Data premiery:
Jeśli wierzyć jednemu z ostatnich slajdów PlayStation 4 pojawi się w sklepach na święta. Pytanie tylko w których? Japońskich? Amerykańskich? Europejskich?
Cena PlayStation 4:
Na konferencji nie powiedziano ani słowa na ten temat. Spodziewajcie się ogłoszenia ceny PlayStation 4 na E3 albo gamescomie.
Parametry techniczne:
Pod względem architektury PlayStation 4 ma przypominać peceta – to dobrze. Potwierdzona oficjalnie specyfikacja techniczna prezentuje się następująco:
Procesor x86
8 GB pamięci RAM
Zaawansowany procesor graficzny
Dysk twardy
Wiem, wiem, bardzo ogólne, ale takie dane podano na konferencji.
Nowy pad:
Jest prawdziwy i nazywa się DualShock 4. Plotki o panelu dotykowym, przycisku „Share”, świecącym pasku jak z Move'a (nazywa się Light Bar) i wyjściu na słuchawki się potwierdziły.
PS Move również będzie kompatybilny z PlayStation 4.
Nowe funkcje:
Power Button – klawisz, który wprowadza konsolę w stan uśpienia i momentalnie ją wybudza, gdy chcemy wrócić do zabawy.
Przycisk Share – konsola przez cały czas nagrywa naszą rozgrywkę i „pamięta” kilka ostatnich chwil, dzięki czemu można po wykonaniu jakiejś efektownej akcji można ją wyciąć z większego fragmentu i wrzucić do sieci. Naszą rozgrywkę będziemy też mogli streamować na żywo do sieci. Zapewne via PSN, na pewno do naszych znajomych.
Dzięki technologii Gaikai będziemy mogli grać na... konsolach znajomych. Po co? Na przykład po to, żeby pomóc im zaliczyć trudny moment, z którym sami nie mogą sobie poradzić.
Gry na PlayStation 4:
Killzone: ShadowFall : [LINK]
Knack : [LINK]
InFamous: Second Son : [LINK]
Drive Club : [LINK]
Watch Dogs : [LINK]
Diablo III : [LINK]
Destiny : [LINK]
The Witness : [LINK]
Deep Down : [LINK]
Narzędzie do ożywiania snów od Media Molecule : [LINK]
Galeria:
Nie ma, bo Sony... tak naprawdę nie pokazało PlayStation 4. Dużo mówiono o możliwościach urządzenia i widzieliśmy gry na to urządzenie, ale samego pudełka nie widzieliśmy.
Inne/ciekawostki:
Głównym architektem Playstation 4 jest Mark Cerny. Nie wiecie kto to? Zerknijcie na wiki([LINK]).
PlayStation 4 ma się świetnie komunikować z PlayStation Vita.
PlayStation 4 ma pokazywać tylko tą zawartość, która pasuje do danego gracza. Spodziewajcie się więc, że casualom na PlayStation Store na front wyjada gry skierowane dla nich, a hardkorowcom Sony wrzuci na talerz konkretne mięso. Fajnie.
Wszystko ma błyskawicznie działać, wszystko ma być pod ręką.
Źródło : [LINK]
Forum > Tematy dowolne > Sony oficjalnie zapowiedziało PlayStation 4!
Wysłane 2013-02-21 08:21
Wysłane 2013-02-21 08:58
Połowa ludzi miała nadzieje ze zobaczy klocka na końcu informacji a oni go nie pokazali xD Drama na FB wśród znajomych na FB boska
Wysłane 2013-02-21 10:31 , Edytowane 2013-02-21 10:34
@spider_co Mimo fali entuzjazmu wobec PS4 i tak najbardziej jestem ciekaw "iksa" :), wydaje mi się że u nich będzie największy krok do przodu i spokojnie mogą nas trzymać w napięciu.
Ale poczekamy zobaczymy
Jeżeli dobrze wyczytałem to "usługa PSN będzie płatna" czyli mam rozumieć granie on-line? jeśli tak to niech Microsoft zrobi na przekór i będzie za free :), bo teraz to wiadomo że na ps3 gra się online za darmo a na x box nie :)
Wysłane 2013-02-21 10:49
http://www.scei.co.jp/corporate/release/pdf/130221a_e.pdf
Main Processor
Single-chip custom processor
CPU : x86-64 AMD “Jaguar”, 8 cores
GPU : 1.84 TFLOPS, AMD next-generation Radeon™ based graphics engine
Memory
GDDR5 8GB
Hard Disk Drive
Built-in
Optical Drive
(read only)
BD 6xCAV
DVD 8xCAV
I/O
Super-Speed USB (USB 3.0) 、AUX
Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
IEEE 802.11 b/g/n
Bluetooth 2.1 (EDR)
AV output
HDMI
Analog-AV out
Digital Output (optical)
Procesor wyjęty z tabletów, ciekawe co z tego bedzie
Wysłane 2013-02-21 10:57
Dobrze ze wszystko podobne do PC to moze doczekamy sie emulatora po kilku latach.
Wysłane 2013-02-21 10:59
to nie fake?
Bluetooth 2.1 (EDR) ? chyba są już wyższe standardy przepustowości?
Wysłane 2013-02-21 11:30
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=d9UmHm9HA3c robi wrażenie
Wysłane 2013-02-21 11:42
@Smog Z drugiej strony na + dla Sony w odróżnieniu od x zapowiedzieli że nie będą blokowali odsprzedawanych gier
1.84 TFLOPS to mid-range poprzednich generacji kart graficznych PC. Jak na sprzęt na 8 lat i promowane od jakiegoś roku mega rozdzielczości trochę słabo. Choć z drugiej strony trudno się było spodziewać CF z 2 HD 7990.
