Może by tak zbiorczy temacik.
Większość usterek w nowym nabytku już usunąłem, została mi na przyszłość do regeneracji maglownica (są luzy, ale mechanicy stwierdzili, że na razie nie ma sensu tego rozbierać).
Mam za to inny problemik do załatwienia od razu: zamknięcie klapy bagażnika.
Uszkodzony jest silniczek siłownika, takiego jak ten: [LINK] - nie dość, że drogi, to trudno dostępny.
I teraz mam pytanko: czy uniwersalny zamiennik, tego typu: [LINK], [LINK] lub [LINK] będzie dobrym pomysłem. Co prawda rozstaw otworów na śruby jest deczko inny, ale to akurat nie stanowiłoby problemu.
Forum > Tematy dowolne > Motoryzacja - eksploatacja naszych bolidów
Wysłane 2013-09-02 10:32 , Edytowane 2013-10-01 08:47
Wysłane 2013-09-02 12:31 , Edytowane 2013-09-02 12:31
A myślałeś o wizycie na pobliskim szrocie w celu zdobycia siłownika tanio?
Co się okazało ze sprzęgłem?
Wysłane 2013-09-02 12:44 , Edytowane 2013-09-02 12:50
@Maveriq Sęk w tym, że akurat usterka siłownika w klapie bagażnika jest normą, więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że kupię "sprawny" (ok. 50zł), a po kilku miesiącach też wysiądzie.
Wolałbym kupić nowy, ale jest problem z dostępnością, dlatego pomyślałem o jakimś zamienniku. A że to zamiennik, to wolałbym nie wybulić zbyt dużo kasy, bo może nie spasować.
Sprzęgło w egzemplarzu, który ostatecznie kupiłem, jest w pełni sprawne - jakieś 2 lata temu wymienione.
PS,
A co mi tam, wkleję zdjęcie (będziecie mogli uważać na drogach ), ostatecznie kupiłem taką maszynę:
Wysłane 2013-10-01 08:54
Mam nowe pytanie: auto kupiłem z kompletem zimówek. Z tym, że są to 2 pary różnych opon:
1) Pirelli Winter Carving:
2) Pirelli W160S:
Które dać na oś przednią, a które na tylną?
Zaznaczę, że nie tylko napęd jest na przód, ale też hamulec ręczny.
Wysłane 2013-10-01 09:42
Ja wymieniałem niedawno siłownik od klapy - na inny. Trzeba było ciut pomajsterkować żeby dopasować ale nie ma żadnego problemu jak się ma dwie prawe ręce. Wziąłem pierwszy lepszy jaki się trafił w pudle u znajomego mechanika od Cytryn.
Wysłane 2013-10-01 10:17
@cichy Siłownik naprawiłem metodą opisaną na klubowej stronce Cytryny: najgorzej było rozkleić to ustrojstwo (jak często w podobnych wypadkach). Później poszło sprawnie - wystarczyło skrócić sprężynkę o 2 oczka, by silnik dał radę odbić siłownik w poprzednie położenie. Do tego przeczyściłem cały silniczek, więc teraz działa jak trzeba.
Wysłane 2013-10-01 10:38 , Edytowane 2013-10-01 10:41
@spider_co Zależy, po jakich drogach (w jakich warunkach) zwykle jeździsz zimą. Te drugie powinny zapewnić dużo lepszy ciąg, ale na wodzie będą się zachowywać gorzej. Ja np. zimą jeżdżę bardzo ostrożnie, zawsze z dużym zapasem przyczepności i założyłbym te drugie na przód, żeby ułatwić sobie jazdę w głębokim śniegu.
Edit: I to jest siła społeczności - fora internetowe klubów motoryzacyjnych oszczędzają nam często grubą kasę
Wysłane 2013-10-01 11:12
W temacie rzucania tyłem, to Xantia jest mocno sterowna - nie jeden raz oglądałem zdziwienie na twarzy osoby widzącej jak samochód z ręcznym na przedniej osi wjeżdża po śniegu bokiem przez bramę :)
Wysłane 2013-10-01 11:50
OK to ja poradzę się o plastik. Tzn żonka cofając zarysowała i "wgniotła" tylny zderzak cofając, także nie można tego po prostu pomalować? Czy takie elementy się nie wiem "szpachluje", czy też no nie wiem wypełnia jakoś żywicą a potem dopiero maluje? Czy są jakieś inne metody? Czy trzeba kupić nowy element i pomalować? Jaka jest najprostsza i najtańsza metoda usunięcia takiego defektu kosmetycznego?
Wysłane 2013-10-01 12:23 , Edytowane 2013-10-01 12:29
@beton Naprawia się gorącym powietrzem. Są filmiki na youtube.
Pierwszy z brzegu.
Jeżeli są to pęknięcia czy zarysowania, to się spawa, szpachluje, maluje: [LINK].
Wysłane 2013-10-09 21:36 , Edytowane 2013-10-09 21:37
Chciałem zapytać jakie opony zimowe polecacie... Tak sobie czytam te testy zimówek i dochodzę do wniosku że podane kategorie oceny w ogóle mnie nie dotyczą bo warunki zimowe (w beskichach) są raczej mixem wszystkich kryteriów oceny. Jedynie na co zwróciłem uwagę to hałas i trwałość, chciałbym te 3 sezony pojeździć.
Na moim celowniku jak na razie są dębice frigo 2 ponieważ ma je paru znajomych i są zadowoleni z ich użytkowania, a i cenowo nieźle wychodzą. Niestety nie ma ich w żadnych testach :)
Są za to Continental ContiWinterContact TS850 w opisie pisze że trwałe ale to podobno nowy model więc nie wiem jak oni to sprawdzili...
Opony 15" 195/55 cenowo w okolicach dębic.
Wysłane 2013-10-10 09:18
@Elessar Skoro w Beskidach, to pewnie często głęboki śnieg masz... więc brałbym Frigo 2. Mają lepszy ciąg w śniegu, niż większość opon klasy premium. Niestety na wodzie i na suchym asfalcie są kiepskie.
Wysłane 2013-10-10 10:19
@raptor No to tymi Blizzakami wysoko postawiłeś poprzeczkę. One zadziwiająco dobrze radzą sobie nawet na lodzie, gdzie większość kierowców uważa, że na żadnej oponie nie da się jechać.
Tych Pirelli nie znam, ale obawiałbym się, czy nie będą gorsze.
Kto jest online: 0 użytkowników, 197 gości