A więc swojego czasu zakładałem temat jaki kupić rower, wybór padł na Rockrider'a z Decathlon'a. Wszystko fajnie, oprócz dętek... Rower mam około 3msc, w tym czasie poszła mi już dziś 5 dętka! Coś chyba jest nie halo?!
Obojętnie czy kupię tańsze, czy trochę droższe bo niby mocniejsze, padają jak muchy. Nie ukrywam że męczy mnie to już, boję się jechać w dalekie trasy no i oczywiście ile można?!
Dwie padły na przodzie, dziś trzecia na tyle. Obręcz koła sprawdzona kilkukrotnie, podobnie opona, nie ma żadnych oznak czegoś co mogłoby je przebijać. Dętki zakładam prawidłowo.
Moja waga 98kg, tył zawsze pompuje niemalże na max (kamień).
Forum > Tematy dowolne > Dętki do roweru
Wysłane 2013-07-18 22:33 , Edytowane 2013-07-18 22:33
Wysłane 2013-07-18 22:43 , Edytowane 2013-07-18 23:40
Powiem Ci, ze od kiedy wyplacilem sie za opony to detke wymienialem tylko raz - 2 dni temu, pękłą w środku od "starosci". Poltora roku siedziala w oponie. Duzo tez daja felgi, ktore nie pozwalaja sie oponie i detce w srodku przekrecac, czego powodem jest zlamanie wentyla. A przy takiej wadze to bardzo mozliwe. sam waze 93kg
Dla proby 2 dni temu wlozylem zwykla rubene za 12zl, zobacze ile wytrzyma. A kupilem continentala i woze z soba ja i pompke.
Wysłane 2013-07-18 23:19
Ja także mam zwykłego górala ze zwykłymi oponami i dętkami i choć jeżdżę mało (sporadycznie, powiedzmy 500-1000km rocznie to max) to także nie pamiętam kiedy wymieniałem gumy. Coś masz nie halo.
Wysłane 2013-07-18 23:59 , Edytowane 2013-07-19 00:00
Dętki kupuje w Decathlon'ie, 2 dętki za 15zł lub jedna polecana przez markę bTwin za 12zł. Jaka by nie była padają jak muchy ;/ Fakt, opony standardowe z rowerem są dosyć cienkie (Rubena). Jutro będę zakładał nową na tył to w środku felgi przykleję na około dodatkowo taśmą izolacyjną.
Dziś sobie jechałem nagle usłyszałem syczenie, powietrze uciekało gdzieś z okolic wentyla (zawsze kupuje samochodowe). Co ciekawe z tych 5 wymienianych już dętek tylko przy jednej udało mi się zlokalizować dziurę i coś ostrego w oponie. Raz na przodzie sytuacja była taka że powietrze uciekało dopiero po 2h od napompowania.
Mój rower komunijny z 97r miał przez... 13 lat zmienioną... 1 dętkę.
Wysłane 2013-07-19 08:31
A nie uszczypują się w miejscach gdzie są dziurki od szprych? Sposobem dla mnie najlepszym jest taśma izolacyjna i owinięcie felgi ze dwa razy.
Wysłane 2013-07-19 10:06
Powietrza 'ładuje' dosyć dużo, około 5,5atm. Lubię twarde opony, wygodniej się jeździ, a przy mojej wadze mniej napompowane koła = flak co powoduje wolna jazdę (tej też nie lubię)
Raczej nie uszczypują, w miejscu łączeń jest już taśma od nowości, ale tak jak pisałem okleję dokładnie jeszcze raz.
Wysłane 2013-07-19 11:47 , Edytowane 2013-07-19 11:55
Jakie masz tam założone opaski?
Grube z PP również potrafią przyszczypywać dętkę, szczególnie, jeżeli są za wąskie w stosunku do obręczy, wówczas faktycznie lepiej ją okleić taśmą samoprzylepną (najlepiej wzmocnioną włókniną) lub zmienić na cienką opaskę samoprzylepną. Co do dętek, to nie kupuj na rozmiar, tylko zawsze bierz większą, niż wynika to z wymiarów opony - guma będzie mniej napięta, tym samym mniej podatna na przebicie.
No i przede wszystkim opony - podejrzewam, że te Decatlonowe są po prostu kiepskie. Najlepiej poszukaj "antyprzebiowych" (np. wzmocnionych kevlarem).
Ja używam dobrze sprawdzonego zestawu: opon Nokian NBX 2.3 i wytrzymałych dętek Nokian DH - przez dwa lata jeszcze nie udało mi się ich przebić, mimo różnych przygód. Niestety u nas są dosyć ciężko dostępne (wysyłkowo są TUTAJ).
EDYTA
Doczytałem, że masz tam Rubeny, a te są znane z kiepskiej trwałości. Zalecam wymianę na coś porządnego, inaczej co chwilę będziesz zmuszony do klejenia lub zmiany dętek.
Wysłane 2013-07-19 12:44 , Edytowane 2013-07-19 12:45
W tym roku zmianę opon odpuszczam, ale na sezon za rok wymiana obowiązkowa na jakieś mocniejsze z bieżnikiem terenowym. Obecne to wdg. producenta kompromis między różnymi nawierzchniami, ale po przejechaniu od kupna na nich 780km tył jest już wyraźnie zryty.
Wysłane 2013-07-19 12:51
@piniux Ale 5,5 atm to chyba stanowczo za dużo. Ja ważąc sporo więcej i przy oponach o szerokości 2,25 miałem w serwisie pompowane 4 atm i nie zauważyłem żeby coś się uginało
Wysłane 2013-07-19 18:50 , Edytowane 2013-07-19 18:53
@piniux za dużo dymasz powietrza. Tu jest problem. Więcej niż 4 nie ma sensu bo dętki wtedy padają jak muchy. Zresztą na samych oponach pisze że są do 4,6.
Mam kumpla co ma twoje podejście i dyma na tanich dętkach 4.6 no bo taki jest max zakres.
Efekt ja (bijąc 3,6) nie miałem żadnej bany a on już w tym roku 4. W dodatku on ma opony continetale a ja jak to nazwali w sklepie - opony dla starych dziadków.
Trasy różne trochę asfalt i głównie ścieżki, kamienie, klepicha itd...
Wysłane 2013-07-19 21:11
Dętkę wymieniłem, w oponie wykryłem minimalny kawałek szkła który równie minimalnie ją przebijał, taki 1mm na 2mm~. Napompowałem na równo 4atm, i myślę że jeszcze minimalnie mogę spuścić powietrza, tak też zrobię aby opona nie była twarda tym bardziej kiedy ja usiądę na rowerze.
Wysłane 2013-08-01 00:51 , Edytowane 2013-08-01 00:56
Continental. w środku niektórych modeli są wylane masa podobną do porcelany i są nie do przebicia. tylko wiadomo cena jest wyższa.
Ja jeżdżę na oponach duro i jestem zadowolony a kumpel właśnie poleca conti.miałem je w ręce i powiem że jestem pod wrażeniem tego co one oferują.
pozdrawiam
Kto jest online: 0 użytkowników, 210 gości