@TonySoprano oczywiście tak, ale stwierdzając, że na pewno lepsze prowadzenie to wypadałoby mieć w tej kwestii jakieś doświadczenie. To, że koreańczyk to nie znaczy, że musi być gorzej. Oni zrobili bardzo duży postęp w produkcji samochodów.
Forum > Tematy dowolne > Chwila zastanowienia nad nowszym samochodem.
Wysłane 2012-08-01 11:00
@beton Tylko 2,5, jeśli to ten sam, co w Foresterze i Imprezie awaryjny.
Wysłane 2012-08-01 11:17
@TonySoprano
A mnie sie podoba i bardzo szalec nie potrzebuje
@Maveriq
Zgadzam sie, bardzo np lubie jedzic peugeotem partnerem...
@beton
Napisz jesli mozesz Leon i Bravo... Link lookne zaraz
Wysłane 2012-08-01 11:25 , Edytowane 2012-08-01 11:27
@TonySoprano Bo każdy producent projektując auto stara się, żeby się ludziom podobało, a w większości robią to specjaliści, którzy się na rzeczy znają. Czasami tylko księgowy przesadzi i wychodzi auto, które podoba się tylko fanom marki :)
Edit: Zgadza się, i30 to jest dokładnie Ceed (w końcu KIA i Hyundai to ta sama firma), tylko inaczej ubrane. KIA stara się uchodzić za bardziej młodzieżowy, dynamiczniejszy odpowiednik.
Wysłane 2012-08-01 11:32
@TonySoprano
Widzisz, leon jako bryla mi sie nie podoba...
Powiedz czy Tobie sie dco 2gie nie podoba?
Ja patrze najpierw tak:
Jak bedzie z mechanika i czy nie padnie za 10k km.
Potem wyposazenie
Nastepnie sylwetka.
tutaj na razie mi wygrywa Bravo, ale zona chce mlodsze z mniejszym przebiegiem (w sumie ma racje)
ciezko ceeda znalezc
Wysłane 2012-08-01 11:59
Wciąż wydaję mi się że Octavia będzie najlepsza.
Jeszcze bardzo się mi podoba Chevy Cruze, ale kasy za mało
Wysłane 2012-08-01 12:08
@ANTYBIRD się zgadza. Oglądnij w takim razie i30, ceed`a i bravo. Może któryś Ci podejdzie
Zorientuj się w jakich cenach są części zamienne które wcześniej czy później przyjdzie Ci wymienić. Wspominał o tym wyżej chyba Maveriq.
Wysłane 2012-08-01 12:19
@ANTYBIRD nawet samochody typu kompakt potrafi być drogi w serwisie. Zacisk tylny do mojej Astry II kosztował mnie prawie 600zł
Wysłane 2012-08-01 12:31
@krzyss
jakas sportowsza? GSI? w golfie u mnie 1200 regenerowane... Na takie wydatki mnie jeszcze stac.
Ja naprawde dbam o samochod i wsadzam wszystko co dobre, wiec jak zrobie raz to na dlugo...@raptor
lookam
Wysłane 2012-08-01 12:34
Ja również najtańszych części nie kupuję. Moja Astra to dwójka w wersji na 100-lecie Opla czyli tzw wersja "100". Niby auto jak inne ale niektóre systemy jak np hamulcowy jest inny niż w serii.
Wysłane 2012-08-01 12:51
@raptor Jak on nie wygląda dziadkowo, to co wygląda? Wnętrze jak w średniowiecznej karocy czy innym Golfie.
Wysłane 2012-08-01 13:51
@Maveriq W sumie racja 2.0 albo 3.0 najlepsze opcje. Boxer diesel w sumie ma takie sobie opinie ale jako fan motoryzacji uważam że warto mieć takie auto w swojej historii i opowiadać synom, wnukom że posiadało się coś ciekawego.
Co do i30 to jest takie sobie. Ja osobiście wolałbym CW jeśli już decydowałbym się na i30. Silniki są ok szczególnie chyba ciekawy jest diesel 1,6 115KM. W i30 nie podoba mi się jednak deska chyba wolę już kię natomiast to co najbardziej nie podobało mi się w obu autach (cee'd, i30) to skrzynia/dźwignia zmiany biegów. moim zdaniem są małe haczenia i nie jest najlepiej zestopniowana.
O Leonie 1 mogę powiedzieć tyle że jest to całkiem przyjemne autko. Siedzi się w nim dość nisko, trochę sportowo. Leon II jest z zewnątrz ładniejszy ale w środku moim zdaniem wieje nudą. Brat ma 1 z 1,9TDi 110KM. Autko nie sprawiało nigdy problemów. Spala mało a osiągi ma wystarczające.
Peugeot, Leon, Bravo
Peugeot będzie najprzestronniejszy jeśli chodzi o kabinę. W Bravo z przodu jest OK jak w kompakcie natomiast z tyłu miejsca na nogi jest niewiele więcej niż w punto. Jeśli masz więcej niż 180cm wzrostu to osoba na tylnej kanapie może mieć trochę ciasno z nogami. Nie ma problemu z miejscem na głowę czy na szerokość. Bagażnik Bravo ma niby największy ale to zależy co chcesz przewozić. Np "stelaż" od wózka (x-lander) bez zdejmowania kół wchodzi jakby łatwiej do bagażnika w Peugeocie. W Bravo mieści się razem z gondolą ale wkłada się go trudniej. W Peugeocie nie wkładałem stelaża z gondolą tylko sam stelaż ale chyba z gondolą też by się zmieścił Co do bravo silniki diesla są ok. Multijety 1.6, 2.0 mają lepszą kulturę pracy niż 1,9 ale 1,9 150KM to bardzo zacny silniczek. Wersje 1,6 105Km i 120KM. 120KM ma turbinę o zmiennej geometrii łopatek i DPF. 105KM do 2010 nie miały DPFu a zawsze możesz zchipować.
Porównując Bravo 1,6 120KM do Leona 1,9 110TDi 60-100 na 4 bardzo podobnie Bravo ciut lepiej 80-120 5ty bieg też nie ma kolosalnej różnicy ale już wyraźniej wygrywa Bravo niż na 4tym.
Zaletą Bravo jest 6 biegowa skrzynia w każdej wersji. Pozwala zaoszczędzić trochę paliwa na trasie i pewnie w mieście też ale niestety jest też tak zestopniowana że spod świateł trzeba wbijać 3 szybciej niż w Leonie. Na dobrą sprawę Bravo to fajne autko dużym plusem jest też to że pod podłogą bagażnika ma normalne koło zapasowe a nie dojazdówke czy zestaw naprawczy jak większość nowych kompaktów i pomimo tego bagażnik jest spory. Denerwują drobiazgi np wyświetlacz radia który pokazuje TUNER: RMF_FM a dłuższa nazwa się nie mieści. Kiepskie i słabo spełniające swoje funkcje są też moim zdaniem uchwyty na kubki. Z powodu szerokich słupków widoczność jest nienajlepsza ale to samo można powiedzieć o astrze czy innych nowych kompaktach. Jakbyś znalazł z 2.0165KM dieslem to masz rakietę albo 1,9 150KM. Jak szukasz w krk to może chciałbyś obejrzeć:
[LINK] [LINK] fajne jest Blue&Me podłącza ci się telefon przez bluetootha i nie masz problemu z rozmawianiem.
Kto jest online: 0 użytkowników, 266 gości