@Maveriq fakt z tą turbodziurą napisałem ogólnikowo.Ale masz racje, lag jest spory, wykres momentu jest idiotyczny bo na małych obrotach ledwo ciagnie później jest petarda a kawałek dalej później zadyszka (przynajmniej w dieslach).
Elektryk ma ch-ke momentu płaską, wiec od samego poczatku do końca jest petarda 
Gdyby w BMW była dajmy na to 12 biegowa superszybka skrzynia biegów, to BMW przyspieszałoby lepiej przy każdej prędkości
No tak ale to jest prymitywne ominięcie problemu tej idiotycznej ch-ki momentu. Te auto z tą skrzynią pracowałoby na wąskim wycinku ch-ki momentu tam gdzie jest on największy. Myśle, ze i tak dostałby baty od elektryka bo zmiana biegów nawet w F1 nie trwa 0 sek a jak chcesz zmienić bieg 12x to powodzenia.
BTW tego pomysłu należy przytoczyć, moim zdaniem bardzo ciekawą koncepcję, auta hybrydowego z silnikiem spalinowym pracującym jako pradnica na jednych obrotach (momentu maksymalnego a więc z najlepszą sprawnością) i silnikiem elektrycznym jako układem napędzajacym koła i odzyskujacym energię. Ta koncepcja łączy zalety obu technologii, zasieg i łatwość tankowania spalinowego oraz osiagi i wysoką sprawność napędu elektrycznego.
Moim zdaniem takie auta powinny sie pojawiać na drogach. Bo od nich jest mały krok do konwersji na pełnego elektryka czy to akumulatorowego czy wodorowego bo mamy pełnoprawny napęd elekryczny a nie jakąś imitację, a jednocześnie auto jest bardziej oszczędne i ekologiczne.
@beton
Problemu by nie było jakby bateria wielkości takiej od smatrfona dawała autu realny zasięg 600km i ładowała się w 10 min. A to nie wiem czy za 400 lat zobaczymy.
Hahaha oj beton, jest coś takiego jak gęstość energii, która nie będzie osiągalna na takim poziomie, nigdy (przynajmneij zakładając obecną koncepcje akumulatorów). Wielkim sukcesem byłoby uzyskać gęstość energii akumulatorów na poziomie paliwa chemicznego czyli np 100kg aku dałoby tyle energii co 100kg benzyny (czyli troche ponad 100L). W tej chwili jest to zaledwie parę %. Nic dziwnego bo energia elektryczna gromadzona w akumulatorze jest również w postaci chemicznej a do tego dochodzą dodatkowe procesy przemiany energii oraz składowania jej co jasno daje do zrozumienia, że nie wiadomo jak bardzo rozwijać akumulatory to nie da sie uzyskać takiego poziomu gęstości energii. Na szczęscie napęd elektryczny daje wysoką sprawność nawet ze 3x wyższa od spalinowego dzięki czemu nie będzie konieczności uzyskania takich parametrów akumulatora (chociaz fajnie by było).
Taki mocny i mały "akumulator" możnaby stworzyć ale musiałby być to tak na prawdę juz mały reaktor nuklearny zasilany paliwiem z pierwiastka który nie istnieje (o ogromnej masie atomowej).
@mysiauek raczej nie bo za dużo jest tu bujania w obłokach a za mało praw fizyki a za bajki doktoratów nie dają