Forum > Tematy dowolne > Zerwanie umowy z PLAY

Strona 1 z 1 1
skocz

MrRazoR

Wysłane 2014-03-19 11:31

Witam,
Do końca umowy abonamentowej z PLAY mam jeszcze ok. 5 miesiący, ale chciałbym zerwać ją wcześniej. Powód jest taki, że oprócz strasznie słabego zasięgu i który często się gubi mam problem z SMSami. Czasami ich w ogóle nie dostaję, czasami odbiorcy nie dostają ich ode mnie.
Zgłaszałem to wiele razy, powodami wg. nich była m.in. desynchronizacja SIM - wymieniłem i wiele innych przyczyn które naprawiali i problem miał być rozwiązany, ale wciąż nie jest. Oficjalnie wg. nich problem nie występuje, a wina leży po stronie mojego telefonu - kwestia w tym, że sprawdzałem to na dwóch telefonach i na obu było to samo.

Chciałbym zerwać umowę z PLAY i przenieść numer do innego operatora. Ktoś wie jak to wygląda od strony prawnej?

Pozdrawiam,
Paweł

characters remaining: ∞

shrekus

Wysłane 2014-03-19 11:36

Zerwanie umowy w PLAY nie jest specjalnie skomplikowane.
Idziesz do salonu, mówisz że chcesz zerwać. Wypełniasz papierki, podpisujesz dostajesz informację o karze umownej którą będziesz musiał zapłacić.

W niedługim czasie dostaniesz od nich list, w którym napiszą, że zerwanie umowy skutkuje naliczeniem kary umownej, oraz że mogą Cię zgłosić do jakiegoś urzędu - wybacz, nie pamiętam teraz jaki to urząd - jak znajdę ten list w domu to dopiszę - jest to zgłoszenie związane z niedotrzymaniem podpisanej z nimi umowy.

Mnie osobiście nigdzie nie zgłosili.


Co do przeniesienia numeru - w trakcie składania rezygnacji musisz poprosić, aby numer telefonu/karta została aktywna w systemie pre-paid.
Jak tylko zerwanie umowy wejdzie w życie możesz pójść do drugiego operatora w związku z przeniesieniem numeru.


Jednak biorąc uwagę to co napisałeś, to próbowałbym zerwać z nimi umowę z ich winy, gdyż nie świadczą Ci usług w należyty sposób.

Lenovo Legion 5-15 Ryzen 7 5800H/32GB/1TB/Win11 RTX3060 165Hz

nickey

  • nickey
  • wiadomość Użytkownik

  • 8521 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-19 11:42

@MrRazoR
Rozwiązując umowę w trakcie trwania możesz zostać obarczony karą umowną. Przemyśl czy warto, czy nie lepiej przemęczyć się 5 miesięcy.

Co do przenoszenia numeru: z tym nie ma najmniejszego problemu. Wystarczy, że podejdziesz do dowolnego innego operatora i zgłosisz taki fakt. Po spisaniu umowy formalnościami zajmie się nowy operator. Jedyna problematyczna kwestia to właśnie te 5 miesięcy.

Proces przenoszenia numeru zazwyczaj trwa 1 dzień roboczy. Warto może poszukać jakieś fajnej oferty z telefonem.

A jak z innymi sieciami w twojej okolicy? Działają bez problemu? Bo szkoda by znów to się powtórzyło.

AMD Ryzen 5800X |MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | Samsung 970 Evo M.2 500GB + Crucial P1 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe| be quiet! Pure Loop 360mm (BW008) | Gigabyte GeForce RTX 3070 EAGLE OC 8GB GDDR6| HyperX 16GB (2x8GB) 3600MHz CL17 Fury RGB|be quiet! Power Zone 750W (BN211)| SilentiumPC Signum SG7V Evo TG ARGB

maq

  • maq
  • wiadomość Użytkownik

  • 3662 wypowiedzi

Wysłane 2014-03-19 11:44

@shrekus TAAA powodzenia w zerwaniu z ich winy.

Złóż miesięczne wypowiedzenia, pamiętając, że liczy się miesiąc od początku kolejnego okresu rozliczeniowego. Na przykład okres masz od 20 do 19, to nieważne czy złożysz 1 czy 10 czy 19, miesiąc liczy się od 20.

W rezygnacji (druk dostaniesz w każdym salonie i złożysz go również w salonie) napisz, że chcesz aby numer przeszedł na kartę. Po zakończeniu umowy dostaniesz notę obciążeniową do zapłaty w terminie 14 dni.

Potem przenosisz numer gdzie chcesz.

Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn. ***Pamiętaj Franiu, że twój wujku nigdy nie był przeciwko państwu, najwyżej przeciwko głupkom.***

koradon

Wysłane 2014-03-19 11:49 , Edytowane 2014-03-19 11:49

@MrRazoR a przełączałes się na sztywno w telefonie na sieć np. T-Mobile?

MSI GT72 2QE (SSD+HDD, W8.1->W10) + Dell U2412M, Samsung Galaxy Note 4 N910F,

shrekus

Wysłane 2014-03-19 14:13

maq

właśnie chodzi o to aby nie odpuszczać na każdym kroku, ponieważ operatorzy (z resztą każda inna branża) czują się w takich sytuacjach bezkarni.

Problem został zgłoszony, nie został rozwiązany - jest to zdecydowanie dobra podstawa do walczenia o swoje.

Nie bądźmy jednak zachłanni - nie wiem czy w przytoczonej sytuacji wyszczególniona jest pozycja "rata za urządzenie" - jeśli tak, to przy założeniu, że telefon jest sprawny to powinniśmy spłacić, natomiast walczyć o karę umowną wynikającą z samego abonamentu.

Lenovo Legion 5-15 Ryzen 7 5800H/32GB/1TB/Win11 RTX3060 165Hz
Strona 1 z 1 1
skocz

Kto jest online: 1 użytkowników, 195 gości

maq2 ,