@Elessar
Mam 186cm i bez problemu się mieściłem do swojego Clio. Dodatkowo fotele są regulowane góra/dół.
Forum > Tematy dowolne > Temacik motoryzacyjny vol 1 :)
Wysłane 2013-02-13 15:18
Xsara, lepiej przed liftingiem, niż po i najlepiej 8v i broń Cię Panie Boże przed kombi.
Zamiennie 306
Mała ściągawka: [LINK]
Wysłane 2013-02-13 18:07
@mysiauek No dobrze, ze skrzynią może być tak że już większość porobiła do tego czasu. Ojciec ma octavie 1.6 8v i powiem Tobie że to mułowate jest, golfem IV z tym samym silnikiem również jeździłem. Muł jak nic, chociaż dla drugiego kierowcy osiągi mogą być wystarczające. W mieście to ekonomiczne nie jest, w trasie do przebolenia. Roczna lub dwu letnia instalacja LPG siedzi skodawce Ojca. Auto w rodzinie od 8lat , także opinie mam wyrobioną o tych silnikach.
Sejkiem 1.1 z lekką modyfikacja map, którym przemieszczam się z punktu A do B robię takie 1.6 jak chce do 110km/h z pod świateł . I mogę powiedzieć dopiero, że to jest autko bezawaryjne. A jak coś posypie się to nie uciążliwe dla portfela. Części tanie jak barszcz. Chociaż minusy też ma..
Wysłane 2013-02-13 19:31 , Edytowane 2013-02-13 19:32
@ELLIOTT
Sejaki niestety kocham. I nie powiem nic złego. Jak kiedyś wspominałem przejechałem Sejakiem taką ciekawostkę jak przełęcz Klekociny i paredziesiąt tysięcy innych ciekawostek po PL i SK. Byłem w Kaprun na nartach i w FRA na lotnisku Sejakiem
Dobry Sejak w gazie to ideał samochodu ekonomicznego
Wszystko było ok do momentu awaryjnego hamowania MB do zera przede mną. Zero szans
Wysłane 2013-02-14 19:19
@Elessar Silnika.
JTD są fajne, doskonała kultura pracy, spalanie i osiągi. Coś jak stare dobre TDI, tylko cichsze.
Wysłane 2013-02-14 20:57
@Elessar Nie mam pojęcia. Rok temu zastanawiałem się poważnie nad zmianą auta i stilo jtd był wtedy na pierwszym miejscu Wybrałem jednak, że zagazuję starego golfa 3 i będę go użytkował aż zdechnie. Po roku nie żałuję decyzji, a golf jeździ bez zmian niewzruszony
A bardzo podobny silnik do opisywanych tu 1,6 pali średnio 7 litrów gazu (w lato przy klimie i szerokich oponach max 8,5).
Wysłane 2013-02-14 21:32
@Elessar AKL to typ silnika, najgorzej udana seria 1.6 ..
Chociaż dziś jestem za stilo jtd. Jak dobrą sztukę trafisz to pojeździsz(wolę ON niż Pb+lpg)
Wysłane 2013-02-15 21:38
Czyli można by było stwierdzić że JTD jest lepszy TDI (np z golfa czy leona) a oba są lepsze niż HDI?? Pisząc lepsze mam na myśli trwalsze mniej awaryjne bo spalanie to one mają wszystkie podobne.
Jak się mają diesle pojemności 1.9 do tych mniejszych powiedzmy 1.3, 1.4 itp.
Wracając do gazu w silnikach 1.6 czy skaczące obroty i konieczność czyszczenia nie jest kwestią zakupu odpowiedniej instalacji gazowej?? Jaki silnik jest warty zagazowania? Czytałem wiele opini urzytkowników prawie każdej marki np A3, golfów IV, i odniosłem wrażenie że 1.6 to optymalny silnik do LPG... oczywiście wszędzie były też negatywne opinie.
Wysłane 2013-02-15 21:59
@Elessar Nie ma diesli lepszych od HDI, o czym świadczy m. in. to, jak wielu producentów się na nie połasiło... niektórzy nawet próbowali jej poprawiać i nie wyszło (Ford)
Wysłane 2013-02-15 22:06
@Elessar Wszystko wymaga odpowiedniego traktowania, jak trzeba to też czyszczenia. wymiany filtra itp itd. Możesz jeździć do bólu i nic nie robić i nie będzie problemów. Może też być zupełnie odwrotnie. Ja mam sekwencję BRC od roku i nie miałem żadnych problemów. Po 15 tys. pojechałem na przegląd, wymienili co trzeba, sprawdzili, skasowali 70 zł i tyle. Każdy ogarnięty gazownik na wstępie powie, że gaz jest bardziej wymagającym paliwem od benzyny, więc kwestie takie jak odpowiedni zapłon, świece i przewody to podstawa.
Na internecie będzie tyle samo zwolenników co przeciwników diesli i gazu. Jak zdecydujesz się na gaz, to tak samo będzie z rodzajem instalacji itd itp. Paranoja.
ps. 1,9 (przynajmniej w vw) jest po prostu lepszy od pozostałych, a zdecydowanie odradzam 1,4 (3 zawory i klekocze jak ciągnik).
Wysłane 2013-02-15 22:42
@Elessar Kwestia na jaką sztukę trafisz, nie ważne jaką jednostkę wybierzesz. Może okazać się skarbonką bez dna..
Co do falowania obrotów, czasami wystarczy wykasować błąd przez złącze OBD2. Ostatnio dla ojca pomógł ten zabieg, sonda lambda zwariowała
Wysłane 2013-03-03 20:56 , Edytowane 2013-03-03 21:12
Temacik motoryzacyjny więc zapytam tutaj. Muszę mamie zakupić gumowe dywaniki do Passata b5. Pytanie czy brać najtańsze [LINK] czy takie [LINK] będą wytrzymalsze. Zapewne macie doświadczenia, może te tańsze będą mocno śmierdzące.
A może warto dołożyć do oryginalnych [LINK]
Wysłane 2013-03-03 21:56 , Edytowane 2013-03-03 21:56
@BartekW Wybrał bym z linku numer 2. Nie wiem co zamierzasz z nimi robić skoro pytasz o wytrzymałość... Nie wiem jakie akrobacje byś musiał robić aby porwać, przetrzeć itp. gumowe dywaniki. Ja do e46 kupiłem zamienniki gumowe na zimę za jakieś 100zł i są bardzo fajne, grube i mocne. (nawet nie wiem czy nie ta sama firma co w 2 linku - PETEX)
Oczywiście oryginał to oryginał ale uważam że jak już inwestować w oryginał to w welur na lato bo wtedy to wygląda fajnie.
Wysłane 2013-03-03 22:07 , Edytowane 2013-03-04 22:28
@raptor Właściwie to do auta mamy, a spotkanie z obcasem bywa dla dywaników zabójcze . Ale może rzeczywiście lepiej później jakieś materiałowe zakupić na lato.
A pytam, bo jak kupowaliśmy opony do ciągnika "Made in China" to guma tak śmierdziała, że nie dało się latem na podwórzu wytrzymać.
Kto jest online: 0 użytkowników, 183 gości