Forum > Tematy dowolne > Brak odpowiedzi na reklamację - co dalej?

Strona 1 z 1 1
skocz

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-19 19:48

Witam.
Składałem w sierpniu reklamację na internet. Na prośbę pracownika BOKu \"\jezor\" złożyłem na piśmie, została przyjęta z datą itp.
Wobec odpowiedzi przez kilka miesięcy (nie nalegałem, czekałem) udałem się i usłyszałem że reklamacja została odrzucona, a na moje zdziwienie że nic takiego nie otrzymałem a składałem na piśmie i reklamacja moja jest wobec tego wiążąca usłyszałem że prezes tak powiedział i owa osoba z BOKu nic więcej nie zrobi bo ona jest w zasadzie od ściągania pieniędzy od użytkowników/klientów. Ale po kilku dniach dostałem maila \"\crazy\" że reklamacja została odrzucona - szkoda tylko że 3.5 miesiąca od jej złożenia.
Oczywiście nie chcę tak tego zostawić. Na dobrą sprawę odpowiedzi nie mam do tej pory (na piśmie). W piśmie reklamacyjnym zawarłem nawet propozycje jej rozpatrzenia - zwrot nadpłaty lub zwiększenie pakietu. No ale "prezes powiedział" \"\ziew\"

Zostawiłbym to w spokoju ale przez irracjonalne podejście do klientów (opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągam więcej niż inni, jest więcej takich osób) oraz że w istocie nie miałem tego za co płaciłem przez kilka miesięcy pomimo wydzwaniania i pisania maili tak nie zrobię. Umowę mam bezterminową, alternatyw brak, ale skoro firma świadczy usługi to jest do czegoś zobowiązana tak?

Reasumując proszę o podanie podstawy prawnej odnośnie okresu rozpatrzenia reklamacji oraz podpowiedź jakie dalsze kroki mogę podjąć.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Smog

  • Smog
  • wiadomość Użytkownik

  • 1195 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-19 19:57 , Edytowane 2012-12-19 20:06

USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego

Przepisy ustawy wskazują także w jakim czasie sprzedawca powinien odpowiedzieć konsumentowi na reklamację. Zgodnie z art. 8 ust. 3 jest to 14 dni. Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie powiadomi konsumenta o tym, czy reklamacja jest przyjęta lub odrzucona, uważa się iż zgodził się z żądaniem konsumenta. Ten zaś tym samym ma roszczenie o wykonanie reklamacji. Konsekwencją nie udzielenia odpowiedzi na reklamację jest uznanie go za uzasadnione. Przedsiębiorca uchybiając obowiązkowi ustosunkowania się do żądania kupującego i uznaje fakt niezgodności towaru z umową oraz zgadza się na załatwienie reklamacji zgodnie z żądaniem w niej zgłoszonym.

Intel Core i5 12400F | ASrock B760 Riptide| XFX RX 6700 10 GB| Patriot 32GB 7000MHz VIPER VENOM| Kingston KC3000 2 TB| Crucial BX100/MX500 250GB+500GB SSD| Toshiba P300 1TB| Samsung 500GB HDD| SilentiumPC L2 650W 80 Plus Gold | Signum SG1 TG| BELKIN Conserve | AOC 27G2U @Windows 11 Professional -->

ELLIOTT

Wysłane 2012-12-19 20:34

@djluke Proponuję udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.. \"\cfaniak\"
Powinien pomóc \"\przytul\"

Pentium G860 +THERMALRIGHT Ultra-120 eXtreme Rev.C FDB | MSI Z77A-G45 | Club 3D 7850 RoyalKing | CRUCIAL Ballistix Sport 2x4096MB 1600MHz DDR3 | OCZ Vertex 4 SSD 2,5 128GB | Samsung 1TB HD103SJ 7200rpm SATA2 32MB | Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły) | PIONEER DVD-RW DVR-110D | Powered by ENERMAX LIBERTY 620W | Audio PC: Asus Xonar DX + Edifier S550

mr.sowa

Wysłane 2012-12-20 08:26

djluke
tak jak napisał kolega Smog jeśli nie odpowiedzieli Ci w terminie reklamacja zostaje zgodnie z zapisem ustawy uznana. Wlaczyć trzeba z nimi i to ostro. Ja walczyłem w tym roku z "orangutanem" w sprawie telefonu i powiem szczerze nie dałem się najeździłem nadzwoniłem ale się opłacało. Mi też chcieli wcisnąć że mają więcej dni niż o tym mówi ustawa. Ale się nie dałem i jakoś poszło.

