@beton
[LINK]
Forum > Tematy dowolne > Jakie opony letnie hmm
Wysłane 2012-06-19 10:45 , Edytowane 2012-06-19 10:46
Yoko Parada spec-2 polecam, na suchym klei bardzo dobrze, na mokrym nie jest źle tylko jest dosyć głośna, polece od siebie Hankooki S1 evo na suchym nie wiele gorzej od yoko, na mokrym troche lepiej no i jej nie słychać.
Wysłane 2012-06-19 11:02
A ja zawsze polecam Michelinki. Model do wyboru w zależności jak jeździsz. W tym roku pierwszy raz kupiłem Energy Savera. Rożnica w porównaniu do Primacy jest odczuwalna. Miększa opona, inaczej w zakrętach się zachowuje. Na suchym super, na mokrym powyżej 100km/h w koleinach nerwowa. Właśnie wróciłem z urlopu, gdzie zrobiłem na nich 4kkm po Polsce, nawierzchnie: asfalt, dziurawy asfalt, trelinka, bruk, kamienie, szutrówki, piach na szutrze. W pogodzie od 12-34 stopnie, od ulewy i burzy po saharę. Prędkości do 140km/h na A1 i A4.
Spalanie: jeżdże spokojnie, nigdy mi się nie spieszy i bardzo rzadko przekraczam dozwoloną prędkość. Zawsze ecodriving. Po 4kkm: spalanie takie samo jak na Primacy.
Zużycie: żadnego po tym przebiegu.
Podsumowując: niczego im nie brakuje. Zachowanie na mokrym z koleinami do przeżycia.
A moja uwaga do dwóch firm, z których opony gdzie w pobliżu mnie jeździły. Yokohama i Uniroyal Rainexpert: jeśli ktoś je miał, to powiedzcie ile na nich zrobiliście kilometrów. Z tego co wiem, bardzo szybko je w firmie wymieniamy.
Wysłane 2012-06-19 11:21
@mysiauek Jedyna zaleta Energy Savera w porównaniu do Primacy to koszty...
Przy nieco ostrzejszej jeździe to nie daje rady.
Co to żywotności Toko - bardzo różnie. A.drive i c.drive np. wystarczają na ogół na dość długo. S.drive lub parada nie mają takiego zadania.
Rainexpert w ogóle jest taka sobie pod każdym względem - jak uniroyal, to tylko RainSport.
Wysłane 2012-06-19 14:15
@Maveriq
Pewnie masz rację. Pytanie jak zawsze czego kolega szuka.
Tak pytam o TOYO, bo w firmówkach, w zależności od rocznika, potrafiły skończyć się po 10kkm...
Niestety nie pamiętam modelu, ale nic najtańszego. Michelin wytrzymuje 30kkm. Ale ponownie: zależy czego kto szuka.
Przy okazji: polecam wywiad z Nowickim w ostatnim TOP GEAR.
Wysłane 2012-06-19 15:30
Problemem Pirelli jest dość twarda mieszanka (mimo zapewnień producenta), co negatywnie wpływa na jazdę przy niskich temperaturach (7 stopni i niżej) i na trakcję.
@mysiauek Może to były Toyo R888? Bo one mają fabrycznie 4mm bieżnika
Dużo zależy od samochodu - im cięższy, tym szybciej się zużywają. Dlatego niezależnie od tego, co TonySoprano kupi, raczej mało prawdopodobne jest, by wytrzymało to Mu 3 lata przy przeciętnej eksploatacji w CRV.
Z racji wysokiego profilu opony i tak małe znaczenie mają parametry opony, jeśli chodzi o przyczepność w zakrętach, czy hamowanie. Wysoki profil na tyle wydłuży np. długość hamowania, że układ i twardość bieżnika zejdą na dalszy plan. Stąd właśnie napisałem, żeby szczególną uwagę przykuć do twardości boków.
Wysłane 2012-06-19 15:50 , Edytowane 2012-06-19 15:59
Żeby nie było. Z uwagą czytam wszystkie wypowiedzi bo jeszcze trochę czasu do wyboru/zamawiania mam Może bardziej ukierunkuję sprawę. Sposób jazdy powiedzmy że nie jest agresywny. Natomiast dość często będę podróżował po autostradach ( Austriackie, Niemieckie ) a co za tym idzie z większą prędkością. Tak koło 150-160 km/h.
Opony które mam obecnie to są oryginalne, które otrzymałem przy zakupie auta w salonie 3,5 roku temu i powiedzmy że jakoś mógłbym dociągnąć do końca tego sezonu ( ale z racji tych podróży poza nasz kraj nie będę jakoś ryzykował ).
Wysłane 2012-06-20 07:05
Ja polecam testy poczytać:
[LINK]
na stronie jest wiele innych testów. Poczytaj czym się charakteryzują. Czy zmniejszają zużycie paliwa, a może są bardzo ciche. Jak się zachowują na suchej czy mokrej powierzchni. Ja tak swoje dobrałem. Dzięki temu wybór miałem pomiędzy Continentalami a Pirelli, a że akurat tam gdzie zawsze zamawiam Pirelli były w promocji i kosztowały ok 400, a nie 500 jak Continental więc wybór był prosty
Wysłane 2012-06-20 08:20
@beton a widzisz, ja za to miałem najgorsze wspomnienia właśnie z oponami Pirelli (co prawda P6, ale z opinii widzę, że P7 jest podobnie oceniana) - świetna na suchym asfalcie, ale za to fatalna na mokrym, do tego szybko zużywająca się.