Kluczowe będą cena i opląty za grę on-line (czy będą a jeśli tak to jak wysokie)
Wysłane 2013-02-21 12:10 , Edytowane 2013-02-21 12:23
@beton
Po wydajności 1,84 TFLOPS i podanej przepustowości pamięci 176GB/s (wg. anandtech [LINK]) widać, że w PS4 znajdzie się bliski (bardzo) krewny HD 7850.
Faktycznie, to średnia półka w PC na dzień dzisiejszy i zgadzam się, że nie robi wrażenia, jak swego czasu G70-podobny twór w PS3 (oraz odpowiednik w x360).
Wtedy (X360, PS3) układy graficzne bazowały na topowych układach AMD/nV, także ewidentnie widać, że konsole się mocno cofnęły w stosunku do PC.
Zapowiada się czas ostrej stagnacji, ale może to i dobrze - oprogramowanie będzie miało trochę czasu, żeby dogonić hardware.
BTW ptaszki ćwierkają, że w nowym Xklocku GPU będzie słabsze niż w PS4 - bliżej HD7770.
EDIT
W tym wszystkim jedno mnie cieszy najbardziej - gry będą lepiej optymalizowane pod AMD. Imho architektury GPU od AMD były/są zwykle nowocześniejsze i mocniejsze od zielonych, tyle że nV ma dużo lepsze przebicie u producentów gier - a jak wiadomo, software można optymalizować pod konkretny hardware, w czym nV zawsze brylowało (TWIMTBP).
Teraz prawdopodobnie zieloni będą musieli bardziej przyłożyć się do tworzenia wydajnego sprzętu, niż rozgrywek behind the scenes. Czuję spadek cen kart nV.
Wysłane 2013-02-21 12:53 , Edytowane 2013-02-21 12:56
@andrzej166
w sumie na początku zdumiałem się słabością konstrukcji... w stosunku dp PS3/X360 vs ówczesne pecety faktycznie jest zupełnie inaczej! Wtedy PS3 z G70 było (trochę oczywiście przesadnie) zachwalane jako moc nie do osiągnięcia dla peceta.
teraz mamy konsolę jak PC za 3000? Zalety jednak mogą być bez porównania większe niż wtedy:
- gry bedą pisane mocno wielowątkowo
- bedą bardzo proste do przenoszenia PC-konsola-PC
- w końcu zacznie się epoka optymalizacji.. ech już prawie zapomniane słowo na PC, w epoce corocznych premier potworów wydajności
Wysłane 2013-02-21 13:10
O ile mi wiadomo (a mogę się mylić) HAVOC jest liczony przez CPU, co jest dla mnie troszkę słabe (wolałbym aby robił to GPU) i w sumie tego mi brakuje w całym sprzęcie. Reszta? Wszystko już napisaliście, zobaczymy czy coś się sprawdzi i jak szybko
Wysłane 2013-02-21 13:10
Oglądałem tą konferencję w całości z tego co udało mi się zrozumieć to te gry co pokazali to tylko niektóre z nich to były exclusivy... Wiadomo przynajmniej jak ta przyszłość będzie wyglądać. Osobiście kontroler move do mnie nie przemawia, a nowy pad jest przekompinowany. Grafika fajna, ale nie ma już takiego przeskoku jak pomiędzy ps2/ps3. Wygląd menu to pomieszanie xboxa 360 i ps3. Ogólnie średnio i nic niezwykłego Boli to że chcą robić sprzęt prosty... A co ludzie nie dają sobie rady? czy może dla 4 latków robią te konsole? Niech zrobią coś bardziej rozbudowanego a nie przycisk start, stop, menu i dziękuję...
Wysłane 2013-02-21 13:21 , Edytowane 2013-02-21 13:30
@straszny
Też na to liczę, że taka sytuacja będzie korzystna dla konsumentów. Szczególnie, jeżeli Intel będzie rozwijał swoje GPU w takim tempie, jak obecnie.
Efekty tego już widać - AMD zostało przymuszone wprowadzić faktycznie wydajne integry w postaci APU (bo niedostatki CPU czymś muszą nadrabiać, skoro nie mają odpowiedniej uarchitektury), dzięki czemu low end w kartach dyskretnych też się ruszył, co ma przełożenie i na inne segmenty.
BTW jeżeli prawdą jest, że we wszystkich konsolach zawitają układy AMD, to imho bardzo dziwna sytuacja. I świadczyła by o tym, ze u nV źle się dzieje.
Wysłane 2013-02-21 13:43
@KrzysztofT To nie tylko chodzi o samo "ograniczanie" ale jak wyżej pisane powinna być lepsza optymalizacja gier przekonwerterowanych na PC, i nie będzie wyglądało to jak z GTA IV gdzie wszyscy się cieszyli że wreszcie wydali na PC, a że grafika mimo że nie wyglądała na wymagającą, gra się przycinała na PC z bardzo wydajnymi "bebechami".
I co w tym wypadku powierz trollu jeden że ówczesne PC były za słabe do płynnego pociągnięcia tej gry? I to nie była wina skopanej optymalizacji?
Wysłane 2013-02-21 13:49
@andrzej166
Nvidia celuje w inną taktykę - opłaty za układy w konsolach to nie są sprzedane karty, Sony/MS płacą firmie małą opłatę licencyjną od sztuki, nie za układ. Układy na licencji NV/AMD sami produkują sobie.
Nvidia wprowadziła właśnie swoją konsolę, więc świadomie nie chce sprzedawać konsol MS/Sony bo jest dla nich już konkurencją. Firma ostro inwestuje w Tegrę 4 (właśnie kolejna odmiana miała premierę) i trochę inaczej się rozwija (rynek ARM).
Kto jest online: 1 użytkowników, 206 gości
magx2k ,