white power, black power......pink power i inne kolory power...

szmalik

Wysłane 2012-12-20 11:10

@djluke Nie odpowiedzieli pisemnie w terminie 14 dni więc reklamacją uznaje się za przyjętą. Dziwie się im bo masz umowę na czas nieokreślony tak więc możesz zrezygnować z ich usług nawet dzisiaj. Mają tupet !. Zapewne wiedzą, że nie masz alternatywy i dlatego tak sobie pogrywają.
Ja bym poprosił o "przygotowanie dokumentów niezbędnych do rozwiązania umowy" i przesłanie ich na adres domowy (zawsze możesz zostać ich klientem "na nowo"). Myślę, że szybko skontaktuje się z Tobą biuro utrzymania klienta.

Asus M2N32-SLI Deluxe, Athlon 64 x2 5600,GEIL 4 x 1GB 800MHz, Sparkle 8800GT coolpipe3, HDD Caviar 320GB + 500GB +1,5TB Sata II,NEC DVD+/-R,Chieftec MEDIUM-Tower,LCD HP w2207, Scythe MUGEN

Yesusik

Wysłane 2012-12-20 11:32

@djluke
Tak, jak napisał kolega ELLIOTT, Rzecznik Konsumentów poradzi jak się do nich "dobrać", tylko ja bym w pierwszej kolejności zadzwonił, zamiast od razu tam biec - nr telefonu znajdziesz na stronie urzędu własnego miasta.
\"\spoko\"

よろしく

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 11:49 , Edytowane 2012-12-20 11:51

@djluke Co to za provider?

opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągam
a są limity danych czy prędkości są bez limitów. Masz bezterminowo i płacisz więcej za 5mega niż obecnie jest za 10. Pewnie tak bo płacisz zapewne tyle samo co płaciłeś 3 czy 4 lata temu podpisując umowę a wtedy ceny były inne. Podejdź i podpisz umowę na rok czy 2 na 10 mega z aktualną ceną.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:31

@szmalik
Jaja sobie robisz? \"\lol\"
Jakie biuro utrzymania klienta? Oni biorą net ze światełka i rozsyłają innym po radiu. Jak zrezygnuję to oni będą szczęśliwi bo im łącza odciążę a braku 1/1500 czy 1/2000 dochodu nie odczują, a jeszcze im upierdliwego klienta ubędzie \"\ziew\"

@beton
Też się mylisz. Opcja do 10Mb oznacza gwarantowane 512kb i tym co ściągają "więcej niż inni" obcinają. Legalnie bo przecież gwarantowane jest 512 i tyle jest. Ktoś chce więcej - płaci więcej. A podpisywałem w lutym.
Ale widzę wszyscy z UPC, Neo Fiber i podobnymi to oczywiście znają sytuację i ceny \"\ziew\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

beton

  • beton
  • wiadomość Użytkownik

  • 7569 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:42 , Edytowane 2012-12-20 13:42

@djluke No to czemu nie przesiądziesz się na noe? Tylko nie mów że nie masz we wro możliwości.

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 13:44

@beton
Nie no mam. !Mb/s (oczywiście w opcji "do 10").

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

mr.sowa

Wysłane 2012-12-20 13:44

@ djluke
ale o co Ci chodzi teraz???koledzy podali Ci co masz zrobić a Ty zaczynasz jak dla mnie ironicznie odpowiadać.
KOLKLUZJA jest taka : Miałeś odpowiedź na reklamację w ciągu 14 dni???Nie. Wiec reklamacja uznana koniec kropka. I nie powinno Cię w tym momencie interesować skąd biorą neta, jak rozsyłają i komu i gdzie i za ile obcinają...

white power, black power......pink power i inne kolory power...

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 15:55

@mr.sowa
Okej mnie nie obchodzi, tłumaczyłem tym co wiedzą tutaj lepiej ode mnie jaki mam pakiet itp.
Pójdę załatwiać oczywiście ale przecież nie teraz dziś tylko po Świętach.
No i konkluzja \"\mikolaj\" \"\przytul\"

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

pi_nio

  • pi_nio
  • wiadomość Użytkownik
  • Miły gość

  • 17636 wypowiedzi

Wysłane 2012-12-20 20:39

@djluke ja bych wzion motka i przyfasonowau preziowi w biureczko \"\diabel\" skop ich ode mnie też \"\cfaniak\"

(.)
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 290 gości