@ANTYBIRD "czy silniki 2.0HDI nie byly walniete?"
Nie, jedynie pierwsze egzemplarze w przedloftowym 307 miały problem z turbinami i pękającym dwumasem. Bardzo udane silniki. Sprawa z DPFem wygląda tak, że nazywa się FAP i działa na zasadzie dolewanego co 60-80 tys. km płynu, który auto samo dozuje sie do baku po każdym tankowaniu jako dodatek do paliwa i służy do oczyszczania filtra. Po tym, jak filtr się zużyje daje się regenerować i to nawet w domowych no garażowych) warunkach. Nie ma problemu jak w wielu innych konstrukcjach z szybszym zużywaniem się podczas wolnej jazdy, czy na krótkich odcinkach.
"Volvo z silnikiem diesla to dla mnie porazka - volvo nie robi tych silnikow i ich jakosc jest co najmniej mierna."
Akurat ten silnik pochodzi z PSA i to taki sam, jak w 308 - czyli w starszych egzemplarzach może być problem z osprzętem, ale od końcówki 2005 roku nie powinno być problemów. Wymiana dwumasu po 188 tys km to raczej bardzo dobry wynik na tle konkurencji :)
@Frost Akurat nie w tym, bo on jest z okresu, kiedy Ford sam nie miał takiego silnika i kupował od PSA. Potem zrobili swój o podobnych parametrach dla Mondeo i spartolili.
@ANTYBIRD "jak tam bylo w toyotach z Dieslem?"
Całkiem nieźle, chociaż miałem styczność tylko z 2.2 150 i 177KM.
Większość znanych mi właścicieli Leona (tej i poprzedniej generacji) to kobiety :)
@TonySoprano "Dla mnie 308 ma za miękkie zawieszenie."
Dziwne, bo ma sztywniejsze, niż Civic Ufo :) Z podanych autek raczej Bravo ma najbardziej miękkie.
Poza tym z nich wszystkich ma najwięcej miejsca w kabinie i najprzyjemniejsze materiały.
Forum > Tematy dowolne > Chwila zastanowienia nad nowszym samochodem.
Wysłane 2012-07-31 23:03
Wysłane 2012-07-31 23:13 , Edytowane 2012-07-31 23:22
@Maveriq
jakie plusy i jakie minusy za bravo i I30?
Nie ukrywam, ze I30 bardziej bogato wyposazone, nizszy przebieg, mlodszy co jest fajne.
Bravo duzo slabiej wyposazone, starsze (poczatek produkcji a mieli chyba z tulejami tylnimi klopot), wiekszy przebieg, ale za to silnik przyjemniejszy i to duzo oraz wiekszy kufer...
@Tony:
zabije Cie za tego Lancera...
Nie sadzilem, ze w tej kasie mozna cos takiego miec...
moze nawet odstapie od tego, zeby to diesel byl... [LINK]
Wysłane 2012-07-31 23:41
@ANTYBIRD
Patrząc na tego i30 to dopisałbym mu do licznika drugie tyle. Kierownica za bardzo się świeci jak na taki przebieg. Powinien być mat a ona cała się świeci. I to cała a nie tylko w miejscach gdzie najczęściej trzyma się ręce... Oczywiście mogę się mylić ale takie elementy od razu dają mi do myślenia.
Wysłane 2012-08-01 09:11
@ANTYBIRD Bravo tanie w eksploatacji i też dość spore w środku (może ciut wąskie). Większości podoba się design, silniki 1.9 JTD bardzo udane, chyba jeszcze do tej pory żaden silnik bardziej się Fiatowi nie udał.
i30 - auto bez większych wad, ale i zalet - materiały wewnątrz dają radę, ale daleko im jeszcze do pozostałych wymienionych pod tym względem, czy do jego nowego braciszka. Problem z tunerami, którzy na ogół słabo znają tego diesla.
Lancer dość sporo jak na swoje osiągi pali benzyny, części eksploatacyjne i zamienne do niego są dość drogie, więc ogólna eksploatacja nie jest tania. Plastikom trochę brakuje do europejskich i wyposażenie najbogatszych wersji nie jest powalające. Wynagradza dobrym prowadzeniem i bardzo małą utratą wartości z biegiem czasu. Mi bardzo podoba się stylistyka wewnątrz i na zewnątrz.
@MarTnes Cóż... niektóre samochody już po takim przebiegu tak wyglądają. To nie ma na szczęście wiele wspólnego ze stanem technicznym.