Dobra na lato, ale na południu Europy, zbyt kiepska w naszym, jakże zmiennym klimacie.
Wysłane 2012-06-20 10:20 , Edytowane 2012-06-20 10:23
@spider_co Z tego co widzę to opinie mają dobre i bardzo dobre z wyjątkiem małego promila, gdzie zawsze się znajdą 2 czy 3 osoby niezadowolone, jednak większość chwali. W testach też wychodzą dobrze a nawet bardzo dobrze. Z tego co widzę to słabsze oceny zbierały P6000. Na mokrym może są słabsze ale nie tragiczne a na deszcz i tak najlepsza rada noga z gazu.
Powiem tak jak wjechałem w dziurę i wymieniałem 2 lub 3 miesięczne Turanzy to było gołym okiem widać różnicę 1,5-2mmm bieżnika miedzy przodem a tyłem. Jak wymieniłem półtoramiesięczne pirelki (też dziura) (tak wiem ze ten miesiąc różnicy to jakieś 2-2,5 tys km ale to znowu nie tak dużo) nie odróżniłbyś nowej od starej. Musiałbym dokładnie przeliczyć przebiegi zimowe i letnie ale myślę że teraz maja jakieś 35 k km zrobione i ten i następny sezon na pewno będę na nich jeździł.
Wysłane 2012-06-20 11:16
@TonySoprano możesz zrobić foto tych opon ile bieżnika zostało?
Wysłane 2012-06-20 16:13 , Edytowane 2012-06-20 16:18
Opinie na portalach i w sklepach z oponami to o kant dupy...
...tam i Stomile i Dębice Passio mają dobre opinie, a to dlatego, że ich użytkownicy po prostu nie mieli okazji jeździć na czymś lepszym.
Można nawet stwierdzić, że im droższe opony, tym bardziej wymagający kierowca, więc i opinie gorsze.
Tony, a jesteś zadowolony z OEMowych opon? To kup po prostu takie same :)
Kolejna rzecz - nie oceniajcie zużycia opon jedynie po tym, jak szybko schodzi bieżnik.
Jedne opony całkiem nadają się jeszcze do jazdy mając 2-3mm bieżnika, a inne tracą 2mm i już jadą dużo gorzej. Kwestia tego, jak starzeje się guma i jak kanały pozbywają się wody.
Edit: Jeszcze co do OEMowych opon - niektórzy producenci samochodów faktycznie biorą pod uwagę parametry opony przy strojeniu zawieszenia i doborze ich rozmiarów.
Nie jest to jednak regułą i np. w Peugeotach niestety po odebraniu z salonu chcąc porządnego klejenia do asfaltu od razu powinno się wymieniać opony na lepsze, bo OEMowe Michelinki Energy Saver są kiepskie.
Wysłane 2012-06-20 16:52 , Edytowane 2012-06-20 16:55
@Maveriq
Powiem Ci tak. Stockowe jak dobrze pamiętam to są Dunlopy ( sprawdzę potem dokładnie ) i tak...jestem zadowolony. W civicku natomiast mam Micheliny Pilot Sport i też jest bardzo fajnie Bieżnik jak to bieżnik. Daje radę, natomiast po bokach szczególnie są bardzo łyse i czuć to na mokrej powierzchni podczas hamowania czy pokonywania zakrętów. Dokładnie wszystko wieczorem sprawdzę
Nie wiem jak będzie wyglądała sytuacja u mnie w firmie. Obecnie mam firmową nową skodę Superb i też jestem super zadowolony. Natomiast z racji że wyjeżdżam do pracy za granicę na 2-3 miesiące autko wpadnie w ręce kogoś innego. Po moim powrocie za pewne będę poruszał się na trasach niestety swoim pojazdem a tylko będą mi zwracać za ON więc chciałbym aby guma była bardzo dobrej jakości
Wysłane 2012-06-20 19:22
@TonySoprano a to czemu civiciem nie jedziesz a samochodem rodziców
Wysłane 2012-06-20 19:33 , Edytowane 2012-06-20 19:53
@krzyss
Ojca nie ma bo jest na kontrakcie. Mama woli jeździć civickiem, CRV stoi więc jeżdżę ( zresztą jak mam obecnie superb to nim jeździmy bo paliwo za free ). No ale najważniejsza sprawa jest taka ( bo tutaj źle napisałem ) że paliwo będę brał z firmy ( ON ) lub tankował na stacji a że oni mają podpisane umowy też na ON więc PB na nic się zda- zresztą nie wiem jak to dokładnie będzie bo będę gadał z nimi na bieżąco ale na pewno będzie to ON. Naprawdę nie wiem jak to będzie więc nie ma sensu pisać, a opony tak czy siak kupić muszę
Kto jest online: 0 użytkowników, 231 gości