Promocyjna cena wynoszaca 150% ceny rynkowej. Cool :D
Forum > Mobilne > jak orange nacina ludzi na simloka
Wysłane 2013-03-12 22:21
Wysłane 2013-03-12 22:32
@Kinslayer
Allegrowej tak, rynkowej niekoniecznie. Ale są sklepy tańsze i sklepy droższe i nikt Ci nie każe kupować w tych droższych
Wysłane 2013-03-13 09:54 , Edytowane 2013-03-13 11:36
@krymtON
Tak przed sprzedaniem mogą umieszczać logo i simlocka. Przewertowałem umowę i regulamin i tam nie ma ani słowa o simlocku i tym, że telefon będzie działał tylko w ich sieci.
Więc zastosowałem Art. 556 [Wady rzeczy] § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
TZn w regulaminie jest napisane "Z niniejszej Promocji może skorzystać osoba, która spełni łącznie poniższe warunki: a) zawrze z PTK Centertel Umowę na okres 24 lub 36 miesięcy z jednoczesnym zakupem telefonu w cenie promocyjnej albo ...../
Telefon posiada wadę bo nie można korzystać z niego poza siecią Orange a sprzedający nie poinformował mnie jako klienta o tej wadzie - i zażądałem naprawy wady. Mailem do BOKu i czekam na odpowiedź - na razie cisza.....
Klienci Orange dają się robić w konia bo nikomu nie chce się walczyć ze złodziejem za 77 zł - a jak pójdzie się do budki to i za 50 zł - a gdybym się postarał to za darmo Powinni składać skargi do UOKIK w końcu może do ..... by się dobrali .....
PS. niedobrze - człowiek starej daty nie zna prawa a już w/w przepisy nie dotyczą osób cywilnych bo od 2002 nazywa się to "Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową" i obejmuje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176)
- ale po tym można będzie pojechać
Wysłane 2013-04-03 13:29
@Netman
Złożyłem reklamację - odpowiedź w skrócie :
"telefon jest ich i mają prawo zakładać, prawo nie zakazuje zakładania, nie mają obowiązku informować o simlocku bo to żeby się o tym dowiedzieć to mój obowiązek a nie sprzedawcy. i zamykają temat reklamacji.
Szukałem i znalazłem takiego cudaka
DYREKTYWA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY 2009/136/WE z dnia 25 listopada 2009 r.
(24)
W odniesieniu do urządzeń końcowych umowa z klientem powinna precyzować wszelkie ograniczenia nakładane przez dostawcę w zakresie korzystania z urządzeń, takich jak blokada SIM w urządzeniach komórkowych – jeżeli ograniczenia takie nie są zabronione przez przepisy krajowe – oraz wszelkie opłaty należne w związku z rozwiązaniem umowy, przed uzgodnionym terminem jej wygaśnięcia lub w tym terminie, w tym wszelkie opłaty nałożone w celu zatrzymania urządzenia.
Wysłane 2013-04-04 18:21 , Edytowane 2013-04-04 18:22
Witam,
Podepnę się pod temat Koleżanka kupiła w salonie Orange Nokie E72 jednak okazał się że orange w jej miejscowości ma slaby sygnał i chce przejść na Play jednak ma simloka koszt w salonie 77zl da rade to jakoś obejść czy pozostanie udanie się do najbliższego serwisu/salonu?
@Pio69
Można się na podstawi tej Dyrektyw odwoływać przy współpracy z UOKiK .
PS:Jak się u cb sytuacja skończyła?
Wysłane 2013-04-08 12:40
@zenti
Skończyło się na razie tak
Szanowny Panie,
W nawiązaniu do przesłanych zgłoszeń przykro nam, że nasze wyjaśnienia nie spotkały się z Pana akceptacją. Merytoryczne uzasadnienie przedstawiliśmy w odpowiedzi na zgłoszenia:1447850565 oraz 1447875250.
W związku z tym, nie widzimy możliwości przedstawienia odmiennego stanowiska od zajętego dotychczas. Opłata za zdjęcie blokady SIM Lock jest opłatą cennikową. Poza tym należy pamiętać, że zdjęcie blokady nie jest podstawową usługą telekomunikacyjną, tylko usługą dodatkową - Klient może, ale nie musi z niej korzystać.