Wysłane 2012-08-01 09:31
@Maveriq
Bravo mnie sie bardzo podoba, szkoda ze nei moge mlodszego znalezc.
Zona sie upiera na I30, ktore mnie nie odrzuca osobiscie
Lancer jest baaardzo fajny, ale jak jechalem, to w sumie te plastiki wewnatrz to jest dziwadlo - jak jakies pozostalosci z odlewow...
@raptor
Fajnie, ze wiesz ze dobre - mam golfa 3GTI i nigdy wiecej GTI...
Czesci po prostu sa mega drogie... Chyba, ze GTI w dieslu, to moze moze...
Wysłane 2012-08-01 09:53
@ANTYBIRD No to skoro i30 podoba się obojgu, to ja nie widzę przeszkód :)
Tylko znaleźć najpierw jakikolwiek egzemplarz bliziutko, żeby zobaczyć, jak to jeździ i wtedy już można zamknąć krąg poszukiwań do konkretnego modelu.
Wysłane 2012-08-01 09:55
@raptor ten czerwony nie ma airbaga jednego no i nie zauważyłem aby pisało że jest bezwypadkowy. Wygląd natomiast bardzo ładny.
Wysłane 2012-08-01 10:20
@ANTYBIRD "mam golfa 3GTI " ... To żem pocisnął
I30 hmmm jeśli masz 50 lat to może ale naprawdę sleepera to z niego nie zrobisz A przynajmniej nie małym nakładem finansowym.
Odpuść sobie ten samochód bo jeśli chodź troszkę kochasz motoryzację to nic Cie w nim nie urzeknie, może poza normalnym spalaniem i miłą emerycką eksploatacją.
Wysłane 2012-08-01 10:42
@TonySoprano jeździłeś i30 i bravo w tym samym czasie aby stwierdzać to?
Ja natomiast zamiast i30 wybrałbym kia cee`d
Wysłane 2012-08-01 10:50 , Edytowane 2012-08-01 10:53
@TonySoprano jako pasażer czy kierowca, jeździć czy się przejechać. Jeździć w sensie kilka tyś kilometrów jednym i drugim. Po kilku tysiącach idzie sobie wyrobić jako takie pojęcie o prowadzeniu.
Ja uważam, że właściwości jezdne i prowadzenie będzie na bardzo podobnym poziomie.
Jedynie czego się boje u koreańczyków to jakość plastyków patrząc na zdjęcia choćby tego z linka i30.
Wysłane 2012-08-01 10:54 , Edytowane 2012-08-01 10:57
@krzyss
Ponad rok temu jak szukałem auta brałem na blachę sporo modeli. Nie po kilka tysięcy kilometrów i podejrzewam że nikt tak dobrze nie oceni aut w swoim odczuciu, a tym bardziej po zrobieniu tylu km. Trzeba się opierać na opiniach, testach, wymiarach, nawierzchni po której będzie w większości jeździć,oponach ( np jak dobrze pamiętam to sam Kraków tonie w dziurach natomiast Śląsk cechuje się bardzo dobrą jakością dróg i ja wybrałem autko dość sztywne i twarde, a nie np C5 ). Widzisz że w tym temacie skaczemy pomiędzy Superbem a I30, Lancerem, Fabia, Bravo i innymi skrajnymi modelami. I30 jest tak tandetna w środku że aż się rzygać chce. Najlepiej pojeździć Bravo, I30, dotknąć, sprawdzić itp. Na mnie i30 nie zrobiła żadnego wrażenia. Miernie się prowadziła i zdecydowanie bardziej polecam Bravo. No ale to też zależy od konkretnego modelu i tego jak kto dbał o auto..
Mnie i30 się nie podoba. Może na emeryturze sprawię sobie podobną furkę, albo dziewczynie
Wysłane 2012-08-01 10:56
@krzyss Pojęcie o prowadzeniu można sobie wyrobić już po kilkudziesięciu kilometrach.
Jeśli kierowca potrzebuje tysięcy kilometrów, żeby wyczuć auto, to można uznać, że auto prowadzi się kiepsko.
Wysłane 2012-08-01 10:56
@ANTYBIRD Miałem Ci zaproponować 2 fajne furki ale z jedna ubiegł mnie Tony ale tu masz coś extra [LINK] oczywiście dla przykładu. Możesz wybrać diesla lub 2,5 albo 3 itry :) o Bravo, Peugeocie i jeśli cie interesuje poprzednia generacja loena mogę napisać coś później jak będę miał chwilę.
Kto jest online: 0 użytkowników, 273 gości