Forum > Tematy dowolne > zakup nowego sprzetu a gwarancja

Strona 1 z 1 1
skocz

wintek

  • wintek
  • wiadomość Użytkownik

  • 604 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 10:05

Witam, zamówiłem kilka gratów do kompa w pewnym dość nowym sklepie internetowym.

Na pytanie o gwarancje sprzedawca odpisał mi czesci nie maja oddzielnych kart gwarancyjnych. W przypadku awarii nalezy reklamowac je u sprzedawcy, a w przypadku braku takiej mozliwosci (np zlikwiduja sklep - o to glownie mi chodzi) wysyła sie je do producenta wraz z dowodem zakupu.

Czy tak ma być? :)

Silverstone LASCALA LC-13 + Gigabyte B450 Aorus Pro + Ryzen 7 2700x + Hyperx Predator RGB 16GB 3200Mhz + Adata SX8200 PRO 512GB + OCZ Vertex 4 64GB + WD Caviar Blue 1TB + OCZ ZS 550W + Samsung UE46ES6100 + Microlab Solo 7c

Yesusik

Wysłane 2013-01-23 10:44

@wintek
Mniej więcej tak to właśnie wygląda... sprzęt PC rzadko posiada papierowe wersje kart gwarancyjnych, inne RTV/AGD już częściej, ale jednak nie zawsze - wtedy faktycznie reklamuje się na dowód zakupu (paragon, faktura, oświadczenie świadka;)
\"\tuptup\"

よろしく

wintek

  • wintek
  • wiadomość Użytkownik

  • 604 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 11:12

Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)

Silverstone LASCALA LC-13 + Gigabyte B450 Aorus Pro + Ryzen 7 2700x + Hyperx Predator RGB 16GB 3200Mhz + Adata SX8200 PRO 512GB + OCZ Vertex 4 64GB + WD Caviar Blue 1TB + OCZ ZS 550W + Samsung UE46ES6100 + Microlab Solo 7c

KrzysztofT

Wysłane 2013-01-23 12:00

@wintek

Tak niestety jest - jedyny wyjątek to dyski HDD i SSD - wypełniasz wniosek reklamacyjny na stronie producenta i wysyłasz na podany przez nich adres - nie musisz wysyłać im nawet dowodu zakupu. \"\cfaniak\"

1084

  • 1084
  • wiadomość Użytkownik
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 18808 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 12:15

Chyba, że części są z niewiadomego źródła. Np. dysków OEM nie można w ten sposób reklamować. Często zdarza się, że ludzie kupują jakieś dyski czy karty, które były częścią zestawu i zostały przez sprzedawcę rozkompletowane i potem bujają się z gwarancją. Dlatego najlepiej sprawdzić po numerach seryjnych na stronie producenta.

KrzysztofT

Wysłane 2013-01-23 12:26

@1084

Racja - zapomniałem o OEM-ach. \"\cfaniak\"

djluke

  • djluke
  • wiadomość Moderator
  • Znawca sprzętu komputerowegoMiły gość

  • 38332 wypowiedzi

Wysłane 2013-01-23 15:13

Czasem jakieś firmy pośredniczą w załatwieniu gwarancji. Wiem że kiedyś Proline pomagał i Komputronik chyba w pewnych przypadkach, nie wiem jak teraz.

Asus TUF Gaming X570 Plus, Ryzen 5800X, Arctic Liquid Freezer III 360, 32GB Kingston Fury 3600MHz CL16, PowerColor RX 6700 XT Red Devil 12GB, SSD Samsung 980 Pro 1TB, WD WD80EZAZ, Seasonic Focus Plus Gold 650W, Fractal Design Define R6 USB-C, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech MX Master 3; Windows 11 Insider @ ReFS; Samsung C32HG70; HP Color Laserjet Pro M281fdn.

Deathblow

Wysłane 2013-01-24 20:09

@wintek

Ok, dzięki za szybką odpowiedź... Czyli jak sie sklepik zwinie to reklamuje u dystrybutora lub producenta na podstawie dowodu zakupu. To jutro składamy nowy komputerek :)



Nie jest to takie hop siup.
Kupisz np. sprzęt corsaira a oni nie mają polskiej dystrybucji dla klienta indywidualnego.
Znaczy to tyle, że jak sklep padnie to wysyłasz towar do producenta - do holandii - 80zł kurier.
Do dystrybucji nie oddasz bo oni nie obsługują klienta indywidualnego.

\"\tuptup\"

KozubSoft

Wysłane 2013-01-24 23:22

@Deathblow Sprzęt "corsaira": widziałem w ABC Data i Incom. Będą robić problem?

MOS 6510 @ 1.02 MHz (NTSC) @ 0.985 MHz (PAL) 64 KB RAM + 20 KB ROM

Yesusik

Wysłane 2013-01-24 23:25

@wintek
Koledzy wyżej w sumie mają rację - wszystko zależy od producentów i w takich wypadkach warto zorientować się gdzie i na jakich warunkach dany producent przyjmie reklamację konkretnego towaru... jakoś umknął mi ten "szczegół" pisząc pierwszego posta!
\"\ale_wstyd\" \"\diabel\" \"\spoko\"

よろしく

Deathblow

Wysłane 2013-01-26 16:01

@KozubSoft

Sprzęt "corsaira": widziałem w ABC Data i Incom. Będą robić problem?


Ale mówisz o hurtowniach ? Pytanie czy możesz tam zrobić zakupy ? \"\crazy\"


Inaczej mówiąc
- kupujesz w komputroniku coś corsaira. (Sklep istnieje) Psuje się - oddajesz do sklepu.
- kupujesz w superKompNet coś corsaira. (w między czasie sklep pada) Psuje się - nie masz jak oddać do nich więc ślesz do producenta (holandia). Polski dystrybutor np. Incom nie przyjmie od klienta indywidualnego sprzętu nawet jeżeli jest od niego.

Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 0 użytkowników, 220 gości