobić zdjęcie ekranu niż wymienić rzeczony pasek.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, BeQuiet Dark Rock 4 Pro, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5186 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-17 09:57

@Dead.Pixel

Pomijając wielokropki w co drugim zdaniu, wykrzykniki i znaki zapytania (trochę ciężko się to czyta) przebijają z Twoich wpisów wielkie emocje.
Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli opis jest dla Ciebie niezrozumiały, abyś:
- zadzwonił na infolinię Della i poprowadzą Cię za rączkę
- oddaj komputer do sklepu na gwarancje, w którym go kupowałeś


A szczyt wszystkiego, to problem ze zrobieniem zdjęcia ekranu i podanie adresu i godziny, w którym może do Ciebie przyjechać serwisant.

Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8465 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-18 10:30

Odnośnie gwarancji Della wtrące jedną rzecz: są trzy rodzaje gwarancji. Wariant podstawowy ma zapis w warunkach o wstępnej analizie problemu przez użytkownika. Wariant rozszerzony nie wymaga analizy problemu - nie działa np. głośnik technik przyjeżdza. Ostatnia wersja czyli wariant rozszerzony z opcją zachowaj swoj dysk + ochrona od uszkodzeń mechanicznych. 

Poza tą abstrakcyjną sytuacją z "komputer się nie wlącza ale i tak proszę o test diagnostyczny" mam dobre doświadczenia z serwisem Della. 

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-19 22:57

@emitar a myślisz, że nie dzwoniłem?
Pierwsze co zrobiłem, to do nich zadzwoniłem ... Po czym dostałem telefoniczne odpowiedź, że dostałem zgłoszenie na emaila:  "proszę się do niego odnieść" [kropka]. Mało tego, wiesz ile listów (meili) między mną, a Dellem wymieniliśmy - kilkanaście. Choćby to, że nie wszystkich punktów potrafię się odnieść, albo, że nie mam na to tyle czasu ... - i zawsze była [jedna] odpowiedź: przykro mi, ale nie mogą zrealizować zgłoszenia, bez wcześniejszego zrobienie tego, co wypisali ci w punktach [kropka]. Ani słowa o tym w jaki inny sposób mogę zgłosić laptopa na gwarancję...
Dopiero od was się dowiaduje...

Ja rozumiem, że była pandemia i szukają oszczędności, ale ludzie wy uważacie, że to jest fair??? nie informowanie klienta o jego prawach ...


P.S. no i przynajmniej na jednym "głupku" [który miał wtedy dużo poważniejsze problemy, niż laptop] zaoszczędzili.. \"\upsa\"
Pozdrawiam.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

Dead.Pixel

Wysłane 2022-10-20 15:06 , Edytowane 2022-10-20 15:12

Miałem już nie pisać, ale mam trochę czasu, to napiszę:

Konkurs dla @emiter i @djluke do wygrania 10.000 PLN - znajdź mnie [Dead.Pixela] i zrób mi zdjęcie (każdy frajer ma aparat w telefonie, jaki problem zrobić mi zdjęcie?). Móc zarobić taką kasę, a tego nie zrobić to: "szczyt wszystkiego" i brak jakichkolwiek "chęci".


P.S. pamiętam jak byłem dzieciakiem: stał wyłączony komputer u rodziny, bałem się nacisnąć jakikolwiek klawisz na klawiaturze - bo pomyślałem, że mogę coś popsuć.. Gdy byłem już trochę starszy i mój rodzony brat miał komputer, to bałem się wcisnąć sam ikonę na pulpicie, bo bałem się, że popsuje coś bratu na komputerze...
Natomiast wymienieni koledzy wyżej urodzili się już z komputerami (wyszli wraz z komputerem z brzuszka).

B. wielu ludzi kupuje komputer tylko po to, żeby np. od czasu do czasu poczytać coś na internecie i pograć w starą grę z dzieciństwa jak znajdą na to chwilę czasu [kropka.] - tyle wiedzą o komputerach.
Gdy byłem młodszy (i miałem mnóstwo czasu), z doświadczenia wiem o jakie pierdoły ludzie potrafią wzywać cię do komputera, bo np. znikła im ikona z pulpitu.. -  ba! i nawet można (za te kilka minut) było zarobić pieniądze.

... ale koledzy wyżej wymienieni są już przyspawani do komputerów - oczy im się już prawie od nich wypaliły i uważają, że inni ludzie nie mają innych pasji w życiu [i każdy człowiek musi chociaż raz dziennie pocałować swój komputer jeśli go nie odpalił].


Nie chciałem nikogo urazić - jak coś to przepraszam i pozdrawiam.

When the truth walks away + Everybody stays + Cause the truth about the world is that crime does pay + So if you walk away + Who is gonna stay? + Cause I'd like to think the world is a better place ...

emitar

  • emitar
  • wiadomość Użytkownik

  • 5186 wypowiedzi

Wysłane 2022-10-21 13:39 , Edytowane 2022-10-21 21:09

@Dead.Pixel
Chciałbym poznać tok twojego rozumowania. Proszę pomóż mi jak ułożyłeś to porównanie?

Z:
Masz wykonać czynność na swoim urządzeniu (które masz przed sobą), która kończy się etapem X, po czym masz zrobić zdjęcie ekranu z wynikiem tego etapu (telefonem, aparatem czymkolwiek)  i wysłać ją na znany Ci adres mailowy.
Do:
Zrobienia zdjęcia osobie, której nigdy na oczy nie widziałeś, nie wiesz jak się nazywa i gdzie mieszka.


Jeżeli nie urodziłeś się przyspawany do komputera, to masz bardzo proste rozwiązanie, które podawałem już w poprzednim wpisie.

Nic nie stoi na przeszkodzie, jeżeli opis jest dla Ciebie niezrozumiały, abyś:
- zadzwonił na infolinię Della i poprowadzą Cię za rączkę
- oddał komputer do sklepu na gwarancje, w którym go kupowałeś



Y540 (i7-9750HF, 16GB, SK Hynix 512GB, GTX1660Ti)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 311 gości