Forum > Mobilne > Losowe zwiechy po serwisie laptopa

Strona 1 z 1 1
skocz

czechu

  • czechu
  • wiadomość Użytkownik

  • 2045 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-04 10:09

Cześć
Moi drodzy - może podpowiecie czy i co się zadziało albo mogło zadziać:

Laptop - został oddany na serwis w celu wymiany gniazda zasilania oraz przeczyszczenia/przesmarowania układu chłodzenia z uwagi iż przez 6 lat nikt tam nie zaglądał -> serwis twierdzi że syf, kiła i mogiła.

Po powrocie z serwisu, komputer zaczął łapać losowe zwiechy, czy to zgrzanie, czy to youtube.
Twierdzą że jest przegrzany procek.

Przed oddaniem sprzętu na serwis - był użytkowany cały czas w tym większość czasu gry na Steamie.


I teraz pytanie - co się stało?
- czy serwis źle spiął chłodzenie i uwalił się procesor albo coś przy lutowaniu poszło nie tak?

- czy stało się coś innego?

iMac Late 2017 27", Iphone 13 pro

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1749 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-04 16:02 , Edytowane 2024-11-04 16:03

sam bym go otworzył i zobaczył co w trawie piszczy :D a tak to wróżenie z fusów trochę

hwinfo odpal i zobacz co się dzieje ( jest tam wszystko do wglądu  i będziesz widzieć czy wentylatory czy temperatura itd ....)

bebechów chyba nie podmienili ( ja zawsze sobie w miarę możliwości znaczę wszystko :P - lekko flamastrem na pcb i byś wiedział czy wrócił cały swój ... )

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38194 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-04 19:22

A coś tam lutowali w ogóle prócz tego gniazda?

Jak dla mnie to mogą być np. źle dobrane termopady.

I skoro procek działał wcześniej to znaczy że nie był przegrzany.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

czechu

  • czechu
  • wiadomość Użytkownik

  • 2045 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-05 08:36 , Edytowane 2024-11-05 08:44

Serwis miał tylko wymienić gniazdo ładowania i pasty na chłodzeniach. Tymczasem stwierdzili że tam mogły się zrobić zimne luty i tyle. Laptop pracował przez kilka dni na tym gnieździe nim się zorientowaliśmy że jest uszkodzone i serwis mówi że to może być wina tego:
praca na uszkodzonym gnieździe mogła doprowadzić do zimnych lutów i przegrzania się płytki, ścieżek.

Nie mam jak uruchomić hwinfo bo komputer jest dalej u nich. Olali temat. Zrzucili winę na nas.

iMac Late 2017 27", Iphone 13 pro

skatan

  • skatan
  • wiadomość Użytkownik

  • 1749 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-06 20:43 , Edytowane 2024-11-06 20:44

ale że jak, dawałeś "dobry" bez problemów do wymiany gniazda i co się stało dalej :X

po ich naprawie te luty czy jak ???

timeline'a dopasować nie mogę do wypowiedzi :D

filodendron

Wysłane 2024-11-07 06:30

Jak sobie nie poradzą (a już widać, że kombinują) to wyślij lapka do Daniela Rakowieckiego - on lubi trudne przypadki :)

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8506 wypowiedzi

Wysłane 2024-11-07 10:57

Albo do wielkiego elektronika (też lubi wyzwania). Z tymi lutami to trochę brzmi jak ściema z serwisu po spieprzeniu naprawy. Laptop sprawny (z wyjątkiem gniazda) było oddany do serwisu, powinien wrócić po naprawie równie sprawny. Ile przez te 4 dni używałeś komputera? Napewno nie po 12-14 godzin, obstawiam max 3-4 dziennie.  

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 92 gości

SlawoyAMD ,