Witam,
Potrzebuję zakupić cztery nowe oponki do Hondy CRV z 2009r ( letnie,felgi 18* ). Myślałem że da radę jeździć do końca tego sezonu ale mam już gumę jak w F1 w niektórych miejscach
Możecie coś polecić? Cena w zasadzie nie gra roli. Mają być pierwszej klasy, ale jak będą tańsze i równie dobre to również się zastanowię
*18-calowe obręcze 225/60R18 94T
[LINK]
Forum > Tematy dowolne > Jakie opony letnie hmm
Wysłane 2012-06-17 22:38 , Edytowane 2012-06-23 12:17
Wysłane 2012-06-17 23:24 , Edytowane 2012-06-17 23:27
@spider_co
Tzn nie gra... no powiedzmy ja wiem.. koło 3000zł za 4 sztuki? Da radę? Jak będzie coś fajnego za 2000 to dam 2000
Chciałbym się rozeznać bo jutro pojadę "pomacać" modele
Te Goodyeary widziałem i ludzie bardzo polecają
@vindix
W ogóle nie znam firmy
Wysłane 2012-06-17 23:27 , Edytowane 2012-06-17 23:28
Vredestein Ultrac Sessanta nic lepszego nie kupisz w tej cenie
Goodyear Eagle F1 Asymmetric też są ok ale Vredestein lepsze
Wysłane 2012-06-18 00:23
@TonySoprano po co? Jak napompują za darmo to możesz, ale jak płacić za to to wg mnie brak sensu. Poczytaj co daje azot i sam dojdź do wniosku.
Wysłane 2012-06-18 10:46
@spider_co
Rozumiem że to jest 100% azot? W powietrzu jak się nie mylę też jest dość spory % azotu
Gdzieś wyczytałem że guma się zauważalnie wolniej zużywa, mniejsze spalanie, lepiej "tłumione" są nierówności co w połączeniu z dobrą oponą daje wyraźny plus etc
Za 15 zł mogę sobie napompować więc za żadne pieniądze
Wysłane 2012-06-18 10:52
@TonySoprano JAk chcesz, to poczytaj: [LINK] lub [LINK]
Ja już kiedyś dostałem niezłą ... na tym forum, za sam pomysł napompowania sobie opon azotem, więc generalnie radzę odpuścić ciągnięcie dyskusji.
Wysłane 2012-06-18 11:40
Co tu mówić, najlepiej jak poczytasz tu: [LINK], w sumie wszystko o tej oponie wyczytasz. Ludzie z civicklubu bardzo często ją właśnie wybierają lub Toyo T1R lub R1R ale to już bardziej wyczynowa opona.
Wysłane 2012-06-18 11:53 , Edytowane 2012-06-18 11:59
Yokohama Parada to opona dla osób jeżdżących raczej agresywnie, ale potrafiących powstrzymać się przed zbytnim wciskaniem gazu podczas deszczu. Typowo sportowa guma - bardzo miękkie i szerokie czoło w dużą powierzchnią przylegającą do asfaltu. W przeciwieństwie do Toyo T1R i T1S ma bardzo twarde boki, dzięki czemu w zakrętach też radzi sobie wzorowo. Na wodzie jest już gorzej. Nie jest źle, póki jest jeszcze sporo bieżnika, ale jak zejdzie do około 4mm, to po większym deszczu trzeba już uważać.
Mi 4mm zeszły w ciągu około 45 tys km - w lekkim samochodzie ze sportowym zawieszeniem i bez oszczędzania. Dość głośna, ale w porównaniu z innymi oponami sportowymi można ją uznać za niesłyszalną.
Jak chcesz mieć oponę lepiej radzącą sobie z wodą, to Nokian V, Kumho ECSTA albo najlepiej Uniroyal Rainsport 2... tylko zawsze coś kosztem czegoś innego.
Jak chcesz oponę dobrze wyważoną pomiędzy różnymi parametrami i dobrze hamującą, to Continental PremiumContact 5 (nie 2).
Edit: Ajj nie zwróciłem uwagi na rozmiar...
Ogólnie na Twój rozmiar nic szczególnie ciekawego nie widzę. Ale jak już będziesz macał, to do samochodu o tej masie i tak wysokiej oponie zwracaj koniecznie uwagę na twardość ścianek.
Kto jest online: 0 użytkowników, 217 gości