Witam.
Składałem w sierpniu reklamację na internet. Na prośbę pracownika BOKu złożyłem na piśmie, została przyjęta z datą itp.
Wobec odpowiedzi przez kilka miesięcy (nie nalegałem, czekałem) udałem się i usłyszałem że reklamacja została odrzucona, a na moje zdziwienie że nic takiego nie otrzymałem a składałem na piśmie i reklamacja moja jest wobec tego wiążąca usłyszałem że prezes tak powiedział i owa osoba z BOKu nic więcej nie zrobi bo ona jest w zasadzie od ściągania pieniędzy od użytkowników/klientów. Ale po kilku dniach dostałem maila że reklamacja została odrzucona - szkoda tylko że 3.5 miesiąca od jej złożenia.
Oczywiście nie chcę tak tego zostawić. Na dobrą sprawę odpowiedzi nie mam do tej pory (na piśmie). W piśmie reklamacyjnym zawarłem nawet propozycje jej rozpatrzenia - zwrot nadpłaty lub zwiększenie pakietu. No ale "prezes powiedział"
Zostawiłbym to w spokoju ale przez irracjonalne podejście do klientów (opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągam więcej niż inni, jest więcej takich osób) oraz że w istocie nie miałem tego za co płaciłem przez kilka miesięcy pomimo wydzwaniania i pisania maili tak nie zrobię. Umowę mam bezterminową, alternatyw brak, ale skoro firma świadczy usługi to jest do czegoś zobowiązana tak?
Reasumując proszę o podanie podstawy prawnej odnośnie okresu rozpatrzenia reklamacji oraz podpowiedź jakie dalsze kroki mogę podjąć.
Forum > Tematy dowolne > Brak odpowiedzi na reklamację - co dalej?
Wysłane 2012-12-19 19:48
Wysłane 2012-12-19 19:57 , Edytowane 2012-12-19 20:06
USTAWA
z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego
Przepisy ustawy wskazują także w jakim czasie sprzedawca powinien odpowiedzieć konsumentowi na reklamację. Zgodnie z art. 8 ust. 3 jest to 14 dni. Jeżeli w tym czasie sprzedawca nie powiadomi konsumenta o tym, czy reklamacja jest przyjęta lub odrzucona, uważa się iż zgodził się z żądaniem konsumenta. Ten zaś tym samym ma roszczenie o wykonanie reklamacji. Konsekwencją nie udzielenia odpowiedzi na reklamację jest uznanie go za uzasadnione. Przedsiębiorca uchybiając obowiązkowi ustosunkowania się do żądania kupującego i uznaje fakt niezgodności towaru z umową oraz zgadza się na załatwienie reklamacji zgodnie z żądaniem w niej zgłoszonym.
Wysłane 2012-12-19 20:34
@djluke Proponuję udać się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów..
Powinien pomóc
Wysłane 2012-12-20 08:26
djluke
tak jak napisał kolega Smog jeśli nie odpowiedzieli Ci w terminie reklamacja zostaje zgodnie z zapisem ustawy uznana. Wlaczyć trzeba z nimi i to ostro. Ja walczyłem w tym roku z "orangutanem" w sprawie telefonu i powiem szczerze nie dałem się najeździłem nadzwoniłem ale się opłacało. Mi też chcieli wcisnąć że mają więcej dni niż o tym mówi ustawa. Ale się nie dałem i jakoś poszło.
Wysłane 2012-12-20 11:10
@djluke Nie odpowiedzieli pisemnie w terminie 14 dni więc reklamacją uznaje się za przyjętą. Dziwie się im bo masz umowę na czas nieokreślony tak więc możesz zrezygnować z ich usług nawet dzisiaj. Mają tupet !. Zapewne wiedzą, że nie masz alternatywy i dlatego tak sobie pogrywają.
Ja bym poprosił o "przygotowanie dokumentów niezbędnych do rozwiązania umowy" i przesłanie ich na adres domowy (zawsze możesz zostać ich klientem "na nowo"). Myślę, że szybko skontaktuje się z Tobą biuro utrzymania klienta.
Wysłane 2012-12-20 11:49 , Edytowane 2012-12-20 11:51
@djluke Co to za provider?
opcja "do 10Mb" kosztuje połowę tego co płacę za 5Mb bo rzekomo ściągama są limity danych czy prędkości są bez limitów. Masz bezterminowo i płacisz więcej za 5mega niż obecnie jest za 10. Pewnie tak bo płacisz zapewne tyle samo co płaciłeś 3 czy 4 lata temu podpisując umowę a wtedy ceny były inne. Podejdź i podpisz umowę na rok czy 2 na 10 mega z aktualną ceną.
Wysłane 2012-12-20 13:31
@szmalik
Jaja sobie robisz?
Jakie biuro utrzymania klienta? Oni biorą net ze światełka i rozsyłają innym po radiu. Jak zrezygnuję to oni będą szczęśliwi bo im łącza odciążę a braku 1/1500 czy 1/2000 dochodu nie odczują, a jeszcze im upierdliwego klienta ubędzie
@beton
Też się mylisz. Opcja do 10Mb oznacza gwarantowane 512kb i tym co ściągają "więcej niż inni" obcinają. Legalnie bo przecież gwarantowane jest 512 i tyle jest. Ktoś chce więcej - płaci więcej. A podpisywałem w lutym.
Ale widzę wszyscy z UPC, Neo Fiber i podobnymi to oczywiście znają sytuację i ceny
Wysłane 2012-12-20 13:44
@beton
Nie no mam. !Mb/s (oczywiście w opcji "do 10").
Wysłane 2012-12-20 13:44
@ djluke
ale o co Ci chodzi teraz???koledzy podali Ci co masz zrobić a Ty zaczynasz jak dla mnie ironicznie odpowiadać.
KOLKLUZJA jest taka : Miałeś odpowiedź na reklamację w ciągu 14 dni???Nie. Wiec reklamacja uznana koniec kropka. I nie powinno Cię w tym momencie interesować skąd biorą neta, jak rozsyłają i komu i gdzie i za ile obcinają...
Wysłane 2012-12-20 15:55
@mr.sowa
Okej mnie nie obchodzi, tłumaczyłem tym co wiedzą tutaj lepiej ode mnie jaki mam pakiet itp.
Pójdę załatwiać oczywiście ale przecież nie teraz dziś tylko po Świętach.
No i konkluzja
Kto jest online: 0 użytkowników, 290 gości