Forum > Software > Outlook ciągle pyta o hasło

Strona 1 z 1 1
skocz

#Szalik

Wysłane 2022-12-11 23:11

Taki problem mam.
Na statku mamy konto outlooka i wszystko było dobrze aż do momentu kiedy nagle zaczął się pytać o hasło. Znamy je nikt nie zmieniał, po wpisaniu - nie działa. Tym samym hasłem logujemy się do poczty Microsoft 365 i wszystko jest ok.

Szukałem porad na necie i znalazłem taki punkt ale nie bardzo wiem o co autorowi chodzi.

"APPROACH #7: Create a new User Account in my computer (Victory at last)

I wish I had tried this first.
The account in my computer is linked to my Microsoft account. So first, go into your Account and disconnect it from your Windows Account, making it a local account on the PC.
Create a new account with Administrative rights. Connect this account to your Windows account.
I went back to approach 1, but when I saw the same errors, skipped it and went to #3. This worked at last.
 I hope this info is useful. Now back to partying."

Nie mogę przecież stworzyć nowego konta w Windowsie bo mamy serwery statkowe i wszystko się łączy z moim kompem.
Ktoś wie co mogę zrobić ?

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 201 wypowiedzi

Wysłane 2022-12-13 10:48 , Edytowane 2022-12-13 10:59

To może mieć związek z wyłączeniem tzw. prostej autentykacji (Basic Authentication) przez Microsoft i przejściu na Oauth2. 
Jaka to wersja Outlooka? Jeżeli starsza niż 2013 to nie zadziała.
Jeżeli masz Outlook 2013 to musisz dodać wpisy w rejestrze zgodnie z tym:  Włączanie nowoczesnego uwierzytelniania dla pakietu Office 2013 na urz...

Jeżeli Outlook jest nowszy niż 2013 to poszukaj w rejestrze, czy nie masz wpisu EnableADAL = 0, jeżeli jest, usuń go (ktoś go musiał celowo dodać bo fabrycznie nie ma).

#Szalik

Wysłane 2022-12-13 15:40 , Edytowane 2022-12-13 15:47

Dzięki bardzo za odpowiedź

Pewnie i by zadziałało gdybym nie próbował ustawić od nowa konta i usunąłem tamto. 
Teraz próbuję zrobić je na nowo ale nawet nie moge otworzyć Outlooka bo nie ukończe procesu konfiguracji- ciągle pyta o hasło aby połączyć się z serwerem.

Myślałem aby zainstalować nową wersje Outlooka ale mamy zepsute hasło administratora i kiedy chcę puścić instalkę to mam taki error.

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 201 wypowiedzi

Wysłane 2022-12-13 16:26 , Edytowane 2022-12-13 19:31

Nie napisałeś jaką masz wersję. Jak 2013 to dodaj najpierw te wpisy w rejestrze przy zamkniętym Outlooku (upewnij się czy w Menadzerze zadań nie widać procesu Outlook.exe, jak jest to go zamknij) i potem dodaj nowe konto. Jeśli jest starszy niż 2013 to nie zadziała.
Jeszcze jedno, te wpisy w rejestrze robi się na kluczu CurrentUser czyli regedit.exe uruchamiasz jako ten zwykły user, który odpala tego Outlooka a nie jako Administrator.

#Szalik

Wysłane 2022-12-13 21:02

Dzięki bardzo za pomoc.

Mam wersję 2013 ale jak wchodze by zmienić rejestr to niestety nie mam takich samych pozycji na końcu tylko



Czy mam stworzyć nowy rejestr o takiej nazwie ?

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 201 wypowiedzi

Wysłane 2022-12-13 22:07 , Edytowane 2022-12-13 22:22

Tak, musisz je dodać. Jak już wcześniej pisałem, ważne żeby to zrobić z bieżącego użytkownika.
Możesz to zrobić też tworząc plik .reg, jak na tej stronie, nieco niżej:
https://learn.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/admin/security-and-com...

Wyświetliłeś rejestr o jeden poziom niżej niż to się dodaje, powinno być w:  HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Common\Identity

#Szalik

Wysłane 2022-12-14 20:51

Jeszcze raz dzięki bardzo za pomoc.

Zrobiłem zmiany w rejestrze ręcznie tak jak było napisane.
Na wypadek zrobiłem jeszcze ten plik .reg --> Napisane było ze go załadował poprawnie niby.
Wymaganie programowe się zgadzają. Sprawdziłem mam instalację typu "kliknij aby uruchomić/szybka instalacja" ponieważ wyświetla mi opcje aktualizacji. Poźniej w tej tabelce mam wersje plików nowsze niż wymagane więc wszystko powinno być ok.

Teraz chyba musze sprawdzić i włączyć uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA) z Microsoft 365 tylko ja tego nie mogę zrobić więc wysłałem maila do naszego admina. Mam nadzieję że się uda.
Bo odpaliłem autlooka zeby zobaczyć czy może jednak już działa ale niestety dalej pyta się o hasło :/

cgc

  • cgc
  • wiadomość Użytkownik

  • 201 wypowiedzi

Wysłane 2022-12-14 23:05 , Edytowane 2022-12-14 23:09

Możesz jeszcze prosto sprawdzić czy masz poprawnie włączone to nowoczesne uwierzytelnianie.
Jeżeli wyskakujące okno wygląda tak jak poniżej to masz już to nowoczesne:


Jeżeli masz nadal aktywne podstawowe uwierzytelnianie, które już w MS nie działa to okno wygląda tak:



Poczytaj jeszcze to:  Deprecation of Basic authentication in Exchange Online | Microsoft Lea...

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 211 gości

SoulsMaster ,