@beton w czym dziwnego ze skrzynia padła? Wystarczy, że dwumasa padnięta była mogła równie dobrze posadzić skrzynię biegów. Mechanik mógł coś źle/dopasować przy składaniu/naprawy jej, źle dobrany olej do skrzyni wiele szkód również może wyrządzić
Wady konstrukcyjne skrzyni też mogły być. Podobnie jak z nitami przypadek był w golfach iv ze skrzynią 6biegową w roku 1999-2000. Po 2001r dali większe nity 11mm i problem z głowy był.
Forum > Tematy dowolne > Nowy samochód
Wysłane 2012-12-10 12:22 , Edytowane 2012-12-10 12:26
Wysłane 2012-12-10 12:46
@grizli Ten problem ze skrzyniami już przerabiałem, dotyczy wyłącznie wczesnych 1.9 DCI i w Renault i w Nissanach. Kolejna rzecz, że ten problem dotyczy kierowców, którzy nie potrafią jeździć - te skrzynie nie są awaryjne, tylko delikatne.
@magnum Mondeo 2.0 TDCI to auto, w którym Ford postanowił zamontować diesla własnej konstrukcji, zamiast sprawdzonych silników PSA, jak w np. w Focusie i efektem jest duża awaryjność.
Omega 2.5 wygodna, ale z tym silnikiem też tragedia pod względem awaryjności, a pozostałe są do niej za słabe. Jedynie Benzyna V6 jest ok, ale nie pali mało.
Jak w tej cenie do dalekich tras, to tylko i wyłącznie Citroen C5 HDI.
[LINK] - w tym roczniku nie mają już problemu pękających dwumasów.
Ewentualnie 407 jako opcja dla osób bojących się pneumatycznego zawieszenia (które dobrze utrzymane jest tańsze w eksploatacji, niż standardowe).
Wysłane 2012-12-10 15:30 , Edytowane 2012-12-10 15:40
@MaveriqTe C5 powiem szczerze że zaskoczyły mnie na prawdę przystępną ceną,tylko czy aby ta cena nie jest konsekwencją awaryjność?Oczywiście nie mówie że jestem uprzedzony do aut francuskich,jestem otwarty w tym względzie na propozycje gdyż dbam o auta którymi jeżdże.
Wysłane 2012-12-10 15:32 , Edytowane 2012-12-10 15:34
Popytaj kilku właścicieli C5, czy zamieniliby to na cokolwiek innego ;)
Awaryjność poniżej średniej, koszty napraw niskie, jak na takie w miarę nowoczesne konstrukcje, a zawieszenie hydropneumatyczne uzależnia.
Edit: Cena jest konsekwencją uprzedzenia Polaka do francuskich samochodów.
Wysłane 2012-12-10 15:33 , Edytowane 2012-12-10 15:37
@magnum
Pamiętaj jedną zajebiście ważną zasadę " Jak dbasz to masz ". Są auta bardziej i mniej awaryjne, ale jak dbasz o samochód to będzie Ci służył. Dlatego nie nastawiaj się na konkretną ofertę, tylko jedź i badaj stan techniczny i wizualny
Francuskie samochody raczej nie trzymają wartości, więc ja nie uważam że to jakiś wyznacznik awaryjności Co prawda miałem dwa Francuskie pojazdy i jakieś tam problemy były, ale ogólnie byliśmy zadowoleni( kierunkowskaz nie odbijał, drobne problemy z elektroniką itp )
Bardzo podoba nam się np 508 z 202 konnym dieselkiem
Piękne auto.
Wysłane 2012-12-10 15:36 , Edytowane 2012-12-10 15:37
@TonySoprano True true...
Edit: 508 GT ma ta wadę, że jest tylko z automatem, który jest jak na dzisiaj słaby.
Wysłane 2012-12-10 15:39
@Maveriq
Też coś własnie kiedyś czytałem...ale czy jest tak tragicznie? Tego nie wiem bo nie jeździłem jeszcze...
Hybryda też fajna, ale no własnie..hybryda hmmm [LINK]
Wysłane 2012-12-10 15:40 , Edytowane 2012-12-10 15:41
@TonySoprano Ja jechałem, bo znajomy ma (właściciel salonu Peugeot). Dla wygodnickich automat działa bardzo przyjemnie, zero szarpnięć, jest zdecydowany, nie wachluje nadmiernie biegami. Wadą jest to, że działa bardzo powoli.
Hybryda ma fajny system, który odpala silnik elektryczny na czas zmiany biegu, przez co nawet na milisekundę nie traci się ciągu :)
Kto jest online: 1 użytkowników, 324 gości
maq2 ,