Zarzuty iż zakupiony towar posiadał wady i jest niezgodny z umową nie mają uzasadnienia, gdyż blokada SimLock w żaden sposób nie przeszkadza w korzystania z usług naszej sieci. Otrzymany towar otrzymał Pan w cenie promocyjnej i pobrana opłata za sprzęt nie podlega zwrotowi. Ponadto brandowanie telefonów komórkowych marką Orange nie jest niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Klient decydując się na zakup wybranego modelu telefonu ma możliwość zasięgnięcia informacji w salonie odnośnie ewentualnego obradowania, może także osobiście obejrzeć wybrany towar przed podjęciem decyzji o jego nabyciu.
Na podstawie otrzymanych informacji z działu prawnego potwierdzam, iż nie ma także prawnego obowiązku umieszczania zapisu w regulaminie świadczenia usług dotyczącego obowiązku bezpłatnego zdjęcia blokady SimLock po zakończonej umowie. Koszt usługi 77 zł jest jednoznacznie wskazany w cenniku usług (Cennik usług w ofertach Delfin, Pelikan, Pantera abonament i mix pkt 4- tabela nr 3 ) i pozycja ta nie jest sprzeczna z prawem.
Biorąc pod uwagę powyższe, w trybie postępowania reklamacyjnego stanowisko Spółki jest ostateczne, tym samym ten etap procesu uznajemy za zakończony. Podstawą do jego wznowienia byłoby pojawienie się nowych, istotnych dla sprawy okoliczności. W przypadku ich braku dalszą korespondencję w tym przedmiocie pozostawimy bez merytorycznego rozpatrzenia.
Ufam, że powyższe wyjaśnienia spotkają się z Pana akceptacją.
Wysłane 2013-04-08 12:51
Specjalnie rozbijam temat
bo znalazłem cóś takiego i zastanawiam się czy sprzedawca Orange musi załączyć polską instrukcję do sprzedawanego produktu. Ja dostałem ale Samsunga a według tego co Orange twierdzi to oni są właścicielem i jako właściciel zakładają simlocka więc...
...jako właściciel powinni umieścić instrukcję obsługi w języku polskim wraz z ostrzeżeniami o simlocku oraz wynikających z tego zagrożeniach i konsekwencjach np "wprowadzenie błędnego pinu może zablokować telefon na amen"...
[LINK]
wg tego "zgodnie bowiem z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
sprzedawca jest zobowiązany wydać kupującemu wraz z towarem instrukcję obsługi w języku polskim oraz wszelkie dane niezbędne do prawidłowego korzystania z towaru. W takiej sytuacji konsument otrzymuje produkt posiadający braki uniemożliwiające właściwe korzystanie z niego."
Wysłane 2013-04-08 13:15 , Edytowane 2013-04-08 13:20
@Pio69
oczywiscie ze musi...ale wszem i wobec wiadomo,ze nie kazdy sie do tego stosuje....
Brak instrukcji w języku polskim to nic innego jak niezgodnosc towaru z umowa, za która odpowiedzialny jest sprzedawca.
ale co chcesz z tym zrobic .???
Wysłane 2013-04-08 20:56
@Fergus_Shadow
Ale to że wszem i wobec wiadomo nie znaczy że nagle stało się to w pełni legalne.
@Pio69
Co do pytania "gdzie" to ja bym spytał na jakimś forum prawniczym...nie wiem vagla? Albo rzecznik z jasnym uzasadnieniem Twoich wątpliwości...
Wysłane 2013-04-09 09:23
@zenti
W serwisie Ci nie zdejmą - próbowałem w samsungu i wysłali mnie do Orange. Czyli masz możliwość Orange za 77zł, budka na Centralnym za 50zł lub samemu próbować
@Fergus_Shadow
Co z tym zrobić
po pierwsze ściągnąłem sobie z netu instrukcję do zdjęcia samemu simlocka - jak znajdę czas to zdejmę i może mi się uda i nie uwalę telefonu
po drugie - do sądu za 77 zł nie pójdziemy bo np koszt np rzeczoznawcy może być z 800zł. Orange wie o tym więc sobie na klientów leje
po trzecie - jak oderwę się od WoTa to usiądę napiszę pisma do inspekcji handlowej /brak instrukcji sprzedawcy, brak odpowiedzi co się stanie po błędnym wpisaniu PIN/ i UOKiK /podejrzenie naruszenia interesu konsumentów/ - po co??? bo mnie wkur.... tekstami o tym, że telefon jest ich własnością i kilkoma innymi stwierdzeniami. Czy to coś da nie wiem ......
Kto jest online: 0 użytkowników, 313 gości